ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
ΒΟΑΚ: Εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη για το Χανιά–Κίσσαμος – Προχωρά το έργο των 250 εκατ. ευρώ

ΒΟΑΚ: Εγκρίθηκε η περιβαλλοντική μελέτη για το Χανιά–Κίσσαμος – Προχωρά το έργο των 250 εκατ. ευρώ

Η περιβαλλοντική μελέτη εγκρίθηκε υπό όρους για προστασία αρχαιολογικών και παραδοσιακών χώρων, ανοίγοντας τον δρόμο για το έργο-πνοή

Το «πράσινο φως» έδωσε χθες το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) για την περιβαλλοντική μελέτη του τμήματος Χανιά–Κίσσαμος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η οποία έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η Έγκριση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χανίων δόθηκε υπό τον όρο ότι θα τροποποιηθεί η χάραξη του δρόμου στο τμήμα Νοπηγείων–Κολένι, ώστε να προστατευθεί ο γειτονικός αρχαιολογικός χώρος

Από την πλευρά της η Υπηρεσία Μνημείων και Τεχνικών Έργων δίνει το πράσινο φως με τον όρο να διασφαλιστεί η προστασία παραδοσιακών κτιρίων και η Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας προτείνει αυτοφίες στις περιοχές Μελισσουργείου και Πλατανιά όπου έχουν εντοπιστεί βραχοσκεπές.

Με την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από το ΥΠΕΝ (και την γνωμοδότηση Δήμων και Περιφέρειας που δεν είναι δεσμευτικού χαρακτήρα) το τμήμα μήκους 30,4 χλμ θα ενταχθεί στην σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο.

Πρόκειται για έργο το οποίο ζητούσε η τοπική κοινωνία και φορείς και έτσι το βλέπουμε να προχωρά. Το κόστος του έργου κυμαίνεται από 200-250 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως ακόμα να έχει κλειδώσει καθώς θα ακολουθήσουν οι οριστικές μελέτες που θα προσδιορίσουν το τελικό του κόστος ανάλογα με το τεχνικό αντικείμενο.

Ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ με αυτό το τμήμα φτάνει σε κόστος τα 2,5 δισ. ευρώ αν συνυπολογίσει κανείς πως το Χανιά-Ηράκλειο είναι περίπου 1,75δισ. ευρώ, το Χανιά-Κίσσαμος έως 250 εκατ. ευρώ, το Χερσόνησος-Νεάπολη 350 εκατ. ευρώ και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος 180 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα φτάσει τα 219,3 εκατ. ευρώ και συνολικά 243,5 εκατ.ευρώ. Το δημόσιο αντίστοιχα θα συμβάλλει 99 εκατ. ευρώ και συνολικά 693 εκατ. ευρώ. Δανειακά το ύψος με το νέο τμήμα θα αγγίξει τα 1,07 δισ. ευρώ.

Η σκοπιμότητα υλοποίησης του Κίσσαμος – Χανιά συνδέεται με το γεγονός ότι ο υφιστάμενος δρόμος, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, εμφανίζει προβλήματα κορεσμού με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια, αλλά και σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (αυξημένες αέριες εκπομπές καυσαερίων από τη λειτουργία των οχημάτων με πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα). Επιπλέον, η κατασκευή και λειτουργία του νέου ΒΟΑΚ θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις τουριστικές και βιομηχανικές υποδομές της Κρήτης. Η προβλεπόμενη μέση ταχύτητα είναι 89 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη λύση, η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου κατά τμήματα είτε συμπίπτει ή κινείται παράλληλα και σε εγγύτητα με τη χάραξη του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, είτε χωροθετείται εκτός του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, περίπου το 69% του μήκους του νέου οδικού άξονα κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, ενώ το υπόλοιπο 31% χωροθετείται εκτός και ανεξάρτητα αυτού. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κατασκευή των έργων θα απαιτηθούν μέτρα αποκατάστασης της κυκλοφορίας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ.

Πηγή: ypodomes.gr

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις