Ηράκλειο: Υπόθεση απάτης σε καταστήματα εστίασης στο κέντρο – Πως αποτράπηκε
Μια νέα υπόθεση απάτης έρχεται στο προσκήνιο στο Ηράκλειο της Κρήτης και αφορά καταστήματα εστίασης στο κέντρο της πόλης.
Λίγες ημέρες πριν, ένας επιτήδειος κάλεσε ένα κατάστημα εστίασης στο Ηράκλειο, ενημερώνοντας τον ιδιοκτήτη ότι χρεώθηκε η κάρτα του δύο φορές με το ποσό των 79 ευρώ. Ο ιδιοκτήτης είπε να περάσει εκείνος από το κατάστημα του, για να του δώσει πίσω τα χρήματα του μετρητοίς, ωστόσο εκείνος αρνήθηκε καθώς όπως είπε, βρισκόταν στην Αθήνα. Τότε ο ιδιοκτήτης έδωσε τον αριθμό του και του έστειλε εκεί τα στοιχεία για να επιστραφεί το ποσό.
Στο μήνυμα φαινόταν ότι το τραπέζι έχει χρεωθεί δύο φορές από το μαγαζί. Ωστόσο, ο γιος του ιδιοκτήτη, που εργάζεται εκεί, γνωρίζει πολύ καλά τι γίνεται στο ταμείο του καταστήματος και το έψαξε περισσότερο… Από την αρχή του μπήκαν υποψίες πως πρόκειται για απάτη.
Ο γιος του ιδιοκτήτη του καταστήματος έδωσε το τηλέφωνο του στον απατεώνα, με τον επιτήδειο την επόμενη ημέρα να του στέλνει νέο μήνυμα από διαφορετικό αριθμό. Το μήνυμα περιείχε το IBAN, ένα ονοματεπώνυμο για να σταλθούν τα χρήματα και ένα screenshot με τον τραπεζικό λογαριασμό του, ο οποίος είχε επεξεργαστεί σε excel.
Σε επόμενη επικοινωνία, ο ιδιοκτήτης κάλεσε τον επιτήδειο πίσω και του ζήτησε το IBAN που είχε γίνει η υποτιθέμενη συναλλαγή, το όνομα του δικαιούχου του λογαριασμού ώστε να εντοπιστεί η συναλλαγή και να μεταφερθούν τα χρήματα πίσω. Το ίδιο βράδυ, η επιχείρηση έψαξε τις προηγούμενες συναλλαγές και δεν βρήκε στοιχεία, με το συγκεκριμένο ποσό και την ημερομηνία που υποτίθεται πως είχε πει ο επίδοξος απατεώνας.
Η ημερομηνία που υποτίθεται είχε χρεωθεί το τραπέζι δύο φορές έλεγε 6 Μαρτίου. Σε επικοινωνία λοιπόν με την τράπεζα που διαχειρίζεται τις συναλλαγές με POS, ο γιος του ιδιοκτήτη εξηγεί τι συμβαίνει, λέγοντας πως δεν μπορεί να εντοπίσει την συναλλαγή. Η τράπεζα του απαντάει πως ο πελάτης, πρέπει να στείλει το αποδεικτικό της τράπεζας με την συναλλαγή. Την ίδια ημέρα συνδέεται ο καταστηματάρχης μέσω υπολογιστή με την viva wallet, ώστε να εντοπίσει όλες τις συναλλαγές, έβαλε στην σύνθετη αναζήτηση το ποσό που είχε υποτίθεται χρεωθεί το τραπέζι και δεν βρέθηκε τίποτα καμία συναλλαγή στο ποσό των 79 ευρώ!
Λίγες ώρες μετά, ο ιδιοκτήτης καλεί τον επιτήδειο πίσω και του εξηγεί πως, σε συνεννόηση του με την τράπεζα, δεν εμφανίζει πουθενά το ποσό των 79 ευρώ στις προηγούμενες συναλλαγές του, του ζητάει το αποδεικτικό της πληρωμής. Η απάντηση του απατεώνα ήταν πως επειδή οδηγούσε, δεν μπορούσε εκείνη την στιγμή να την στείλει και πως θα τον καλέσει το απόγευμα, στέλνοντας του το αποδεικτικό της τράπεζας. Από τότε έχει εξαφανιστεί.
Το ίδιο περιστατικό σημειώθηκε λίγες ημέρες πριν την προσπάθεια απάτης σε ένα άλλο χώρο εστίασης, λέγοντας πάλι πως το τραπέζι του είχε χρεωθεί δύο φορές. Ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση είχε και το κατάστημα αυτό και δεν έπεσε στην παγίδα του επίδοξου ληστή, λέγοντας μάλιστα ο απατεώνας πως βρίσκεται στην Αθήνα..