Χρόνια κόπωση και Διατροφή

Georgiladakis Epiplodiakosmisi 300×250

Είναι καιρός που ενώ κοιμάστε αρκετά, σηκώνεστε και αισθάνεστε εξαντλημένοι και κουρασμένοι; Ο καφές πλέον δεν σας βοηθάει να τονώσετε τον οργανισμός και να σας δώσει αυτή την ενέργεια που χρειάζεστε;

Είστε συνεχώς υποτονικοί και σέρνετε τα πόδια σας, νιώθοντας άρρωστοι;  Μήπως πάσχετε τελικά από το Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης (CFS) και δεν το γνωρίζετε;

Ας δούμε αρχικά τι είναι η Χρόνια Κόπωση:

Η Χρόνια Κόπωση είναι μία κατάσταση επίμονης κούρασης όπου διαρκεί πάνω από 6 μήνες και δεν υποχωρεί με τον ύπνο ή την ξεκούραση. Όπως επίσης δεν οφείλετε και σε κάποιες παθολογικές καταστάσεις όπως είναι ο υποθυρεοειδισμός, η σιδηροπενική αναιμία, τα καρδιαγγειακά προβλήματα, ο διαβήτης κ.α. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι η επιδείνωσή των συμπτωμάτων μετά από πνευματική ή σωματική δραστηριότητα, ακόμα και αυτή αν είναι μικρή.

 Η διατροφή μπορεί να βοηθήσει να καταπολεμηθούν τα συμπτώματα και να σας δώσει την ενέργεια που αναζητάτε. Ας δούμε κάποιες τροφές που θα βοηθήσουν:

  • Κρέας. Η πιο σημαντική τροφή όταν αισθανόμαστε κουρασμένοι. Συμβάλει στην ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και στην πρόσληψη πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας
  • Γιαούρτι. Ανήκει και αυτό στα τρόφιμα με πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Επίσης το γιαούρτι περιέχει προβιοτικά τα οποία προστατεύουν τον οργανισμό μας από την ανάπτυξη παθογόνων μικροοργανισμών
  • Φρούτα ή Χυμοί φρούτων. Παρέχουν στον οργανισμό άμεσα την ενέργεια που χρειάζεται αφού περιέχουν υδατάνθρακες που διασπώνται γρήγορα και περνάνε στην κυκλοφορία του αίματος, όπου αυτό εξιτάρει τα εγκεφαλικά και μυϊκά κύτταρα
  • Ψάρια και θαλασσινά. Είναι εξαιρετικές πηγές πρωτεΐνης, πλούσια σε καλά λιπαρά οξέα ω-3 και ω-6 τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και μπορούν να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα της Χρόνιας Κόπωσης
  • Ξηροί Καρποί. Περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και πολλά αντιοξειδωτικά όπως βιταμίνη Ε, ψευδάργυρο, σελήνιο, κ.α

Όλα αυτά για να σας βοηθήσουν θα πρέπει να τα καταναλώνετε καθημερινά σε επαρκείς ποσότητες, ανάλογα με τις ενεργειακές ανάγκες σας. Μια συχνή αιτία της Χρόνιας Κόπωσης είναι εξαντλητικές δίαιτες που έχετε υποβάλλει στον οργανισμό σας  μειώνοντάς του την ενεργειακή πρόσληψη με αποτέλεσμα να μην έχει τα αποθέματα να ανταπεξέλθει στην καθημερινότητά σας.

Τέλος, για να αντιμετωπιστεί πλήρως το πρόβλημα θα πρέπει να βρείτε από που προήλθε το πρόβλημα και να το αντιμετωπίσετε και μαζί με τη σωστή διατροφή, τον καλό ύπνο, τη φυσική δραστηριότητα, την αποφυγή του αλκοόλ και του καπνίσματος  θα σας βοηθήσουν. Να αισθάνεστε πολύ καλύτερα, γεμάτοι ενέργεια και ευεξία.

 

Περισσότερες Ειδήσεις