Ηράκλειο: Προσλήψεις–σταγόνα στον ωκεανό αφήνουν σχολεία με συγχωνευμένα τμήματα και κενά ειδικοτήτων
Μόλις ένας δάσκαλος Γενικής Παιδείας και λίγοι αναπληρωτές Παράλληλης Στήριξης τοποθετήθηκαν στον νομό Ηρακλείου
Την οξύτητα των ελλείψεων που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση στο Ηράκλειο αναδεικνύει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την ανακοίνωση – την Τρίτη 2 Δεκεμβρίου – των αποτελεσμάτων της Ειδικής Πρόσκλησης Αναπληρωτών. Όπως επισημαίνεται, η διαδικασία επιβεβαίωσε το φετινό αδιέξοδο στην κάλυψη βασικών αναγκών τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στο νομό Ηρακλείου προσλήφθηκε μόλις ένας δάσκαλος Γενικής Παιδείας και έξι για Παράλληλη Στήριξη, ενώ έγιναν τρεις προσλήψεις εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας μειωμένου ωραρίου. Η εικόνα αυτή αφήνει εκτεταμένα κενά, τα οποία – όπως υπογραμμίζεται – μέσα στη σχολική χρονιά οδηγούν σε συγχωνεύσεις τμημάτων, αναστολή λειτουργίας ολοήμερων, έλλειψη υποστήριξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ακάλυπτες θέσεις ειδικοτήτων και Τμημάτων Ένταξης.
Αναλυτικά τα στοιχεία για το ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου:
– Δάσκαλοι Γενικής Παιδείας: 1 (1ο Δ.Σ. Ηρακλείου)
– Δάσκαλοι Παράλληλης Στήριξης: 5 (1ο, 24ο, 17ο, 16ο, 24ο, 35ο–36ο Δ.Σ. Ηρακλείου)
– ΠΕ06 – Αγγλική Γλώσσα (μειωμένου ωραρίου): 3
Η ανακοίνωση τονίζει πως οι λόγοι που αποτρέπουν πολλούς εκπαιδευτικούς από το να αποδεχθούν πρόσληψη στα μέσα της χρονιάς είναι ξεκάθαροι: χαμηλές αποδοχές, υψηλό κόστος ζωής και δυσβάσταχτα ενοίκια, που δεν επιτρέπουν σε αναπληρωτές να ανταποκριθούν οικονομικά.
Η Διεύθυνση επιρρίπτει σοβαρές ευθύνες στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στην Κυβέρνηση για την απουσία σχεδιασμού και ενίσχυσης των εκπαιδευτικών, σημειώνοντας ότι «καμία έμπρακτη στήριξη και καμία βούληση» δεν έχει αποτυπωθεί μέχρι σήμερα. Παράλληλα καλεί τους τοπικούς βουλευτές, τα πολιτικά κόμματα και τη διοίκηση της εκπαίδευσης να τοποθετηθούν δημόσια.
Στο τέλος της ανακοίνωσης διατυπώνονται τα βασικά αιτήματα:
– Μόνιμοι διορισμοί σε όλα τα πραγματικά κενά.
– Αυξήσεις μισθών και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ώστε οι εκπαιδευτικοί να ζουν με αξιοπρέπεια.
– Μέτρα στήριξης για το κόστος κατοικίας και τη διαθεσιμότητα στέγης για τους εκπαιδευτικούς.
Όπως τονίζεται, η κατάσταση στην εκπαίδευση έχει φτάσει σε οριακό σημείο και απαιτείται άμεση πολιτική παρέμβαση για να αποτραπεί περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.







