Κυριάκος Μητσοτάκης: «Νέα εποχή για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους με έργα ασφάλειας και εκσυγχρονισμού»

Aνακοινώσεις για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών και την ενίσχυση της ασφάλειας πραγματοποίησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εισήγησής του στο Υπουργικό Συμβούλιο, όπου κυριάρχησε το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων.
Ο κ. Μητσοτάκης γνωστοποίησε ότι υπογράφονται μέσα στην ημέρα συμβάσεις στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία, που υπέστη σοβαρές καταστροφές από τον κυκλώνα «Ντάνιελ».
Πρώτα αποτελέσματα με το νέο σύστημα ασφαλείας ETCS
Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι την Παρασκευή και το Σάββατο πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια με το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS. Το σύστημα έχει ήδη εγκατασταθεί σε 79 σιδηροδρομικούς συρμούς, με στόχο μέχρι το τέλος του έτους να είναι ενεργό σε κάθε τρένο που κινείται στον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα.
Οι δοκιμές θα συνεχιστούν σε εβδομαδιαία βάση, ενώ το νέο σύστημα αναμένεται να μειώσει δραστικά το περιθώριο ανθρώπινου λάθους.
Νέες τεχνολογίες γεωεντοπισμού τρένων
Ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε επίσης την εγκατάσταση του συστήματος ακριβούς γεωεντοπισμού HEPOS, το οποίο θα ενσωματωθεί υποχρεωτικά σε όλα τα τρένα που κινούνται στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μέσα στους επόμενους τρεις μήνες.
Το σύστημα HEPOS θα επιτρέπει τον ακριβή εντοπισμό κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο και θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους πολίτες μέσω της νέας πλατφόρμας railway.gov.gr.
Παράλληλα με τα συστήματα τηλεδιοίκησης και ETCS, το νέο αυτό εργαλείο θα λειτουργήσει ως επιπλέον μηχανισμός ασφαλείας, ώστε να αποτραπούν μελλοντικά συγκρούσεις τρένων.
Ο στόχος: Νέος ΟΣΕ στα πρότυπα της ανασυγκρότησης της ΔΕΗ
Ο Πρωθυπουργός παρομοίασε την προσπάθεια αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ με την επιτυχημένη αναδιάρθρωση της ΔΕΗ, σημειώνοντας ότι ο νέος οργανισμός θα πρέπει να ενσωματώνει όλες τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο για την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) όσο και για τον Εθνικό Οργανισμό Διαχείρισης Ασφάλειας και Ανάπτυξης Ατυχημάτων Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι στόχος είναι:
- Αξιολόγηση του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα,
- Υποχρεωτικά ψυχομετρικά τεστ σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις,
- Λειτουργία κέντρου εκπαίδευσης με σύγχρονους προσομοιωτές,
- Ψηφιακή καταγραφή εντολών και παραβάσεων για πλήρη διαφάνεια.
Όπως σημείωσε, όσοι είναι επαγγελματικά επαρκείς δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν, ενώ όσοι κρίνονται ανεπαρκείς, δεν θα έχουν θέση στον νέο οργανισμό.
Επενδύσεις και από την Hellenic Train
Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι παράλληλα με τα έργα υποδομής και τα συστήματα ασφαλείας, η Hellenic Train και ο μέτοχός της οφείλουν να προχωρήσουν σε επενδύσεις για την προμήθεια νέων σύγχρονων τρένων, αναβαθμίζοντας έτσι και την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε: «Οφείλουμε να δώσουμε μια απάντηση στο συλλογικό πένθος με ένα έργο που θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα. Μπορούμε και πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να αφήσουμε πίσω μας τα λάθη του παρελθόντος.»
*με πληρoφορίες από ΕΡΤ

