Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Τα λάθη και οι παραλείψεις – Τι απαντά ο ιδιοκτήτης
Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Τα λάθη και οι παραλείψεις – Τι απαντά ο ιδιοκτήτης

Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Τα λάθη και οι παραλείψεις – Τι απαντά ο ιδιοκτήτης

Yπεύθυνοι ελικοπτέρου σημειώνουν πως πολλές φορές στα πλαίσια μιας σχέσης εργοδότη με τον πιλότο του ελικοπτέρου, δεν υπάρχουν ορισμένες ασφαλιστικές δικλείδες.

Εικοσιτέσσσερις ώρες μετά την πτώση του ελικοπτέρου στη θαλάσσια περιοχή Αχλαδίου της Εύβοιας, βατραχάνθρωποι κατάφεραν να εντοπίσουν και να ανασύρουν τη σορό του πιλότου, Μιχάλη Λάμπρου, σε βάθος 52 μέτρων.

Το ελικόπτερο Α-109 απογειώθηκε σήμερα στις 08:00 το πρωί από το ελικοδρόμιο των Αφιδνών, στις 08:45 ο χειριστής ενημέρωσε ότι θα προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας, στις 09:00 προσγειώθηκε και στις 10:13 απογειώθηκε.

Στη συνέχεια χάθηκε η επικοινωνία του χειριστή και σήμανε συναγερμός στις Αρχές.

Πτώση ελικοπτέρου στην Εύβοια: Τα λάθη και οι παραλείψεις – Τι απαντά ο ιδιοκτήτης

Πολλά τα ερωτήματα

Μιλώντας στο MEGA και το LIVE NEWS ο αστυνομικός συντάκτης των εφημερίδων «Το Βήμα» και «Τα Νέα», Βασίλης Λαμπρόπουλος, είπε πως υπάρχουν πλήθος από αναπάντητα ερωτήματα για τις συνθήκες της τραγωδίας.

Όπως είπε, ένα από αυτά είναι το πού βρισκόταν ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης του ελικοπτέρου, αν αυτό σκόπευε να παραλάβει τον ίδιο (κάτι που ο ιδιοκτήτης αρνείται), πώς γνωρίζει τα όσα έγιναν αλλά και ποιος έδωσε την άδεια να πετάξει.

Ο Βασίλης Λαμπρόπουλος επισήμανε πως επιβεβαιώνεται η θεωρία του vertigo και μέχρι στιγμής δεν αποδεικνύεται μηχανική βλάβη.

Βέβαια, ο πιλότος δεν είχε ενεργοποιήσει το σύστημα που θα του έδινε alarm όταν πλησίαζε κάτω από ένα συγκεκριμένο ύψος ( τα 500 μέτρα) και δεύτερον, δεν ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο που θα μπορούσε με ένα gps να τον οδηγήσει με σχετική ασφάλεια σε συγκεκριμένο ύψος προς την κατεύθυνση που ήθελε.

Σημειώνεται ότι αναφορικά με τα παραπάνω, αυτό που εκτιμούν οι περισσότεροι πιλότοι είναι πως ο συγκεκριμένος είχε μεγάλη αίσθηση εμπιστοσύνης στον εαυτό του και ίσως για αυτό δεν ενεργοποίησε τα συστήματα ασφαλείας.

Επιπλέον, υπεύθυνοι ελικοπτέρου σημειώνουν πως πολλές φορές στα πλαίσια μιας σχέσης εργοδότη με τον πιλότο του ελικοπτέρου, δεν υπάρχουν ορισμένες ασφαλιστικές δικλείδες.

«Το δρομολόγιο δείχνει μια πίεση»

«Έχουμε να εξετάσουμε ελικόπτερο, πιλότο και καιρικές συνθήκες», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο πρώην πιλότος και εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης και εξηγεί: «Το ελικόπτερο είναι ένα πάρα πολύ σύγχρονο μοντέλο και ειδικά το συγκεκριμένο ήταν υπερσύγχρονο, ασφαλέστατο. Έχουμε έναν πιλότο ο οποίος είναι έμπειρος, από την αεροπορία στρατού και την πολιτική αεροπορία. Και έχουμε και τον καιρό ο οποίος είναι δυσχερέστατος, με βροχή, χαμηλή νέφωση».

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, το δρομολόγιο που ακολούθησε ο πιλότος και η στάση του πριν τον τελικό του προορισμό, «δείχνει μια πίεση να φτάσει οπωσδήποτε στον προορισμό του».

«Είναι στη δίκη του ευχέρεια να πει ότι λόγω καιρού δεν πετάω, η πτήση όμως η συγκεκριμένη που έκανε δείχνει μια πίεση του πιλότου. Η χαμηλή πτήση που κάνει δείχνει ότι οι καιρικές συνθήκες σε εκείνο το σημείο ήταν πάρα πολύ δύσκολες».

«Δεν ερχόταν να πάρει εμένα» – Τι λέει ο ιδιοκτήτης

Μιλώντας στο MEGA, ο φερόμενος ως ιδιοκτήτης του ελικοπτέρου αναφέρεται στην στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία με τον πιλότο και υπογραμμίζει πως ο αδικοχαμένος 69χρονος δεν πήγαινε να πάρει αυτόν.

«Έφυγε ο άνθρωπος να πάει στον Βόλο. Δήλωσε την αναχώρησή του αρμοδίως, πήρε άδεια, έφυγε. Στον δρόμο σταμάτησε, ενημέρωσε ότι σταμάτησε. Μετά άνοιξε ο καιρός. Λέει ‘ξεκινάω’ και μετά τον χάσαμε. Δεν ξέρουμε αν ήταν προγραμματισμένο δρομολόγιο. Δεν ερχόταν να πάρει εμένα».

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Πηγή tovima.gr
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185