Εκπαιδευτικό «άλμα» στο Ηράκλειο: 700 μαθητές και καθηγητές ταξιδεύουν στην Ευρώπη με το Erasmus+
Η 1η Συνάντηση της Κοινοπραξίας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, στα πλαίσια της Διαπίστευσης Erasmus + που έλαβε ο φορέας μας, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2026 , στις νέες εγκαταστάσεις της Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου, στη Λεωφόρο Ικάρου. Η Διαπίστευση Erasmus+, διάρκειας 5 ετών, αποτελεί σημαντική αναγνώριση για την Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου στην προσπάθειά της για εξωστρέφεια και συνεχή βελτίωση των σχολικών μονάδων του νομού. Μέσω της Κοινοπραξίας, τα συνεργαζόμενα σχολεία-μέλη αποκτούν απλοποιημένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση για δράσεις μαθησιακής κινητικότητας στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 1 (KA1) του Erasmus+.
Η συνάντηση είχε ως κεντρικό στόχο την ενημέρωση και τον συντονισμό των μελών της Κοινοπραξίας αναφορικά με το πρόγραμμα Erasmus+ και τις ευκαιρίες που αυτό προσφέρει στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης. Παρουσιάστηκαν αναλυτικά το σχέδιο διαπίστευσης, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμμετεχόντων σχολείων, καθώς και τα εργαλεία και οι μέθοδοι που θα χρησιμοποιηθούν για τον αποτελεσματικότερο συντονισμό των μελών.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλάμβανε χαιρετισμό από τον Διευθυντή της Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου, Αντώνιο Φουντουλάκη, τον Προϊστάμενο του Διοικητικού Τμήματος, Γεώργιο Δεσποτόπουλο, καθώς και την Προϊσταμένη Παιδαγωγικών Θεμάτων, Χαρά Κυριακάκη.
Η Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου εμπλέκει 21 σχολεία ως συνεργαζόμενους φορείς, λαμβάνοντας υπόψη την ισορροπημένη γεωγραφική κατανομή των σχολείων στον νομό καθώς και την πρότερη εμπειρία ή την έλλειψη αυτής σε Προγράμματα Erasmus. Όπως τονίστηκε, βασική αρχή η οποία διέπει το πνεύμα της πρότασης που κατέθεσε η Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου είναι η συμπερίληψη και η παροχή ίσων ευκαιριών σε κινητικότητες για μαθητές/-τριες με Λιγότερες Ευκαιρίες, σε σχέση με τη γεωγραφική θέση των σχολείων στα οποία φοιτούν, με τα κοινωνικο-οικονομικά εμπόδια τα οποία αντιμετωπίζουν και με τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/-τριών.
Τα σχολεία θα συνεργαστούν αρμονικά για να επιτύχουν τους στόχους της Διαπίστευσης Erasmus+, οι οποίοι συνοψίζονται στα εξής:
- Στόχος 1: Ενίσχυση της συμπερίληψης και κινητοποίηση όλων των μαθητών/-τριών σε διαφορετικά εκπαιδευτικά και κοινωνικά περιβάλλοντα.
- Στόχος 2: Ενίσχυση ψηφιακών ικανοτήτων μαθητών/-τριών και εκπ/κών, μέσω καινοτόμων μεθόδων μάθησης, όπως STEAM, Blended Learning, AI, ρομποτική & δημιουργία Ψηφιακής Εργαλειοθήκης, για ένα βιώσιμο μέλλον
- Στόχος 3: Καλλιέργεια Ευρωπαϊκής ταυτότητας και ενεργού πολιτειότητας των μαθητών και εκπαιδευτικών, με την προώθηση της δημοκρατικής συμμετοχής, του διαλόγου, της αλληλεγγύης και της βιώσιμης ανάπτυξης.
- Στόχος 4: Να ενισχυθεί η ικανότητα των σχολείων να συμμετέχουν αυτόνομα σε Eυρωπαϊκά προγράμματα μέσω της δημιουργίας στρατηγικών συνεργασιών, της επιμόρφωσης στελεχών και της δικτύωσης με Eυρωπαϊκούς φορείς.
Για την επίτευξη των στόχων αυτών θα πραγματοποιηθούν, σε βάθος πέντε ετών, περίπου 700 κινητικότητες Erasmus (courses, job shadowing, μετακινήσεις μαθητών/-τριών σε groups). Η κα Εύη Βιτσαξάκη και ο κ. Πάνος Χαραλαμπίδης, Υπεύθυνοι για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα της Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου, καθώς και ο κ. Γιώργος Καινουργιάκης, Υπευθυνος Ψηφιακής Εργαλειοθήκης, ανέλαβαν να «ξεναγήσουν» τις Διευθύντριες, τους Διευθυντές και τους υπευθύνους επικοινωνίας των 21 Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Ηρακλείου στον κόσμο των Προγραμμάτων Erasmus+ και να θέσουν τα θεμέλια της συνεργασίας με τα σχολεία που συναποτελούν την Κοινοπραξία Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου (2025-1-EL01-KA120-SCH-000377276), η οποία διαμορφώνεται ως εξής:
- 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου
- 10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου
- 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου
- Γυμνάσιο Ν. Αλικαρνασσού
- Γυμνάσιο Αγ. Μύρωνα
- Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου
- Γυμνάσιο Επισκοπής
- Γυμνάσιο Μελεσών
- Γυμνάσιο Πόμπιας
- Γυμνάσιο Τυλίσου
- Γυμνάσιο Τυμπακίου
- 1ο ΓΕΛ Ηρακλείου
- 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου
- 4ο ΓΕΛ Ηρακλείου
- 5ο ΓΕΛ Ηρακλείου
- ΓΕΛ Αρχανών
- ΓΕΛ Κρουσώνα
- ΓΕΛ Χάρακα
- ΓΕΛ Λ. Χερσονήσου
- Καλλιτεχνικό Σχολείο (Λυκειακές Τάξεις)
- 1ο ΕΠΑΛ Μοιρών
Στο πνεύμα της σύμπραξης όλων των παραπάνω σχολείων προς ένα κοινό σκοπό, αυτόν της βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, οι συνάδελφοι/-ισσες, Αλέξης Τζωρμπατζάκης (10ο Γυμνάσιο Ηρακλείου), Αθανασία Αγιομυργιανάκη (12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου) και Κάλλια Θειακάκη (4ο Γ.Ε.Λ. Ηρακλείου), παρουσίασαν και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από κινητικότητες Erasmus.
Η Ομάδα Έργου Διαπίστευσης Erasmus+ της Δ.Δ.Ε. Ηρακλείου εκφράζει την ευγνωμοσύνη και ικανοποίησή της για την ανταπόκριση των σχολικών μονάδων και τη δυναμική συμμετοχή τους στην εκδήλωση. Η συνεργασία αυτή αποτελεί ισχυρή βάση για την επιτυχή υλοποίηση των δράσεων κινητικότητας που προβλέπονται για τους επόμενους μήνες.






