ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Κρήτη: Στο φως παραβάσεις σε συναλλαγές – Από αρνήσεις σε κάρτες έως παράνομους «ψηφιακούς» τιμοκαταλόγους

Κρήτη: Στο φως παραβάσεις σε συναλλαγές – Από αρνήσεις σε κάρτες έως παράνομους «ψηφιακούς» τιμοκαταλόγους

Από χρεώσεις σε κάρτες έως εστιατόρια που παραπέμπουν αποκλειστικά σε QR Code, οι παραβάσεις πληθαίνουν

Αυξημένα παράπονα δέχεται τις τελευταίες ημέρες η Ένωση Καταναλωτών, καθώς πολλοί πολίτες καταγγέλλουν φορολογικές και νομικές παραβάσεις από επιχειρηματίες στην Κρήτη, με επίκεντρο την άρνηση χρήσης καρτών στις συναλλαγές.

Σύμφωνα με τις αναφορές, σε αρκετά περίπτερα και μίνι μάρκετ οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αγορά τηλεφωνικών καρτών με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Σε περιπτώσεις όπου η συναλλαγή γίνεται δεκτή, επιβάλλεται προσαύξηση άνω των 2 ευρώ, κάτι που απαγορεύεται ρητά από τη νομοθεσία.

Αντίστοιχα, σε καταστήματα εστίασης και αναψυχής παρατηρούνται φαινόμενα άρνησης χρήσης POS με την πρόφαση ότι το σύστημα δεν λειτουργεί, ενώ αρκετά εστιατόρια και ταβέρνες παραπέμπουν τους πελάτες αποκλειστικά σε QR Code για την προβολή των τιμοκαταλόγων. Η πρακτική αυτή, πέραν του ότι είναι παράνομη, δυσκολεύει κυρίως ηλικιωμένους και άτομα χωρίς εξοικείωση με την τεχνολογία.

Οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων

Η Ένωση υπενθυμίζει ότι με βάση τον Νόμο 1088/2012 και τους Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. (ΦΕΚ Β’ 2983/30-08-2017), οι επιχειρήσεις εστίασης υποχρεούνται να διαθέτουν έντυπους τιμοκαταλόγους σε εμφανές σημείο, όπου θα αναγράφονται όλα τα προσφερόμενα είδη «αλά-κάρτ» με την τελική τιμή τους, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και κάθε άλλης επιβάρυνσης.

Παράλληλα:

  • Απαγορεύεται η προσαύξηση της τιμής που αναγράφεται στον τιμοκατάλογο.
  • Δεν επιτρέπεται η χρέωση κουβέρ.
  • Τα πιάτα πρέπει να σερβίρονται σε μερίδα, ενώ εφόσον πωλούνται και «με το κιλό» οφείλει να υπάρχει σχετική ένδειξη.
  • Οι επιχειρηματίες πρέπει να διαθέτουν Δελτίο Παραπόνων για τους πελάτες.
  • Η μη συμμόρφωση στις παραπάνω υποχρεώσεις επισύρει διοικητικά πρόστιμα και παραπομπή στις Δικαστικές Αρχές.

Τρόποι καταγγελίας

Οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα μπορούν να υποβάλλουν παράπονα καλώντας στον αριθμό 1520, στις Εθνικές Ενώσεις Καταναλωτών, αλλά και στην Ένωση Κρήτης, κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από τις 09:00 έως τις 12:00 στο τηλέφωνο 29210-92306, κατόπιν ραντεβού.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις