Νέο κύμα e-συναλλαγών μεταξύ ταμείων και ασφαλισμένων
Nέο κύμα ηλεκτρονικών συναλλαγών εξήγγειλε χθες ο Υπουργός Εργασίας, κος Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας χθες σε εκδήλωση για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι παρεμβάσεις αυτές, τόσο οι εντελώς νέες, όσο και εκείνες που αποτελούν επέκταση προηγούμενων αποτελούν "πιλότο" για όλο το Δημόσιο.
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κος Κυριάκος Μητσοτάκης, κλείνοντας τη χθεσινή εκδήλωση του Υπ. Εργασίας, προανήγγειλε μία ενιαία τηλεφωνική γραμμή -όπως εκείνη που λειτουργεί για τις δομές του Υπουργείου Εργασίας (1555), για όλο το Δημόσιο.
Συγκεκριμένα ανακοίνωσε:
– Ενίσχυση συνεργασίας ΕΦΚΑ-ΟΑΕΔ -ΟΠΕΚΑ με ΚΕΠ με αύξηση των συναλλαγών.
Συνολικά, δηλαδή 139 συναλλαγές ασφαλισμένων -ΚΕΠ έχουν πλέον περάσει αποκλειστικά στον ψηφιακό "κόσμο” του e-ΕΦΚΑ.
Υπενθυμίζεται πως 272 διαδικασίες του e-ΕΦΚΑ οι οποίες διεκπεραιωνόνταν μέσω ΚΕΠ είχαν βρεθεί υπό "καθεστώς” επαναξιολόγησης.
Συνεπώς ακόμα 133 διαδικασίες για τους ασφαλισμένους παραμένουν στα "χέρια” του ΚΕΠ. Αξιόπιστες πηγές του Capital.gr από τα ταμεία σημειώνουν πως αυτές θα παραμείνουν στο υφιστάμενο "καθεστώς”, δηλαδή δεν θα φύγουν από τα "χέρια” του ΚΕΠ καθώς, βάσει της αξιολόγησης που έχει συντελεστεί, δεν μπορούν να περάσουν αποκλειστικά στο ψηφιακό "κόσμο” του e-ΕΦΚΑ.
– Επέκταση myEFKAlive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία και myOPEKAlive για τις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ.
Το myEFKAlive έχει ξεκινήσει σταδιακά από το περασμένο καλοκαίρι. Ήδη λειτουργεί το myOAEDlive. Θα δημιουργηθεί και myOPEKAlive.
– Διεύρυνση υποθέσεων συντάξεων για πιστοποιημένους λογιστές και δικηγόρους.
Με βάση το υφιστάμενο "καθεστώς” οι πιστοποιημένοι ιδιώτες ασχολούνται με υποθέσεις κύριων συντάξεων από ένα ταμείο (πχ μόνο ΙΚΑ ή μόνο ΟΑΕΕ κλπ.). Στόχος, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, είναι να ασχοληθούν και με υποθέσεις κύριων συντάξεων διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης, αλλά και επικουρικές συντάξεις
-Ολοκλήρωση διαγωνισμού για επέκταση λειτουργίας 1555 για 30 μήνες.
Μ΄άλλα λόγια το 1555 θα λειτουργήσει για άλλα 2,5 έτη.
– Δημιουργία "Ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας” ΕΦΚΑ -εν αναμονή συνταξιούχων.
Τέλη Απριλίου -αρχές Μαΐου θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις. Πρόκειται για μία πλατφόρμα εξ αποστάσεως επικοινωνίας μεταξύ ΕΦΚΑ και ασφαλισμένων που αιτούνται σύνταξη, προκειμένου να διευκολυνθούν στην υποβολή της σχετικής αίτησης.
-Αποκλειστικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ και του ΟΑΕΔ.
Στον ΟΑΕΔ το 90% των υπηρεσίων "τρέχουν" ηλεκτρονικά, ενώ στον ΕΦΚΑ το 60%, δήλωσε ο Υπ. Εργασίας. Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν πως στον ΟΠΕΚΑ το 50% των υπηρεσιών καλύπτονται ηλεκτρονικά. Στόχος της κυβέρνησης είναι όλες οι υπηρεσίες των παραπάνω φορέων να "τρέχουν” μόνο ηλεκτρονικά.
Οι σημαντικότερες δράσεις για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών
Οι βασικές δράσεις που ήδη έχει "τρέξει” το Υπ. Εργασίας είναι οι ακόλουθες :
-Νέος αριθμός εξυπηρέτησης 1555.
Όλοι οι πολίτες μπορούν πλέον να καλούν δωρεάν, 24 ώρες το 24ωρο και με ελάχιστο χρόνο αναμονής για εργασιακά, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά και κοινωνικά ζητήματα. Ήδη μέσα στους 8 πρώτους μήνες λειτουργίας του εξυπηρέτησε πάνω από 1,7 εκατομμύριο κλήσεις πολιτών, με 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από το επίπεδο εξυπηρέτησης.
-Πάνω από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες από τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας.
Οι περισσότερες αναπτύχθηκαν από το 2019 και μετά. Τα τελευταία 2,5 χρόνια έχουν διενεργηθεί πάνω από 260 εκατομμύρια συναλλαγές.
-Ηλεκτρονικά ραντεβού.
Το μέτρο ξεκίνησε να εφαρμόζεται στην αρχή της πανδημίας και διατηρήθηκε στη συνέχεια, καταργώντας τις ουρές στα γκισέ του ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ και διευκόλυνε την καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών, αλλά και των υπαλλήλων. Μέχρι σήμερα έχουν διενεργηθεί πάνω από 3,8 εκατ. ηλεκτρονικά ραντεβού σε ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.
-Υπηρεσίες myEFKAlive και το myOAEDlive.
Η υπηρεσία αυτή αφορά την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω βιντεοκλήσης από υπάλληλο των Φορέων. Ιδιαίτερα χρήσιμη σε κατοίκους απομακρυσμένων ορεινών ή νησιωτικών περιοχών ή ανάπηρους συμπολίτες κ.λπ. Πάνω από 12.000 τηλεδιασκέψεις τους τελευταίους 8 μήνες.
-Χρήση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ και του ΟΑΕΔ και μέσω των ΚΕΠ.
Η συνεργασία αυτή έχει ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες. Πάνω από 2,5 εκατομμύρια συναλλαγές μέσω ΚΕΠ.
-Αναβάθμιση των ιστοσελίδων τόσο του Υπουργείου όσο και των Φορέων με αντίστοιχη ενίσχυση της προβολής των ψηφιακών υπηρεσιών.







