Ιστορική στροφή από τους Times: "Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα"
Ιστορική στροφή από τους Times: "Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα"

Ιστορική στροφή από τους Times: "Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα"

Ένας από τους παγκόσμιους κολοσσούς της ενημέρωσης, οι Times του Λονδίνου, τάσσονται για πρώτη φορά υπέρ της Ελλάδας αναφορικά με την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα.

Το συγκεκριμένο άρθρο, με τίτλο "Η άποψη των Times για τα Γλυπτά του Παρθενώνα (ελγίνεια μάρμαρα): Ενώνοντας την Ελληνική Κληρονομιά", αναφέρει πως ο δημοσιογραφικός κολοσσός άλλαξε γνώμη αναφορικά με την επιστροφή των αγαλμάτων στην Ελλάδα, αν και τα τελευταία 50 χρόνια στήριζε την αγγλική κυβέρνηση και το βρετανικό μουσείο.

Σήμερα είναι η μεγάλη στροφή στο πλευρό της Ελλάδας, με την ναυαρχίδα του βρετανικού Τύπου να ζητάει την επιστροφή των αγαλμάτων στην Αθήνα, εγκαταλείποντας με αυτόν τον τρόπο την επίσημη βρετανική πλευρά, σηκώνοντας πλήθος αντιδράσεων στο εσωτερικό της χώρας.

Ιστορική στροφή από τους Times: "Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα"

Ισχυρό χτύπημα δέχθηκε το Λονδίνο για την χρόνια στάση του απέναντι στην Ελλάδα, με το σκηνικό της αλλαγής σκέψης από τους Times είναι η κατάθεση του θραύσματος Fagan από το Παλέρμο στο Μουσείο της Ακρόπολης, σε αντάλλαγμα η Ιταλία θα πάρει για οκτώ χρόνια ένα αρχαίο άγαλμα της Αθηνάς και έναν αμφορέα. "Η συμφωνία είναι παρόμοια με αυτή που είχε προταθεί στο Βρετανικό Μουσείο πριν από χρόνια. Σε αντάλλαγμα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, η Ελλάδα θα έστελνε στο Λονδίνο κυλιόμενες εκθέσεις με περίφημες κλασικές αρχαιότητες", αναφέρουν εκτενώς στο δημοσίευμα οι Times.

"Η Βρετανία επιμένει ότι έχουν νομίμως αποκτηθεί και δεν αποτελούν προϊόν αρπαγής, άρα πρέπει να παραμείνουν στην ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου. Η Ελλάδα υποστηρίζει ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν είχε δικαίωμα να διαθέσει αριστουργήματα που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα." Η εφημερίδα σημειώνει ότι αυτός ο "γραφειοκρατικός παραλογισμός μπορεί γρήγορα να επιλυθεί. Αφήστε τα Γλυπτά να πουληθούν πίσω σε τιμή κόστους. Μια κοινοβουλευτική πράξη επέτρεψε την πώληση από τον Λόρδο Ελγιν στο Μουσείο.  Επομένως, ας επικυρώσει το Κοινοβούλιο για την επιστροφή τους".

Η εφημερίδα αναφέρει τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούσε διαχρονικά η Βρετανία για τη διατήρηση των Γλυπτών, όπως η ατμοσφαιρική μόλυνση της Αθήνας που είχε προκαλέσει φθορές στον Παρθενώνα, την ίδια ώρα που τα Γλυπτά βρίσκονταν προστατευμένα σε ασφαλές περιβάλλον, αν και τα τελευταία χρόνια η αίθουσα των αγαλμάτων ταλαιπωρείται από βροχοπτώσεις.

"Αυτό το επιχείρημα δεν στέκει πλέον. Τα Γλυπτά έχουν υποστεί ζημιές από το ακατάλληλο καθάρισμά τους και η Ελλάδα έχει ένα υπέροχο μουσείο δίπλα στην Ακρόπολη, προσβάσιμο και ασφαλές, όπου πρέπει να επιστρέψουν τα Γλυπτά και να ενωθούν για να ολοκληρώσουν τη ζωφόρο."

Ως ένα από τα πλέον ισχυρά επιχειρήματα, σύμφωνα με το άρθρο, είχε τεθεί από τον πρώην διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, τον Νιλ Μακ Γκρέγκορ, σχετικά με το μέλλον των μουσείων, με αφορμή πρόσφατες αποφάσεις επιστροφής αρχαιοτήτων που είχαν παράνομα βγει από την χώρα τους. "Μπορούν τα μουσεία να παραμείνουν κέντρα του παγκόσμιου πολιτισμού και της κληρονομιάς αν τους επιτρέπεται να εκθέτουν μόνο ότι προέρχεται από τα σημερινά οριζόμενα πολιτικά σύνορα;"

Άλλες χώρες, κυρίως η Γαλλία, δέχονται ήδη αντίστοιχες πιέσεις, σημειώνει η εφημερίδα.

"Τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι sui generis.  Στέκονται εμπόδιο σε αυτό που θα μπορούσε να είναι μια θερμή σχέση με την Ελλάδα: Ο Λόρδος Βύρων αντιμετωπίζεται ως ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης. Ο Ελληνισμός έφτασε στο ζενίθ του στη Βικτωριανή Βρετανία. Το να διαχωρίζουμε τμήματα ενός καλλιτεχνικού συνόλου είναι σαν να αποσπούμε τον Αμλετ από το First Folio – το λεγόμενο Πρώτο Βιβλίο με τα 36 αυθεντικά έργα του Σαίξπηρ- και να λέμε ότι μπορούν να υπάρξουν αυτόνομα. Η επιστροφή των Γλυπτών θα είναι μια μεγαλόψυχη χειρονομία όταν η Βρετανία χρειαστεί να αναθερμάνει τις Βρετανικές της φιλίες."

 

 

 

 

 

*με πληροφορίες από iefimerida.gr.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κόσμος - Τελευταία Νέα
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185