Φορολογικές δηλώσεις υπό κατάρρευση – Πίεση για παράταση λόγω “μπλακ άουτ” στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ

Χιλιάδες λογιστές και επαγγελματίες καταγγέλλουν σοβαρά προβλήματα στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, ζητώντας παράταση έως το τέλος Ιουλίου.
Σε καθεστώς έντονης πίεσης βρίσκεται το υπουργείο Οικονομικών, καθώς κορυφώνονται τα αιτήματα για παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έως τα τέλη Ιουλίου.
Αιτία, τα συνεχιζόμενα τεχνικά προβλήματα στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ, που δυσχεραίνουν έως και καθιστούν ανέφικτη τη διαδικασία υποβολής για χιλιάδες φορολογουμένους και επιχειρήσεις.
Η επίσημη καταληκτική ημερομηνία είναι η 15η Ιουλίου, και όπως υπενθυμίζουν κύκλοι του υπουργείου, οποιαδήποτε αλλαγή απαιτεί νομοθετική ρύθμιση, καθώς δεν προβλέπεται αυτοτελής δυνατότητα παράτασης.
600.000 δηλώσεις σε εκκρεμότητα – Στην «κόκκινη ζώνη» τα λογιστικά γραφεία
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί περίπου 6 εκατομμύρια δηλώσεις, ενώ απομένουν πάνω από 600.000 που δεν έχουν κατατεθεί. Η κατάσταση έχει φέρει σε οριακό σημείο τους φοροτεχνικούς, οι οποίοι καταγγέλλουν αστάθεια του myAADE, καθυστερήσεις στην αντιστοίχιση στοιχείων μέσω myDATA, και σοβαρά προβλήματα κατά την ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων νομικών προσώπων.
Όπως σημειώνει η ΠΟΦΕΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών), «οι επαγγελματίες λογιστές εργάζονται μέχρι τα ξημερώματα χωρίς εγγυημένη πρόσβαση στην πλατφόρμα», κάνοντας λόγο για συνθήκες «ψηφιακής εξάντλησης».
Νομικά περιθώρια για παρατάσεις και εξαιρέσεις
Παρά τις επίσημες δηλώσεις του υπουργείου, αρκετοί φορείς επισημαίνουν ότι η φορολογική νομοθεσία προβλέπει εναλλακτικές διαδικασίες σε περιπτώσεις τεκμηριωμένων τεχνικών αδυναμιών. Συγκεκριμένα:
-
Φυσικά πρόσωπα έχουν δικαίωμα χειρόγραφης υποβολής ή χρήσης της εφαρμογής "Τα Αιτήματά μου".
-
Νομικά πρόσωπα μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να ζητήσουν παράταση έως 10 εργάσιμες ημέρες, εφόσον τεκμηριωθεί η αδυναμία μέσω επίσημης επικοινωνίας με την ΑΑΔΕ.
Πολλαπλές υποχρεώσεις εν μέσω τεχνικής ανασφάλειας
Την ίδια στιγμή, οι λογιστές καλούνται να διαχειριστούν πλήθος φορολογικών υποχρεώσεων πέραν των δηλώσεων:
-
Διορθώσεις στον κωδικό 081 (επιστροφή ενοικίου),
-
Έκδοση φορολογικών πιστοποιητικών,
-
Ενστάσεις για πρόστιμα και ελέγχους,
-
Ρυθμίσεις οφειλών και
-
Συνεχή ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων στο myDATA.
Όλα αυτά συνθέτουν ένα σκηνικό διαχειριστικής συμφόρησης, με τους επαγγελματίες να ζητούν άμεσες ενέργειες από την Πολιτεία για την αποσυμφόρηση του συστήματος και την προστασία της αξιοπιστίας της φορολογικής διαδικασίας.

