Τέμπη: Αυτή είναι η νέα μήνυση που διαβιβάστηκε στη Βουλή κατά Κώστα Καραμανλή και Μιχάλη Παπαδόπουλου!
Μια νέα δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, η οποία στρέφεται κατά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του τότε υφυπουργού του Μιχάλη Παπαδόπουλου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.
Σύμφωνα με το πλήρες κείμενο της μήνυσης, το οποίο αποκαλύπτει το topontiki.gr, οι ενάγοντες, συγγενείς θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας, στρέφονται κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, του τότε υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου, του σταθμάρχη Λάρισας, αλλά και κατά παντός τρίτου αρμοδίου τυχόν υπευθύνου γ.γ. Μεταφορών, προϊσταμένου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διευθύνοντος συμβούλου, ο οποίος προκύπτει ότι όφειλε από τις περιστάσεις και τον νόμο να διασφαλίσειτην ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των σιδηροδρομικών συρμών και να μεριμνήσει για τον εξοπλισμό του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το σύστημα τηλεδιοίκησης, την ύπαρξη δεύτερου σταθμάρχη καθώς και άλλο πρόσφορο μέσο ή τρόπο το οποίο θα απέτρεπε το θανατηφόρο σιδηροδρομικό δυστύχημα» και κατά «παντός αρμοδίου για έκθεση σε κίνδυνο ζωής, την ελλιπή συντήρηση των συρμών και των καθισμάτων των συρμών και κάθε άλλη πράξη προκύψει από την εισαγγελική έρευνα».
Στοιχειοθετώντας τις ευθύνες των ατόμων κατά των οποίων στρέφεται η μήνυση, οι συγγενείς της 23χρονης Ιφιγένειας βάζουν στο κάδρο τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώσα Καραμανλή αναφέροντας: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και ο αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών δεν μερίμνησαν ούτως ώστε να λειτουργεί το άκρως απαραίτητο για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων σύστημα τηλεδιοικήσεως το οποίο εάν λειτουργούσε θα αποτρέπονταν μετά απολύτου βεβαιότητος το θανατηφόρο πολύνεκρο δυστύχημα και μάλιστα μία εβδομάδα πριν, ήτοι την 20.02-2023 ο Υπουργός Κ. Καραμανλής διεκήρυττε ψευδώς και εξαπατώντας τον Ελληνικό λαό από το βήμα της Ελληνικής Βουλής επί λεξεί: «Είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως, είναι ντροπή! Όταν σας εξήγησα και το ξαναλέω ότι το γεγονός αυτό ότι τη στιγμή υπάρχουν ήδη, διασφαλίζουμε την ασφάλεια, διασφαλίζουμε την ασφάλεια! ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ! Και νομίζω κι εσείς θα συμφωνήσετε ότι μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών». «Ε π ε ι δ ή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο αρμόδιος Υφυπουργός και κάθε τρίτος πολιτικός ή διοικητικός αρμόδιος δεν έλαβαν τα κατάλληλα μέτρα-δικλείδες ασφαλείας όπως η τοποθέτηση δεύτερου σταθμάρχη, ενεργοποίηση συστήματος τηλεδιοίκησης, τοποθέτηση συστήματος αυτόματης ειδοποίησης επικείμενης συγκρούσεως κ.α. ούτως ώστε να προβλεφθεί και να αποφευχθεί η πιθανότητα ενός ανθρώπινου λάθους το οποίο οδήγησε όπως εν προκειμένω στο πολύνεκρο θανατηφόρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 τουναντίον ισχυρίζονταν ψευδώς ενώπιον των Μ.Μ.Ε. ότι δεν τίθεται θέμα ασφαλείας του επιβατικού κοινού».
Στο κείμενο τhw m;hnyshw αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι ο θάνατος της 23χρονης Ιφιγένειας Μήτσκα προήλθε από την εκτίναξη πλημμελώς συντηρημένου καθίσματος που δεν ήταν στερεό στη βάση του, ευθύνη που φέρουν οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Το βαγόνι Νο 3 στο οποίο επέβαινε η κόρη των δύο πρώτων εξ ημών και σύντροφος του τρίτου εξ ημών καθώς και ο ίδιος ο τρίτος εξ ημών Αριστοφάνης Ξανθόπουλος και συγκεκριμένα τα καθίσματα με το Νο 67- όπου καθότανε η θανούσα (Ιφιγένεια Μήτσκα) και Νο 65 όπου καθόμουν ο τρίτος εξ ημών Αριστοφάνης Ξανθόπουλος είχανε ελλιπή συντήρηση καθότι ήταν ήδη ξηλωμένα από την θέση τους καθότι έλειπαν οι βίδες στερέωσης προγενέστερα του ατυχήματος, γεγονός που καθιστά σαφές ότι το συγκεκριμένο κάθισμα κατά τον προ του ατυχήματος δεν ήταν στερεό στη βάση του, με αποτέλεσμα κατά την σφοδρή σύγκρουση το κάθισμα να εκτιναχθεί και να μετατοπιστεί το σώμα της θανούσας από την θέση του με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό της αφού έφερε βαρύτατες κακώσεις στο κεφάλι και τον αυχένα της σύμφωνα και με την Ιατροδικαστική έκθεση Νεκροψίας-Νεκροτομής».
Σε ό,τι αφορά στις ευθύνες του σταθμάρχη Λάρισας αναφέρεται χαρακτηριστικά:
«Ο σταθμάρχης Σ.Σ. Λάρισας: 1. Δεν χρησιμοποίησε την λειτουργία «χάραξης» διαδρομής (όπως ορίζεται ρητώς στο με αρ. πρωτ. 9055036/23-12-2022 έγγραφο της Δ/νσης Κυκλοφορίας Ο.Σ.Ε., Παράρτημα 1) πριν την εντολή αναχώρησης της αμαξοστοιχίας IC62, η οποία θα εξασφάλιζε την πορεία του συρμού στη γραμμή ανόδου. 2. Δεν έλεγξε την κατάσταση της θέσης των αλλαγών γραμμής (κλειδιών) επί της γραμμής και συγκεκριμένα του με αρ. 118 κλειδιού, πριν την εντολή αναχώρησης της αμαξοστοιχίας IC62, ώστε να εξασφαλισθεί η διαδρομή εξόδου με πορεία προς Θεσσαλονίκη στη γραμμή ανόδου. 3. Μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας IC62 προς Θεσσαλονίκη, μέσωτων ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμών εντός του τμήματος της εμβέλειάς του (περίπου 1400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2000 μέτρα στην γραμμή καθόδου), ώστε να βεβαιωθεί για την ορθότητα της πορείας της στην γραμμή ανόδου».
Ολόκληρο το κείμενο της μήνυσης ΕΔΩ