Γιατί να πετάξεις; Πλήρωσε διπλά και ζήσε την εμπειρία του πλοίου!
Γιατί να πετάξεις; Πλήρωσε διπλά και ζήσε την εμπειρία του πλοίου!

Γιατί να πετάξεις; Πλήρωσε διπλά και ζήσε την εμπειρία του πλοίου!

Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο πώς το φετινό καλοκαίρι κατάφερε να ενώσει όλους τους Έλληνες ταξιδιώτες κάτω από μια κοινή ανησυχία: τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια!

Στην «τριάδα της ακρίβειας» οι υπηρεσίες ξεπέρασαν ακόμα και τα ενεργειακά κόστη και τα τρόφιμα, αφήνοντας πολλούς να αναρωτιούνται αν πρέπει να πληρώσουν εισιτήριο ή να αγοράσουν… χρυσό. Φανταστείτε το σοκ όσων αποφάσισαν να πάνε διακοπές στα νησιά με την οικογένειά τους, μόνο για να διαπιστώσουν ότι ακόμα και το να κλείσεις εισιτήρια μήνες νωρίτερα δεν βοηθά να αποφύγεις τα πανάκριβα τέλη!

Και ας μη νομίζετε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες χαίρονται με αυτή την κατάσταση. Όχι, όχι. Πρέπει να καλύψουν τις αυξήσεις στα καύσιμα, τα ανταλλακτικά, να «πρασινίσουν» τα πλοία τους και φυσικά να πληρώσουν τους ναυτικούς μας. Όπως καταλαβαίνετε, είναι μια μάχη καθημερινής επιβίωσης! Και επειδή τα πράγματα δεν ήταν αρκετά δύσκολα, ήρθε και η αύξηση των επιτοκίων δανεισμού για να μας υπενθυμίσει ότι η μείωση των εισιτηρίων είναι κάτι που θα μείνει στα χαρτιά – προς το παρόν, τουλάχιστον.

Αν κάποιος πίστευε ότι οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια τελείωσαν το 2022 με το μικρό 15%, ας ξανασκεφτεί. Με τις τιμές των καυσίμων να ανεβαίνουν 9%, το κόστος των ανταλλακτικών 14%, και τις αμοιβές των πληρωμάτων να αυξάνονται 24%, η νέα ευρωπαϊκή κανονιστική ρύθμιση για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο θα τους δώσει το τελειωτικό χτύπημα. Με άλλα λόγια, τα ταξίδια μας θα γίνουν λίγο πιο «πράσινα» και πολύ πιο ακριβά.

Ας μην ξεχνάμε και το στόλο μας. Μέση ηλικία πλοίων; Κοντά στα 30 χρόνια! Αλλά ποιος νοιάζεται, σωστά; Τα πλοία είναι σαν το κρασί, όσο παλαιώνουν τόσο καλύτερα… Κάπως έτσι θα πρέπει να το σκέφτονται οι αρμόδιοι, αφού το 2030 θα έχουμε πλοία που θα ξεπερνούν και τα 50 χρόνια υπηρεσίας. Κάτι τέτοιο απαιτεί, φυσικά, γενναία ανανέωση στόλου, αλλά ποιος έχει χρόνο για τέτοιες "λεπτομέρειες";

Και η Ελλάδα; Η 11η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη για ακτοπλοϊκά ταξίδια, ακολουθώντας τη λαμπρή πορεία χωρών όπως η Τουρκία, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Μαρόκο. Αλλά, μην ανησυχείτε, τουλάχιστον τα δρομολόγια προς την Ιταλία είναι τα φθηνότερα στην Ευρώπη! Ένα μεγάλο μπράβο!

Τέλος, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τονίζουν ότι το καθαρό τους κέρδος είναι μεταξύ 4% και 6%, ενώ άλλοι κλάδοι, όπως τα ξενοδοχεία, απολαμβάνουν διψήφια ποσοστά. Κατανοητό, λοιπόν, γιατί είναι τόσο σημαντικό να μειωθεί ο ΦΠΑ και να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες επενδύσεις για την «πράσινη» μετάβαση των πλοίων. Γιατί το μέλλον της ακτοπλοΐας – και των διακοπών μας – είναι πράσινο, και πολύ, πολύ ακριβό!

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Παραπολιτικά - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185