ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Μπίρα χωρίς αλκοόλ: Εκτοξεύονται οι πωλήσεις – Στροφή των νέων στην υγιεινή κατανάλωση

Μπίρα χωρίς αλκοόλ: Εκτοξεύονται οι πωλήσεις – Στροφή των νέων στην υγιεινή κατανάλωση

Με άνοδο 20% «τρέχει» η κατηγορία των non alcohol μπιρών στην Ελλάδα, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν δροσιστικές εναλλακτικές με λίγες θερμίδες και χωρίς αλκοόλ

Ολο και περισσότερο έδαφος κερδίζουν, τόσο στη διεθνή όσο και στην εγχώρια αγορά, οι μπίρες χωρίς ή με χαμηλό ποσοστό αλκοόλ, οι πωλήσεις των οποίων τρέχουν με ρυθμό της τάξεως του 20%.

Η στροφή των καταναλωτών, και κυρίως των νέων, στην υγιεινή διατροφή και η ανάγκη να υποκαταστήσουν τα αναψυκτικά με ζάχαρη με ένα δροσερό ποτό χωρίς αλκοόλ και λίγες θερμίδες, έχει αυξήσει και τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών, διαθέτοντας στην Ελλάδα περισσότερο από 20 σήματα της εν λόγω κατηγορίας.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου της ζυθοποιίας, το 2024 οι πωλήσεις της μπίρας χωρίς ή με λίγο αλκοόλ διαμορφώθηκαν στα 140 χιλιάδες εκατόλιτρα, από 115 χιλιάδες το 2023, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 3%-3,5% της συνολικής αγοράς, γεγονός που δείχνει ότι οι προοπτικές στην κατηγορία είναι πολύ ισχυρές.

Φθηνότερες

Θετικά στην ανάπτυξη της non alcohol μπίρας επιδρά και η τιμή, η οποία στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη σε σχέση με την κλασική. Συγκεκριμένα, οι μπίρες χωρίς αλκοόλ πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ από 0,86 έως 0,88 ευρώ το κουτάκι (330 ml), ενώ οι παραδοσιακές μπίρες κοστίζουν από 1,05 έως 1,50 ευρώ, δηλαδή έως και 74,4% ακριβότερα.

Επιπλέον, οι μεγάλες ζυθοποιίες, βλέποντας τον υψηλό ρυθμό ανάπτυξης της κατηγορίας σε σχέση με τον χαμηλό μονοψήφιο της αγοράς μπίρας, ενισχύουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέα προϊόντα. Ηδη, κάποιες εταιρίες έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα ρίχνοντας στην αγορά και μπίρα χωρίς αλκοόλ με λεμόνι, με τις τιμές τους στη λιανική επίσης να είναι φθηνότερες από τις κλασικές, καθώς κυμαίνονται από 0,90 έως 0,93 ευρώ (το κουτάκι των 330 ml).

Παγκόσμια αγορά

Ανοδο της τάξεως του 8,5% καταγράφει η παγκόσμια αγορά μπίρας χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ την τελευταία πενταετία. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η αξία της εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκε στα 21,9 δισ. δολάρια το 2024, με προοπτική να φτάσει ακόμα και τα 35,3 δισ. δολάρια έως το 2029 και τα 58 δισ. έως το 2034.

Σε επίπεδο κατανάλωσης, στην Ευρώπη, μία μπίρα στις 15 είναι χωρίς αλκοόλ, με τη Γερμανία να κατέχει τα ηνία. Το 2023 καταναλώθηκαν εκεί 10,4 εκατ. εκατόλιτρα μπίρας 0%, όταν η κατανάλωση κλασικής μπίρας έφτασε τα 73 εκατ. εκατόλιτρα, σύμφωνα με την εταιρία Global Data.

Αντίστοιχα, στην Τσεχία καταναλώθηκαν περίπου 1,3 εκατ. εκατόλιτρα μη αλκοολούχας μπίρας το 2023 (μερίδιο υψηλότερο του 8%), ενώ μία στις επτά μπίρες που πίνουν οι Ισπανοί είναι χωρίς αλκοόλ.

Στον πάγο…

Πάντως, ανεξαρτήτως κατηγορίας, οι ανατιμήσεις στις μπίρες έχουν μπει στον… πάγο, καθώς από πέρυσι οι τιμές τους παραμένουν σταθερές. Μάλιστα, στις πολυσυσκευασίες, οι εταιρίες προχωρούν σε συνεχείς προωθητικές ενέργειες, καθώς στα 6 κουτάκια, η μία είναι δώρο, και οι τιμές της εξάδας σε προσφορά κινείται στα επίπεδα των 4,5 με 5,75 ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η τιμή ανά κουτάκι πέφτει από 1,05-1,5 ευρώ, που κοστίζει κανονικά, στα 0,75-0,95 ευρώ.

Παρ’ όλα αυτά, όπως επισημαίνει στέλεχος μεγάλης εταιρίας στον «Ε.Τ.», η αγορά τους πρώτους μήνες του έτους κινείται πτωτικά σε ποσοστό γύρω στο 5%, καθώς η πληθωριστική κρίση έχει επηρεάσει το εισόδημα των καταναλωτών. Ωστόσο, οι ζυθοποιίες ποντάρουν στην τουριστική περίοδο, για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

eleftherostypos.gr

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις