ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Μαρίνος Παττακός: Ο ΒΟΑΚ ο νέος ΚΟΚ και η ατομική ευθύνη

Μαρίνος Παττακός: Ο ΒΟΑΚ ο νέος ΚΟΚ και η ατομική ευθύνη

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης δεν θεωρείται κατά κοινή ομολογία ένας ασφαλής αυτοκινητόδρομος, με τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτούν οι σύγχρονοι κυκλοφοριακοί κανόνες. Πώς να θεωρείται άλλωστε αφού κατασκευάστηκε το 1970 μια άλλη εποχή με διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις, χωρίς καμία μέχρι σήμερα σημαντική αλλαγή βελτίωσης των υποδομών και λοιπών κυκλοφοριακών απαιτήσεών του.

Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι οδηγοί δικαιολογούνται να τρέχουν με 200 χιλιόμετρα, να κάνουν αντικανονικά προσπεράσματα, ή να οδηγούν μεθυσμένοι χωρίς να φέρουν προσωπική ευθύνη.

Γι' αυτό σήμερα μετά από πολλά χρόνια κρίνεται αναγκαίο αυτό το έργο και θεωρείται επιτυχία της σημερινής κυβέρνησης, που ξεκίνησε την κατασκευή για την αναβάθμιση και βελτίωσή του.
Το έργο αυτό πρόκειται να καταγραφεί ως ένα από τα μεγαλύτερα οδικά δίκτυα των τελευταίων πενήντα χρόνων αρκεί στην υφιστάμενη σύμβαση για την εκτέλεσή του συμπεριληφθούν οι απαιτήσεις και σύγχρονες κυκλοφοριακές συνδέσεις με τις μεγάλες πόλεις που θα διασχίσει και φυσικά και το Ηράκλειο της Κρήτης.

Λίγες ημέρες μετά την ψήφιση στη Βουλή η επικαιροποίηση και αναμόρφωση του Νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, διαβάζαμε τα αποτελέσματα των τροχονομικών ελέγχων της ΕΛΑΣ κατά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Ελέχθηκαν 2227 οχήματα και βεβαιώθηκαν 1231 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα 380 οδηγοί έτρεχαν με υπερβολική ταχύτητα, 6 οδηγούσαν υπό την επήρεια αλκοόλ, 59 δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας, 31 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 11 δεν φορούσαν κράνος, 34 για αντικανονικό προσπέρασμα, 52 για επικίνδυνους ελιγμούς, 7 δεν είχαν άδεια οδήγησης, 15 για παραβάσεις ΚΤΕΟ και 625 ήταν υπόλοιπες διάφορες παραβάσεις ΚΟΚ.

Θα μπορούσε άραγε ο νέος ΚΟΚ να κάνει το θαύμα και να πείσει τους οδηγούς όταν πιάνουν το τιμόνι ενσυνείδητα να πειθαρχούν σεβόμενοι απόλυτα την τήρησή του, σκεπτόμενοι την ασφάλεια της ζωής αυτών και των άλλων συνανθρώπων τους;

Δυστυχώς η παράδοση στην Ελλάδα αποδεικνύει ότι οι κώδικες και οι κανόνες δεν λύνουν το πρόβλημα της κακής οδήγησης, χρειάζεται από κάποιο σημείο και μετά η επίδειξη της ατομικής ευθύνης.

 Η αυστηρή τιμωρία και η καταδίκη της κακής οδικής συμπεριφοράς είναι απαραίτητες, όχι για την φοροεισπρακτική πολιτική όπως πολλές φορές κάποιοι αφελέστατα επικαλούνται, αλλά για την προστασία των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα στους δρόμους της χώρας.

Δεν είναι μόνο στην εφαρμογή του ΚΟΚ απαραίτητη η επίδειξη ατομικής ευθύνης, είναι απαραίτητη και σε άλλες εκδηλώσεις της ζωής διαφόρων φαινομένων που επηρεάζουν και προβληματίζουν την καθημερινότητα των ανθρώπων, σύμφωνα με διάφορα χαρακτηριστικά φαινόμενα που αναφέρουμε παρακάτω:
•Καταγγέλλουμε τη φοροδιαφυγή και την εκάστοτε κυβέρνηση που δεν κάνει τίποτα για την πάταξή της, αλλά είμαστε έτοιμοι να πληρώσουμε χωρίς απόδειξη αν μας κάνουν 10 ευρώ έκπτωση σε κάποιες από τις καθημερινές συναλλαγές μας.
•Αγανακτούμε  με  τις καθυστερήσεις του ΕΚΑΒ,  της     Πυροσβεστικής   και  άλλων  οχημάτων   έκτακτης   ανάγκης,  αλλά   σταθμεύουμε   πάνω   σε   ράμπες    λεωφορειολωρίδες και στη μέση του δρόμου.
•Θυμώνουμε  με  τις  πυρκαγιές,  τις πλημμύρες και άλλα φυσικά  φαινόμενα, αναθεματίζοντας  τον  κρατικό  μηχανισμό  για  την  ανικανότητά  του,  ενώ  δεν   κάνουμε   τίποτα  εμείς  για  την   πρόληψη   των   πυρκαγιών, την παράνομη δόμηση και το μπάζωμα των ρεμάτων.
•Θέλουμε καθαρή πολιτική ζωή και στις εκλογές συνήθως ψηφίζουμε αυτόν που γνωρίζει κόσμο και μπορεί να κάνει εξυπηρέτηση αργότερα σε θέματα προσωπικά και κυρίως αυτά που δεν δικαιούμεθα την διεκπεραίωσή των.
•Ζούμε  σε  μία  χώρα   όπου  πάντα  φταίει   κάποιος   άλλος   για  όλα  τα  κακώς  κείμενα.  Το κράτος, οι πολιτικοί, το σύστημα,  η  κοινωνία,  όλοι  οι  εκτός   από εμάς. Ζητάμε ευθύνες   με   απαιτητικότητα  αλλά   αρνούμαστε την παραμικρή ευθύνη που αναλογεί στον καθένα μας.
•Μπορεί στα περισσότερα πράγματα να φταίνε οι άλλοι ακόμη και το ίδιο το κράτος. Όσο όμως εμείς παραμένουμε μόνο στα λόγια και παίζουμε με την ευθύνη μπαλάκι ο ένας στον άλλον, απλά θα ζούμε σε μια χώρα που για όλα κάποιοι άλλοι φταίνε και τίποτα ποτέ δεν φτιάχνεται.

Τελικό  συμπέρασμα είναι ότι το κράτος έχει πάντα τη  μεγαλύτερη  ευθύνη  απέναντι στα  κακώς  κείμενα, αλλά για να υπάρξει πρόοδος πρέπει  η κοινωνία να αλλάξει νοοτροπία και να κάνει σημαία την ατομική ευθύνη.


                                                                              Ηράκλειo 23-6-2025
                                                                              Mαρίνος Παττακός

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Απόψεις - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις