«Σμύρνη μου αγαπημένη»: Πρεμιέρα για την ελληνική υπερπαραγωγή σήμερα 23 Δεκεμβρίου (vid)
Κινηματογραφική πρεμιέρα κάνει σήμερα η μεγαλύτερη παραγωγή του ελληνικού κινηματογράφου με την υπογραφή της Μιμής Ντενίση μάς ταξιδεύει στη Σμύρνη του 1922.
Η μεγαλύτερη και ακριβότερη παραγωγή στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου μάς μεταφέρει στη Σμύρνη του 1922, ξεκινώντας από τη Μυτιλήνη του σήμερα.
Βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό της έργο, η Μιμή Ντενίση με τη συνδρομή του Μάρτιν Σέρμαν στο σενάριο, μέσα από την ιστορία της Φιλιώς Μπαλτατζή, μιας κοσμοπολίτισσας Σμυρνιάς, που βιώνει τη τραγωδία της Μικρασιατικής Καταστροφής, καταφέρνει να μας ταξιδέψει στον χρόνο και να ζωντανέψει ένα από τα πιο τραγικά κεφάλαια της Ελληνικής ιστορίας. Ακριβής στα γεγονότα και καλά μελετημένη, η Ντενίση αποτυπώνει το ελληνικό αφήγημα της Μικρασιατικής καταστροφής, χωρίς όμως εθνικιστικές εξάρσεις.
Η περιβόητη Μεγάλη ιδέα, η σύγκρουση βενιζελικών και βασιλικών, η στάση των Μεγάλων δυνάμεων που ουσιαστικά άφησαν τη Σμύρνη παραδομένη στις φλόγες, ο τρόπος που οι απλοί άνθρωποι -Τούρκοι και Έλληνες- οι οποίοι αιώνες είχαν μάθει να συμβιώνουν αρμονικά, βρέθηκαν ξαφνικά και χωρίς να το θέλουν σε αντίπαλα στρατόπεδα και μαζί το δράμα μιας οικογένειας, που ξεκληρίζεται και ξεριζώνεται, περνούν μέσα από τον φακό του Καραντινάκη, που συνδυάζει το προσωπικό και το πολιτικό στοιχείο, κρατώντας σωστά τις ισορροπίες. Ταυτόχρονα, το εύρημα με την Εληνοαμερικανίδα Φιλιώ, που πηγαίνει στη Λέσβο σήμερα για να παρασταθεί στους πρόσφυγες, με συντροφιά το τεφτέρι της γιαγιά της να της ξυπνάει μνήμες, συνδέει τις δυο εποχές, χωρίς μεγαλοστομίες και διδακτισμούς.
Με την αρωγή μιας πραγματικά αξιοθαύμαστης προαγωγής για τα ελληνικά δεδομένα, που με θάρρος ανέλαβε ο Διονύσης Σαμιώτης, αλλά και την αριστοτεχνική διεύθυνση φωτογραφίας του Σίμου Σαρκετζή , ο Καραντινάκης κινείται επιδέξια στην προκυμαία που στήθηκε στο Φάληρο, χρησιμοποιεί σωστά τα ειδικά ψηφιακά εφέ, αποδίδει πιστά τη ζωή στη Σμύρνη, αλλά και το μέγεθος της καταστροφής , προβάλλοντας δύο πραγματικότητες- την ευμάρεια και την ανεμελιά από τη μια, την απόλυτη τραγωδία από την άλλη- ενώ ταυτόχρονα μέσα από ένθετα κομμάτια κινηματογραφημένα στη λογική των επίκαιρων, μας μεταφέρει και στο μέτωπο, εκεί που μαινόταν ο πόλεμος, προσφέροντας μας μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι συνέβη τότε.
Πραγματικά, πέρα από κάποιες μικρές αδυναμίες, κυρίως σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των προσωπικών ιστοριών, που θα μπορούσαν να είχαν αναπτυχθεί περισσότερο, δεν μπορεί κανείς να μην επαινέσει αυτήν την ελληνική παραγωγή, που πετυχαίνει να αναπαραστήσει σωστά την εποχή, υπηρετεί στο έπακρο τις ανάγκες ενός ιστορικού δράματος και αφήνει μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον του εμπορικού σινεμά στη χώρα μας, που επιτέλους δείχνει πως μπορεί να ξεπεράσει τη φθήνια και την προχειρότητα και να προσφέρει στο ευρύ κοινό μια κινηματογραφική εμπειρία.
Δείτε το τρέιλερ
Πηγή: iefimerida.gr