ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
ΕΛΤΑ: Ποιες πόλεις επηρεάζονται από την πρώτη φάση αναστολών λειτουργίας

ΕΛΤΑ: Ποιες πόλεις επηρεάζονται από την πρώτη φάση αναστολών λειτουργίας

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία προχωρούν σε αναστολή λειτουργίας καταστημάτων σε αστικά κέντρα, στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιοργάνωσης που αποσκοπεί στη βιωσιμότητα του οργανισμού

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) εισέρχονται σε μια περίοδο ριζικών αλλαγών, με τη διοίκηση να ανακοινώνει σειρά παρεμβάσεων που στοχεύουν στην οικονομική εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό του οργανισμού. Η αναστολή λειτουργίας ορισμένων καταστημάτων αποτελεί το πρώτο βήμα ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού, το οποίο –όπως υπογραμμίζει η διοίκηση– δεν στοχεύει στη συρρίκνωση, αλλά στη «διάσωση και αναγέννηση» των ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η διαδικασία ξεκινά με την παύση λειτουργίας καταστημάτων που βρίσκονται σε μεγάλα αστικά κέντρα και πρωτεύουσες νομών, όπου υπάρχουν ήδη εναλλακτικά σημεία εξυπηρέτησης. Η επιλογή έγινε έπειτα από αξιολόγηση όλων των καταστημάτων στη χώρα, με βασικό κριτήριο τον όγκο των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Για τις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας, οι αλλαγές προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν εντός τριμήνου, δίνοντας χρόνο τόσο στις τοπικές κοινωνίες όσο και στους εργαζομένους να ενημερωθούν για την αναγκαιότητα των παρεμβάσεων. Παράλληλα, εξετάζεται η λειτουργία πρακτορείων σε συνεργασία με ιδιώτες ή δημοτικούς φορείς, όπου αυτό κρίνεται εφικτό και υπάρχει ενδιαφέρον.

Η διοίκηση επισημαίνει ότι οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία. Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, τα ΕΛΤΑ καταγράφουν οικονομικές ζημιές, ενώ οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαγορεύουν πλέον κάθε μορφή κρατικής ενίσχυσης. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, αν δεν προχωρήσουν άμεσα οι αναγκαίες αλλαγές, «μέσα στους επόμενους έξι έως εννέα μήνες οι συνέπειες θα είναι μη αναστρέψιμες».

Το νέο επιχειρησιακό μοντέλο επιχειρεί να διορθώσει χρόνιες παθογένειες, όπως την ανομοιόμορφη κατανομή προσωπικού, με υπεράριθμους υπαλλήλους σε ορισμένα σημεία και ελλείψεις σε άλλα. Οι διαθέσιμοι πόροι ανακατανέμονται πλέον σε κρίσιμους τομείς, όπως η διανομή και η εξυπηρέτηση πελατών, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της καθημερινής λειτουργίας των ΕΛΤΑ.

Η εταιρεία τονίζει ότι ο κοινωνικός της ρόλος όχι μόνο δεν παραμερίζεται, αλλά ενισχύεται μέσω νέων ψηφιακών υπηρεσιών. Πρωτοβουλίες όπως το πρόγραμμα «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» και ο ψηφιακός ταχυδρόμος επιτρέπουν πλέον στους πολίτες να εξυπηρετούνται στην πόρτα τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν το κατάστημα. Οι ταχυδρόμοι εξοπλίζονται με tablet και POS, ώστε να διεκπεραιώνουν με ασφάλεια και ταχύτητα πληρωμές, αποστολές και παραδόσεις δεμάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του οργανισμού, η πλειονότητα των συναλλαγών –από επιστολές και πληρωμές μέχρι δέματα– πραγματοποιείται πλέον εκτός φυσικού καταστήματος. Σε πολλές περιοχές, τα παραδοσιακά ταχυδρομεία εξυπηρετούν πλέον ελάχιστο αριθμό πελατών, γεγονός που επιβάλλει την αναδιάρθρωση του δικτύου.

Με το νέο πλάνο, τα ΕΛΤΑ επιδιώκουν να μεταβούν σε ένα βιώσιμο και σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας, ικανό να εξασφαλίσει τη συνέχιση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας. «Η ευθύνη μας απέναντι στους πολίτες παραμένει ακέραιη», αναφέρει η διοίκηση, τονίζοντας πως ο στόχος είναι η παροχή «καλύτερων, ταχύτερων και πιο αξιόπιστων υπηρεσιών».

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις