Σοκ από τα τροχαία με υπερήλικες: Θύματα νέοι, ζευγάρια και ανυποψίαστοι οδηγοί
Σοκαριστική αύξηση καταγράφεται στα τροχαία όπου πίσω από το τιμόνι βρίσκονται οδηγοί άνω των 80 ετών, με τρία θανατηφόρα περιστατικά σε διάστημα μερικών μηνών
Μια σειρά σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων με κοινό παρονομαστή την προχωρημένη ηλικία των οδηγών έχει αναζωπυρώσει τη δημόσια συζήτηση για το κατά πόσο το ισχύον πλαίσιο ανανέωσης διπλωμάτων οδήγησης μετά τα 65 έτη επαρκεί.
Η αρχή έγινε στις 5 Φεβρουαρίου, όταν μια 88χρονη οδηγός στο Νέο Ψυχικό έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου της, συγκρούστηκε με σταθμευμένο όχημα, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και χτύπησε δύο μοτοσικλέτες. Από τη σύγκρουση σκοτώθηκε ο οδηγός της μίας μοτοσικλέτας και τραυματίστηκαν ακόμη πέντε άτομα.
Λίγο αργότερα, τον Μάρτιο, ένα νιόπαντρο ζευγάρι, 32 και 31 ετών, βρήκε τραγικό θάνατο όταν η μοτοσικλέτα στην οποία επέβαινε συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με αγροτικό που οδηγούσε 82χρονος, ο οποίος βγήκε από παράδρομο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Παρά το ότι φορούσαν κράνη, η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν μοιραία.
Τον Αύγουστο, νέο περιστατικό ήρθε να προστεθεί στη λίστα: 80χρονη οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματός της και προσέκρουσε σε μαντρότοιχο, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν θανάσιμα οι δύο συνεπιβάτιδες, ηλικίας 89 και 92 ετών.
Τα αλλεπάλληλα συμβάντα θέτουν ξανά με ένταση το ερώτημα: Πώς γίνεται η ανανέωση διπλωμάτων για οδηγούς άνω των 80 ετών;
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Δυτικής Αττικής και μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σχολών Οδήγησης, Νίκος Γρέντζελος, εξηγεί ότι η διαδικασία στηρίζεται αποκλειστικά στην κρίση των γιατρών.
«Για την ανανέωση από τα 65 και μετά, ο οδηγός εξετάζεται από παθολόγο και οφθαλμίατρο κάθε τρία χρόνια. Μετά τα 80, η εξέταση γίνεται από τέσσερις γιατρούς και η ανανέωση ισχύει για έως δύο έτη», δήλωσε στις Εξελίξεις Τώρα. Οι γιατροί μπορούν να απορρίψουν κάποιον οδηγό ή να επιβάλουν περιορισμούς, όπως απαγόρευση οδήγησης τη νύχτα.
Ο κ. Γρέντζελος υπογραμμίζει ότι απαιτείται καλύτερη διασύνδεση των υπηρεσιών:
«Είναι σημαντικό να συνδεθεί το ΑΜΚΑ με το υπουργείο Μεταφορών ώστε να ενημερώνονται αυτόματα τα στοιχεία και να υπάρχει πιο αποτελεσματικός έλεγχος».
Καθώς τα περιστατικά πληθαίνουν, ειδικοί και φορείς ζητούν επανεξέταση του πλαισίου, ώστε να διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια χωρίς να θίγεται αδικαιολόγητα η αυτονομία των ηλικιωμένων οδηγών.







