Το ξεκίνημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς
Το ξεκίνημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς

Το ξεκίνημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς

ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΡΗΤΗΣ ΠΑΣΧΑ 300×250

Με πολλά προβλήματα αρχίζει η καινούργια εκπαιδευτική χρονιά σε όλες τις βαθμίδες, λόγω της συντηρητικής, αυταρχικής, νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, της υποχρηματοδότησης και του στρατηγικού σχεδίου της υποβάθμισης της δημόσιας Παιδείας, προς όφελος της ιδιωτικής.

  Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου, ήταν η πρώτη μέρα της εφαρμογής του απαράδεκτου, πρωτοφανούς παγκοσμίως μέτρου για δημοκρατική χώρα, της πανεπιστημιακής αστυνομίας, στο οποίο αντιδρά ολόκληρη η πανεπιστημιακή κοινότητα. Τα ΜΑΤ επιτέθηκαν με γκλόμπ, κλωτσιές και χημικά στους διαμαρτυρόμενους φοιτητές, στα Ιλίσια, στο ΕΚΠΑ, στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου, οι οποίοι αντιδρούν στην εγκατάσταση Αστυνομίας στα ΑΕΙ, στις δυνάμεις καταστολής, στις ποινές που φτάνουν ως την διαγραφή τους και διεκδικούν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες, που τους κατοχυρώνει το Σύνταγμα. Πολλοί φοιτητές συγκεντρώθηκαν και στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με πανώ εκφράζοντας τα αιτήματα τους.

   Προσπαθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη να δυσφημίζει τα διακεκριμένα παγκοσμίως ελληνικά Πανεπιστήμια, παρουσιάζοντάς τα ως άντρα ανομίας. Ο πρώτος νόμος, που ψήφισε ως κυβέρνηση το 2019, ήταν η κατάργηση της δημοκρατικής κατάκτησης, του πανεπιστημιακού ασύλου, για να παρεμβαίνει η αστυνομία σε αξιόποινες πράξεις, δικαίωμα, που το είχε και με το άσυλο, κατόπιν εκκλήσεως των πρυτανικών αρχών. Γιατί δεν το πέτυχε; Ποιο είναι το σκοτεινό αντιακαδημαϊκό, αντιδημοκρατικό και αντιεθνικό, κατά συνέπεια, σχέδιο της; 

   Την ανομία την προκαλεί η ίδια η κυβέρνηση της ΝΔ με την άγρια καταστολή, τη βία και τον αυταρχισμό, για να φιμώσει τους φοιτητές, τη φωνή της διεκδίκησης και της αλήθειας, να τρομοκρατήσει, να χειραγωγήσει τους νέους, να αποδυναμώσει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, το οξυγόνο της Επιστήμης και του Πολιτισμού μας και να απονευρώσει τον φοιτητικό συνδικαλισμό. Από αυτά κινδυνεύει η συντηρητική, οπισθοδρομική εξουσία της και επιδιώκει να ακυρώσει τη δύναμη τους. Οι φοιτητές όμως είναι το μέλλον της Ελλάδας, οι αυριανοί διακεκριμένοι επιστήμονες, δεν είναι εγκληματίες.

  Κατά την τριετή, ωστόσο, θητεία της υποβαθμίζει, υποχρηματοδοτεί, συρρικνώνει τα ΑΕΙ, πλήττει τις δωρεάν σπουδές, ακυρώνει δικαιώματα της ακαδημαϊκής κοινότητας και εξυπηρετεί τα συμφέροντα των κολεγίων, αρχής γενομένης από την εξίσωση των τριετών, υποβαθμισμένων πτυχίων τους, με τα σπουδαία πτυχία των πεντάχρονων σπουδών στα Πανεπιστήμια της χώρας μας. 

    Όσον αφορά και τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης τα προβλήματα είναι πολλά. Εκτός τους διορισμούς που έγιναν, τα κενά εκπαιδευτικών αγγίζουν τις 25.000 και ελπίζουμε να μην επαναληφθεί  η κάλυψη τους μετά από αρκετούς μήνες και η απώλεια χιλιάδων διδακτικών ωρών. Τη νέα χρονιά, να σημειώσουμε ότι θα ισχύσει στο 50% των ολοήμερων σχολείων, σε 5.000 τμήματα, στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Περιφέρεια, το διευρυμένο ωράριο, όχι ως τις 4:00 μμ, αλλά ως τις 5:30 μμ, με ελεύθερη πρόσβαση των μαθητών. 

  Καταγγέλλουμε όμως την κατάργηση, τη συγχώνευση και τον υποβιβασμό σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Ηράκλειο και την απώλεια 70 οργανικών θέσεων, σύμφωνα με την κοινοβουλευτική παρέμβαση και αναφορά στην Υπουργό, καταθέτοντας την ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ‘’Δομήνικος Θεοτοκόπουλος’’, ο οποίος ζητά άμεση ανάκληση του ΦΕΚ ‘‘ντροπής’’, την επαναφορά των θέσεων εργασίας και την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

    Από την άλλη πλευρά, να επισημάνουμε ότι αποκλείσττηκαν, ακόμα και με voucher, για τη σχολική περίοδο 2022-2023, από τους Βρεφονηπιακούς σταθμούς, 30.000 παιδιά, που στερούνται την αναγκαία προσχολική φροντίδα και αγωγή. Επίσης αποκλείστηκαν 84.000 παιδιά από τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, ακυρώνοντας το δικαίωμα των παιδιών στην άσκηση των δεξιοτήτων τους, σε μια περίοδο που το οικογενειακό εισόδημα εξανεμίζεται από τις υπέρογκες, ανεξέλεγκτες αυξήσεις. 

   Τέλος, όσον αφορά την υγειονομική προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, στις 12 του Σεπτεμβρίου επιστρέφουν οι μαθητές, χωρίς κανένα προληπτικό μέτρο προστασίας από τον κορωνοϊό: Χωρίς μάσκα, χωρίς τέστ, χωρίς μείωση του αριθμού μαθητών στα τμήματα, με συνωστισμούς στα ΜΜΜ, με το επικίνδυνο πρωτόκολλο του 50% +1, χωρίς μέριμνα για επαρκή αερισμό των τάξεων, χωρίς αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, χωρίς τις αναγκαίες απολυμάνσεις των χώρων. Αφήνοντας υγειονομικά ανοχύρωτα τα σχολεία, επομένως αυξάνεται ο κίνδυνος υπερμετάδοσης του ιού και μην ξεχνάμε ότι πέρυσι ένα στα τρία κρούσματα ήταν παιδιά. 

   Αποτυχημένη, κατά συνέπεια, διαχείριση της πανδημίας συνιστά η λογική ‘’της συνύπαρξης με τον ιό’’, ‘’του βλέποντας και κάνοντας’’, της ψεύτικης αίσθησης ασφάλειας, της υποτίμησης του κινδύνου και του εφησυχασμού, της κατ’επίφαση ‘’κανονικότητας’’, εξυπηρετώντας επικοινωνιακές και πολιτικές σκοπιμότητες. 

   Εν κατακλείδι, τα συσσωρευμένα προβλήματα στο χώρο της Παιδείας, απότοκα της εφαρμοζόμενης κυβερνητικής πολιτικής, αυξάνουν την πίεση και την ανασφάλεια στις οικογένειες, οι οποίες έχουν καταδικαστεί ήδη σε πρωτόγνωρα οικονομικά αδιέξοδα, ενώ πλήττουν, παράλληλα, την κοινωνική συνοχή και το κράτος Δικαίου.

Χρυσάνθη Καμπουράκη μέλος της Ν.Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ηρακλείου και π. υποψήφια Βουλευτής

   

 

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Απόψεις - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις