Σεπόλια: Αναπάντητα ερωτήματα για το τι οδήγησε τον 14χρονο στην αυτοχειρία
Ανησυχητικές διαστάσεις έχει πάρει το φαινόμενο του bullying μεταξύ ανηλίκων, με το θέμα να έρχεται και πάλι στο προσκήνιο μετά την αυτοκτονία του 14χρονου στα Σεπόλια. Στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο μίλησαν σχετικά η ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια Φρόσω Φωτεινάκη, ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης, και η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Στέλλα Βαλαβάνη.
«Εκκολαπτόμενοι εγκληματίες»
«Τα παιδιά θεωρώ ότι έχουν επιστρέψει στο σχολείο σε ημιάγρια κατάσταση μετά την πανδημία. Και φαίνεται ότι έχουν κλονιστεί οι σχέσεις γονέων και παιδιών. Είχα στο γραφείο μου μέσα σε μια βδομάδα δύο περιστατικά, το ένα ήταν στη Γλυφάδα όπου τρεις 16χρονοι επιτέθηκαν σε έναν 15χρονο, με σιδερογροθιά και πεταλούδα. Τον έστειλαν στο νοσοκομείο. Μιλάμε για εκκολαπτόμενους εγκληματίες. Η άλλη περίπτωση ήταν με ένα κορίτσι 10 ετών. Είχε στοχοποιηθεί από συμμαθητή της, και βρέθηκε και εκείνη στο νοσοκομείο. Αυτά είναι φαινόμενα που θα οδηγήσουν σε μελλοντικά περιστατικά σαν και αυτό που είδαμε με τον Άλκη στη Θεσσαλονίκη», προειδοποίησε ο κ. Μαρακάκης.
«Έχουμε όλοι ευθύνη»
«Η οικογένεια έχει τεράστια ευθύνη, αλλά έχουμε ευθύνη και όλοι, ως γονείς, ως εκπαιδευτικοί, ως γείτονες ή φίλοι. Η κοινωνία μας προβληματίζει για το πού τελικά πάμε, χάνοντας συνεχώς την ενσυναίσθηση και την υγεία της ψυχής μας», τόνισε από την πλευρά της η κ. Φωτεινάκη.
«Η βία δε σταματά στα κάγκελα του σχολείου»
«Στην περίπτωση την τελευταία, του 14χρονου, η διεύθυνση του σχολείου είχε κάνει αιτήματα για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στο υπουργείο. Η βία δε σταματά στα κάγκελα του σχολείου. Βία έχουμε και μέσα στο σχολείο και έξω, στην κοινωνία. Είναι ευθύνη όλων, θα βοηθούσε να προβληματιστούμε. Η πανδημία έφερε τεράστια προβλήματα στην οικογένεια, στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στα παιδιά μας δεν αρέσει το σχολείο έτσι όπως είναι, και φαίνεται αυτό. Δεν τα έλκει. Οι οικογένειες δυσκολεύονται, οι γονείς περνούν ελάχιστο χρόνο με τα παιδιά τους, λόγω των υποχρεώσεών τους», σημείωσε η κ. Βαλαβάνη.
«Πρώτος ο εκπαιδευτικός μπορεί να διαπιστώσει το πρόβλημα»
«Ο φυσικός χώρος ενός παιδιού είναι κυρίως το σχολείο. Ο άνθρωπος που μπορεί να διαπιστώσει πού μπορεί να υπάρχει πρόβλημα είναι σε πρώτη φάση ο εκπαιδευτικός. Δεν πρέπει να διστάζουν οι εκπαιδευτικοί», ανέφερε ο κ. Μαρακάκης, με την κ. Φωτεινάκη να απαντά ότι «Πάσχουμε από αποξένωση. Χρειάζεται να έχουμε το νου μας στο παιδί. Το παιδί που βιώνει bullying έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, δεν πιστεύει στον εαυτό του, είναι συχνά το αόρατο παιδί, δεν ενοχλεί, δεν τραβάει την προσοχή. Το παιδί που ασκεί bullying είναι ένα παιδί επίσης τραυματισμένο, με άλλο τρόπο. Πρέπει να δώσουμε ενδιαφέρον και προσοχή στο παιδί μας, να σκύψουμε από πάνω του, και για να γίνει αυτό πρέπει να σκύψουμε και πάνω από τον εαυτό μας».
«Ο χρόνος είναι βασικό πρόβλημα στην εποχή μας. Σίγουρα οι γονείς πρέπει να σκύψουμε περισσότερο πάνω από τα παιδιά, αλλά και από το σχολείο λείπει ο πολιτισμός, λείπει ο αθλητισμός, όλα αυτά που συνθέτουν την ομαδικότητα και τη συλλογικότητα», ανέφερε η κ. Βαλαβάνη.
«Η εκπαιδευτική κοινότητα ζητά ψυχολόγους & κοινωνικούς λειτουργούς»
«Το σχολείο του 14χρονου έχει 340 μαθητές και 50 εκπαιδευτικούς. Ζητούσαν ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς για μεγάλο χρονικό διάστημα, για περιστατικά βίας γενικότερα. Στο σύνολό της η εκπαιδευτική κοινότητα ζητάει κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους. Το υπουργείο κωφεύει για άλλη μία φορά. Δε θέλουμε άλλο περιστατικό σαν του 14χρονου, να είναι το τελευταίο», πρόσθεσε η ίδια κλείνοντας.