ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
«Δεύτερο χέρι» με... πρώτη ζήτηση: Ραγδαία άνοδος στις αγορές μεταχειρισμένων από τους Έλληνες

«Δεύτερο χέρι» με… πρώτη ζήτηση: Ραγδαία άνοδος στις αγορές μεταχειρισμένων από τους Έλληνες

Με βασικό κίνητρο την τιμή και αυξανόμενη περιβαλλοντική συνείδηση, οι Έλληνες στρέφονται μαζικά σε μεταχειρισμένα είδη – από αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά έως ρούχα και video games

Το κόστος και η αναζήτηση οικονομικότερων λύσεων αποτελούν το ισχυρότερο κίνητρο για τη στροφή όλο και περισσότερων Ελλήνων προς τα προϊόντα από «δεύτερο χέρι», σε κατηγορίες όπως ηλεκτρονικά είδη, αυτοκίνητα αλλά και ρούχα.

Την ίδια στιγμή, ειδικά για τις νεότερες γενιές καταναλωτών, τα μεταχειρισμένα προϊόντα αποτελούν, ταυτόχρονα, και μία συνειδητή, πιο βιώσιμη επιλογή στις αγορές τους.

Τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την παραπάνω ανοδική τάση στην ελληνική αγορά η οποία φαίνεται να ακολουθεί, έστω και με πιο αργούς ρυθμούς, την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο κύκλος εργασιών της κατηγορίας «μεταχειρισμένα είδη σε καταστήματα», διαμορφώθηκε στα 13,31 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024 ήταν στα 10,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 30,7%. Στο σύνολο του 2024 οι πωλήσεις είχαν ανέλθει στα 41,6 εκατ. ευρώ από 38,6 εκατ. ευρώ το 2023 και μόλις 15,6 εκατ. ευρώ το 2021.

Ένας στους δύο Έλληνες αγόρασε μεταχειρισμένα ή επιδιορθωμένα προϊόντα

Αντίστοιχη είναι η εικόνα που προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα της Havas Commerce σε 13 χώρες παγκοσμίως, σύμφωνα με την οποία, ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι έχει αγοράσει μεταχειρισμένα ή επιδιορθωμένα προϊόντα μέσα στο τελευταίο 12μηνο. Παράλληλα το 34% έχει ανταλλάξει προϊόντα με άλλους – έναντι 19% διεθνώς – με την Ελλάδα να είναι «πρωταθλήτρια» μεταξύ των 13 χωρών.

Ως κυρίαρχες κατηγορίες στην αγορά μεταχειρισμένων ειδών στην ελληνική αγορά αναδεικνύονται τα ηλεκτρονικά προϊόντα και τα αυτοκίνητα, καταγράφοντας, βάσει των ίδιων στοιχείων, ποσοστά υψηλότερα του μέσου όρου παγκοσμίως. Από την άλλη πλευρά, αν και σε ποσοστά χαμηλότερα από τον διεθνή μέσο όρο, ρούχα και βιβλία όπως και video games εμφανίζουν πλέον υψηλή συχνότητα στις αγορές των Ελλήνων.

Ο κυριότερος λόγος (72%) για τον οποίοι οι Έλληνες επιλέγουν μεταχειρισμένα είδη είναι η τιμή τους, ενώ σημαντικά κριτήρια στην τελική απόφαση αγοράς αποτελούν η κατάσταση και η ποιότητα του προϊόντος καθώς και η διασφάλιση της εγγύησης.

Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας αποτελεί επίσης το γεγονός ότι οι καταναλωτές ηλικίας 56-65 ετών είναι μεν οι κύριοι αγοραστές της ελληνικής αγοράς μεταχειρισμένων ειδών, παρατηρείται ωστόσο αυξημένη τάση και από τους νεότερους, εκείνους της Gen Z και των Millennials. Για το 88% των καταναλωτών εξάλλου οι αγορές από «δεύτερο χέρι» γίνονται μέσω ειδικών εφαρμογών και marketplaces και σε μικρότερο ποσοστό από φυσικά καταστήματα.

 

 

cnn.gr

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις