Ηράκλειο: Συναγερμός για τηλεφωνικά δάνεια σε ηλικιωμένους χωρίς εισόδημα – Οι τράπεζες χτυπούν ξανά

Μία 76χρονη κάτοικος Ηρακλείου έμεινε έκπληκτη όταν υπάλληλος μεγάλης τράπεζας τη διαβεβαίωσε πως «συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις» για να λάβει καταναλωτικό δάνειο, παρά το μηδενικό εισόδημά της – κρούοντας τον κώδωνα της προστασίας των ευάλωτων καταναλωτών
Ανησυχία προκαλεί τελευταία κύμα κλήσεων από τράπεζες προς καταναλωτές τρίτης ηλικίας, με απώτερο στόχο τη χορήγηση καταναλωτικών δανείων χωρίς προφανή οικονομική ανάγκη ή ικανότητα εξυπηρέτησης.
Σύμφωνα με καταγγελία που έφτασε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μια 76χρονη κάτοικος Ηρακλείου δέχτηκε πρόσφατα τηλεφώνημα από υπάλληλο μεγάλου πιστωτικού ιδρύματος, η οποία της γνωστοποίησε ότι πληροί «όλες τις προϋποθέσεις» για την έγκριση δανείου. Εκπληκτή η καταναλώτρια και με ετήσιο εισόδημα μηδενικό, αφού ζει μόνη της με την σύνταξη του συζύγου της, ρώτησε πώς είναι δυνατόν να χορηγηθεί σε εκείνη δάνειο: «Εγώ που δεν έχω καν δική μου σύνταξη, πώς θα αποπληρώσω ένα δάνειο;»
Η απάντηση της τραπεζικής υπαλλήλου ήταν αποστομωτική: «Μην ανησυχείτε, όλα θα τα κανονίζουμε εμείς»
Αντιλαμβανόμενη τον κίνδυνο παγίδας ή υπερχρέωσης, η ηλικιωμένη προσέφυγε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας πληροφορίες για τα δικαιώματά της και καθοδήγηση.
Συστάσεις προς καταναλωτές
Η Ένωση —εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της— υπενθυμίζει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που οι τράπεζες εγκαινιάζουν τέτοιου είδους πρακτικές· υπενθυμίζει τις υπερχρεώσεις και τα «πακέτα δανείων» που μοίραζαν πριν το 2010. Για να αποφύγετε σοβαρές επιβαρύνσεις ή ακόμη και την υποθήκευση της πρώτης κατοικίας σας, συστήνει:
-
Επαγγελματική συμβουλή: Προτού υπογράψετε οποιοδήποτε δανειακό συμβόλαιο, ζητήστε ανάλυση των όρων από ειδικό του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
-
Οικονομικός σχεδιασμός: Εκτιμήστε την ικανότητά σας αποπληρωμής λαμβάνοντας υπόψη συντάξεις, έξοδα και μελλοντικές ανάγκες.
-
Δωρεάν υποστήριξη: Κλείστε ραντεβού με τους συμβούλους της Ένωσης στο 28210 92306, Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή 09:00–12:00.
«Η υπογραφή ενός δανείου δεν είναι απλή υπόθεση. Μην βάζετε σε κίνδυνο το σπίτι σας ή το μέλλον των παιδιών σας», επισημαίνει η Πρόεδρος της Ένωσης, Ιωάννα Μελάκη.
Για οποιαδήποτε απορία ή καταγγελία σχετικά με παραπλανητικές τεχνικές πωλήσεων ή υπερχρεώσεις, οι καταναλωτές μπορούν να απευθυνθούν στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
Όπως ενημερώνει: «Καταναλωτές καταγγέλλουν στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ότι από το πουθενά, οι τράπεζες άρχισαν να μοιράζουν δάνεια.
Συγκεκριμένα: Καταναλώτρια υπέργηρη δέχτηκε τηλεφώνημα από γνωστή τράπεζα, μέσω υπαλλήλου της, η οποία την καλούσε να της χορηγηθεί καταναλωτικό δάνειο, λέγοντας της ότι συγκεντρώνει όλες τις δέουσες προϋποθέσεις για την χορήγηση αυτού.
Έκπληκτη, η καταναλώτρια αντέδρασε σε αυτή την τηλεφωνική επικοινωνία και είπε: “Πώς θα πάρω εγώ δάνειο, που είμαι 76 χρονών, δεν έχω σύνταξη, μια ζωή προσφέρω οικιακά και με συντηρεί ο άνδρας μου;”
Η απάντηση της υπαλλήλου της τράπεζας ήταν: “Μην σας πειράζει, ηρεμήστε, ελάτε εσείς και θα τα κανονίζουμε εμείς!”
Η καταναλώτρια, προβληματισμένη, κατήγγειλε το γεγονός αυτό στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φοβούμενη κάποια στημένη “παγίδα” ζητώντας ενημέρωση και καθοδήγηση.
Μετά από αυτά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αρκετά θορυβημένη με το νέο γεγονός, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών επισημαίνοντας τα εξής: Αγαπητοί φίλοι, περάσαμε την εποχή πριν το έτος 2010, που πάλι οι τράπεζες μοίραζαν δάνεια (διακοπών, χρηματιστηρίου κ.α.). Ξέρουμε ότι περνάτε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, μην πέσετε πάλι στο ίδιο ατόπημα του παρελθόντος…
Αν θέλετε να δανειστείτε για τον α’ ή β’ λόγο, σας συνιστούμε να λάβετε συμβουλευτική και καθοδήγηση από έναν ειδικό του χρηματοπιστωτικού συστήματος, που θα εξετάσει τους όρους που θα σας βάλουν να υπογράψετε… μην πάτε έτσι να υπογράψετε και βάλετε υποθήκη όχι μόνο το σπίτι σας, αλλά και το μέλλον των παιδιών σας.
Για συμβουλευτική και καθοδήγηση δωρεάν, καλέστε στο τηλέφωνο 28210 92306 κατόπιν ραντεβού Δευτέρα–Τετάρτη–Παρασκευή και ώρες 9:00–12:00.
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη».

