Ιστορική αναγνώριση για την Κρήτη: Το ελαιόλαδο «Kriti» στις Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις της Ε.Ε.

Σπουδαία εξέλιξη για παραγωγούς και τυποποιητές – ανοίγει νέους δρόμους για εξωστρέφεια, αναγνωρισιμότητα και ισχυρότερη αγροτική ταυτότητα

Ιστορική για την Κρήτη χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, την σημερινή συνάντηση στα γραφεία της Περιφέρεια όπου παρουσιάστηκε η προσθήκη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου του νησιού, με την ένδειξη «Κρήτη/Kriti» στο μητρώο των «Προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων».
Πρόκειται για το επιστέγασμα μιας προσπάθειας που, όπως ειπώθηκε, διήρκεσε πολλά χρόνια και προσφέρει στο «διαμάντι» της Κρήτης διεθνή εμπορική προβολή και αναγνώριση καθώς και θεσμική νομική προστασία σε τυχόν περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού.
Τόσο ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης όσο και ο αντιπεριφερειάρχης Σταύρος Τζεδάκης δεν έκρυψαν την ικανοποίηση τους για την σημαντική αυτή εξέλιξη. «Μέσα από τη συνεργασία, τη συνέργεια και τη συμπόρευση των φορέων της Κρήτης πετύχαμε έναν στόχο μετά από αρκετά χρόνια. Από την πλευρά μας θα θέλαμε να πούμε ευχαριστώ σε όλους καθώς πραγματικά μέσα από τη συνεργασία μπορούμε να πετυχαίνουμε τους στόχους. Αν είχαμε και καλύτερες τιμές θα ήταν ακόμα καλύτερα», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.
Η κατοχύρωση του κρητικού ελαιολάδου, σύμφωνα με τον κ. Τζεδάκη έρχεται να δυναμώσει την ταυτότητα του τοπικού μας προϊόντος καθώς όπως τόνισε, η ονομασία Kriti θα προσδώσει μια νέα δυναμική και θα βοηθήσει τους παραγωγούς και τους τυποποιητές να προωθήσουν καλύτερα το προϊόν τους.
«Το ελαιόλαδο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της πολιτισμικής μας ταυτότητας και κληρονομιάς, είναι ένα σημαντικό εισόδημα για τους παραγωγούς μας και συμβάλλει καθοριστικά στην τοπική μας οικονομίας», υπογράμμισε ο αντιπεριφερειάρχης.
Και πρόσθεσε «η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του πρωτογενούς τομέα της Περιφέρειας που λέει ότι πρέπει να έχουμε καλλιέργειες με λιγότερα φάρμακα, μια αειφόρα αγροτική παραγωγή. Εντάσσεται στο τρίπτυχο ποιότητα – ταυτότητα – εξωστρέφεια του προϊόντος».
πηγή: ΕΡΤ

