Έλλειψη βιταμίνης Β12: Συμπτώματα και τροφές

Georgiladakis Epiplodiakosmisi 300×250

Η βιταμίνη Β12 θεωρείται από τις σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς παίζει καθοριστικό ρόλο για τον οργανισμό μας. Τα χαμηλά επίπεδα Β12, μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στο νευρικό σύστημα, καθώς η βιταμίνη αυτή βοηθάει στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, στην ανάπτυξη των νεύρων, στη δημιουργία του DNA κ.α. Είναι βιταμίνη όπου δεν μπορεί να την συνθέσει ο οργανισμός από μόνος του, αλλά την λαμβάνουμε από την διατροφή και από συμπληρώματα.

Αιτίες που προκαλούν την έλλειψη Β12
Ο λόγος που κάποιος έχει έλλειψη Β12, μπορεί να οφείλετε σε κάποιες καταστάσεις όπως:
1. Σε μια χορτοφαγική διατροφή. Η Β12 δεν βρίσκετε σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης, μονάχα στα δημητριακά και στο ψωμί, το οποία είναι εμπλουτισμένα με Β12
2. Σε άτομα που έχουν υποβληθεί σε βαριατρική χειρουργική επέμβαση, καθώς κάποιες επεμβάσεις επηρεάζουν την ικανότητα του οργανισμού να πάρει την βιταμίνη από τις τροφές
3. Σε παθήσεις όπως η κοιλιοκάκη και η νόσος του Crohn, όπου εμποδίζουν την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών
4. Σε άτομα προχωρημένης ηλικίας, λόγω της μειωμένης ικανότητας του οργανισμού να απορροφήσει την βιταμίνη στο στομάχι

Συμπτώματα από την έλλειψη βιταμίνης Β12
Τα συμπτώματα της έλλειψης Β12 εμφανίζονται με πολύ ήπια μορφή στην αρχή και όσο περνάει ο καιρός αυτά επιδεινώνονται. Μερικά από τα συνήθεις συμπτώματα είναι:
• Δυσκολία στο περπάτημα, απώλεια ισορροπίας
• Μούδιασμα και μυρμήγκιασμα των άκρων
• Ίκτερος (κιτρίνισμα δέρματος και του λευκού του ματιού)
• Πρησμένη γλώσσα
• Κόπωση και αίσθημα αδυναμίας
• Αναιμία
• Γνωστικές λειτουργίες (αδύναμη μνήμη, έλλειψη συγκέντρωσης)
Σε πολύ σοβαρές καταστάσεις έλλειψης Β12, μπορεί να εκδηλωθεί:
• Κατάθλιψη
• Ακράτεια
• Απώλεια γεύσης ή/και όσφρησης
• Παράνοια (ψευδαίσθηση, παραίσθηση)

Πηγές πλούσιες σε βιταμίνη Β12
• Γαλακτοκομικά προϊόντα
• Αυγά
• Θαλασσινά
• Μοσχαρίσιο κρέας και συκώτι
• Κοτόπουλο – Γαλοπούλα
• Ψάρια (σαρδέλες, σολομό, τόνο κ.α)
• Διατροφική μαγιά

Περισσότερες Ειδήσεις