Ψάρια και θαλασσινά: Τα οφέλη τους στην διατροφή μας

Georgiladakis Epiplodiakosmisi 300×250

Το καλοκαίρι είναι μια εποχή όπου μπορούμε να καταναλώσουμε πιο εύκολα ψάρια και θαλασσινά αφού οι περισσότεροι έχουμε συνδυάσει τις καλοκαιρινές εξόδους με την κατανάλωσή τους.

Τα θρεπτικά συστατικά τους

Τα ψάρια και τα θαλασσινά είναι πλούσια σε βιταμίνες με έμφαση στο σύμπλεγμα Β και στη βιταμίνη D. Επίσης περιέχουν μέταλλα όπως το φώσφορο, το κάλιο και το σελήνιο. Είναι καλή πηγή πρωτεϊνών και ω-3 λιπαρών οξέων, ενώ είναι φτωχά σε κορεσμένα λιπαρά οξέα όπου είναι επιβλαβή για τον οργανισμό μας. Τα μικρά ψάρια μπορούμε να τα καταναλώσουμε με τα κόκαλα όπου έτσι θα κάνουμε και πρόσληψη ασβεστίου.

Τα οφέλη τους στον οργανισμό μας

  • Προωθούν την υγεία της καρδιάς. Τα ω-3 λιπαρά που περιέχονται συμβάλλουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.
  • Κάνουν καλό στις αρθρώσεις. Τα ω-3 λιπαρά μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα αρθρίτιδας, όπως να απαλύνουν τους πόνους σε άτομα με ρευματοειδής αρθρίτιδα.
  • Ενισχύουν την υγεία της όρασης. Μελέτη του 2014 στο Journal Investigative Ophthalmology & Visual Science έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν ω-3 λιπαρά από ψάρια και θαλασσινά είχαν μικρότερη πιθανότητα εμφάνισης εκφύλισης ωχράς κηλίδας, πάθηση που οδηγεί σε απώλεια όρασης.
  • Ενισχύει την υγεία του δέρματος. Τα λιπαρά ψάρια όπως είναι ο σολομός συμβάλλουν στην παραγωγή κολλαγόνου, που μας δίνει ένα υγιές δέρμα. Επίσης τα ω-3 προστατεύουν από τις ακτίνες UV και μειώνουν την έξαρση ακμής στο πρόσωπο.
  • Ενισχύουν τον εγκέφαλο. Τα καλά λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ, πάθηση της τρίτης ηλικίας και βοηθάνε στην σωστή ανάπτυξη των εγκεφαλικών κυττάρων των παιδιών.
  • Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι βιταμίνες, οι πρωτεΐνες και τα ω-3 λιπαρά που περιέχονται στα ψάρια και τα θαλασσινά ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μπορούν να μειώσουν τα επεισόδια άσθματος και κάποιων αλλεργιών.
  • Δρουν κατά της κατάθλιψης. Άτομα που έχουν βάλει στη διατροφή τους την κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών, γενικά ω-3 λιπαρών οξέων έχουν μικρότερες πιθανότητες να πάθουν κατάθλιψη.

Φυσικά για να πάρουμε όλα τα οφέλη τους αποφεύγουμε να τα καταναλώνουμε τηγανιτά!!!!! 

Περισσότερες Ειδήσεις