Το μέλλον του τουρισμού στην Κρήτη – Δεν είναι «κόκκινη» όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη
Το μέλλον του τουρισμού στην Κρήτη – Δεν είναι «κόκκινη» όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη

Το μέλλον του τουρισμού στην Κρήτη – Δεν είναι «κόκκινη» όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη

Ο Σύνδεσμος των τουριστικών πρακτορείων της Κρήτης διακινεί το σύνολο των τουριστών του νησιού και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την αποτίμηση της πορείας μιας τουριστικής σεζόν, αλλά κυρίως, για την διαμόρφωση του κλίματος πριν το ξεκίνημά της. Συνεπώς, στο ξεκίνημα της σεζόν αποτελεί βαρόμετρο η γνώση που έχει ο Σύνδεσμος για την εξέλιξη της χρονιάς.

Στις αρχές λοιπόν της τουριστικής σεζόν του 2024 ο Μιχάλης Βλατάκης, Πρόεδρος Τουριστικών και ταξιδιωτικών πρακτόρων Κρήτης, αναλύοντας τα δεδομένα είχε προβλέψει μια ποσοστιαία αύξηση της τάξεως του 5% κι όπως όλα δείχνουν μέχρι τώρα, η φετινή τουριστική σεζόν επιβεβαιώνει τις προβλέψεις που έκανε ο κορυφαίος τουριστικός πράκτορας για την εξέλιξη που θα είχε, από το ξεκίνημα της.

«Είχα πει από την αρχή της σεζόν πως φέτος θα έχουμε μια αύξηση που θα κινείται στο 5%. Αυτό έχει γίνει μέχρι τον Ιούλιο και φαίνεται πως και τον Αύγουστο επιβεβαιώνεται. Θεωρώ πως το σύνολο της τουριστικής χρονιάς και με τους επόμενους μήνες θα εξελιχθεί σε ένα τέτοιο ποσοστό αύξησης», δήλωσε ο πολύπειρος παράγοντας του τουρισμού, εκφράζοντας μια εκτίμηση που μόνο θετικά μπορεί να αποτιμηθεί για το νησί.

Το δεδομένο αυτό δεν μαρτυρεί ικανοποίηση και θετικά δεδομένα ως προς την αύξηση κερδών σε όλα τα εμπλεκόμενα επαγγέλματα, ωστόσο καταγράφει ένα γενικό θετικό κλίμα για τον τουρισμό του νησιού που θα οδηγήσει σε θετικό απολογισμό τις περισσότερες επιχειρήσεις που προσδοκούν να επιβιώσουν από τα έσοδα του τουρισμού.

Από κει και πέρα δεν λείπει ο προβληματισμός για τα λειτουργικά κόστη στον χώρο της εστίασης και την απουσία προσωπικού σχεδόν σε κάθε τουριστική ειδικότητα.

Το μέλλον του τουρισμού

Ωστόσο, την περίοδο αυτή, μεσούντος του θέρους οι θεσμικοί εκπρόσωποι του τουρισμού εστιάζουν σε επιμέρους θέματα σχεδιασμού τουριστικής πολιτικής, με πρώτο και χαρακτηριστικό δεδομένο την αντίδραση στις προβλέψεις που κάνει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο του τουρισμού που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση και θα παραμείνει μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου. Στο πλαίσιο αυτό οι θέσεις των φορέων του τουρισμού είναι κρίσιμες, αν και δεν μπορεί να ξεκαθαριστεί ακόμα, πόσες από αυτές μπορούν να γίνουν αποδεκτές στο πλαίσιο της διαβούλευσης από την κυβέρνηση.

Το πιο ενδιαφέρον δεδομένο που φαίνεται να κάνει αρκετούς παράγοντες να ομονοούν είναι πως η Κρήτη δεν είναι «κόκκινη» σε ότι αφορά την τουριστική ανάπτυξη. Δεν έχει δηλαδή υπερανάπτυξη που καθιστά αναγκαία την λήψη περιοριστικών μέτρων. Συνεπώς, προκαλεί αντιδράσεις η πρόβλεψη που υπάρχει σήμερα στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, με τον Μιχάλη Βλατάκη να επισημαίνει την κρίσιμη αντίφαση του υπερτουρισμού.

«Ο σύνδεσμος στον οποίο έχω την τιμή να εκπροσωπώ διακινεί το σύνολο του τουρισμού της Κρήτης και καλείται εν όψει του νέου αεροδρομίου με τα λεγόμενα τους να υποδεχθεί 18 εκατομμύρια το 2027 και το 2030 να φτάσει το νούμερο τα 25 εκατομμύρια. Η πλειονότης των παραπάνω θα διακινηθεί από εμάς τους τουριστικούς πράκτορες. Όπως καταλαβαίνετε, είναι κάτι το οποίο μας απασχολεί. Η αειφόρος ανάπτυξη είναι κάτι που είναι πολύ σημαντικό για μας. Η Κρήτη δηλαδή ενόψει της μεγάλης αύξησης του τουριστικού ρεύματος, να έχει τις δυνατότητες που περιμένει ο επισκέπτης. Υποστηρίζουμε το χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό. Είναι πολλά αυτά τα οποία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους και θα πρέπει με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης να κάνουμε τις παρεμβάσεις για να αλλάξουν κάποια, όπως τα κόκκινα σημεία. Δεν υπάρχουν κόκκινα για μας στην Κρήτη. Η Κρήτη δεν έχει υπερφόρτωση τουρισμού σε καμία περίπτωση», επισημαίνει ο κ. Βλατάκης.

Όπως ο ίδιος σημειώνει, ακόμα και τον Αύγουστο μπορεί κάποιος να βρει μια παραλία που θα είναι μόνος του στην Κρήτη. Σημειώνει δε πως ακόμα και σε πολλές γνωστές τουριστικές περιοχές αν πάει κανείς το απόγευμα ή το βράδυ δεν θα βρει τουρίστες να κυκλοφορούν. «Είναι θέμα ροών και όταν κάποιος επισκέπτης θέλει να επισκεφτεί ένα συγκεκριμένο προορισμό θα πάει εκεί που θέλει. Αν δεν πάει τότε θα επιλέξει ένα ανταγωνιστή. Οπότε για μας θα πρέπει να φύγουν τα κόκκινα και θα πρέπει να γίνουν αλλαγές, τις οποίες θα επισημάνουμε στην Περιφέρεια για να μπορέσουμε να είναι χρήσιμο αυτό το χωροταξικό και να μην έχει την τύχη των προηγούμενων», τονίζει ο Πρόεδρος των Τουριστικών και ταξιδιωτικών πρακτόρων Κρήτης.

 

 

πηγή: anatolh.com

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185