Χανιά: Δίκυκλες «καλλονές» στο παλιό λιμάνι (pics)
Δίκυκλες «καλλονές» από 22 μέχρι 1.200 κυβικά, ιστορικές Triumph, πολεμικές μηχανές συλλεκτικές BMW, ελληνικά MEGO, enduro, μοναδικά και ιδιαίτερα παρουσιάζονται στη φετινή «18η έκθεση κλασικής μοτοσικλέτας» και στην «9η έκθεση κλασικού ποδηλάτου» που φιλοξενείται μέχρι και τις 28 Αυγούστου στον χώρο του θεάτρου «Μίκης Θεοδωράκης» στο παλιό λιμάνι των Χανίων.
Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γραμματέας της Λέσχης Κλασικής Μοτοσικλέτας Παναγιώτης Τσουρουνάκης, «μέσω της έκθεσης παρουσιάζεται η ιστορία της μοτοσικλέτας. Είναι ένα ταξίδι στο χρόνο και στην τεχνολογική εξέλιξη των δίκυκλων».
Περισσότερες από 80 άριστα διατηρημένες μηχανές και 30 ποδήλατα στην πλειοψηφία τους «ματρακάδες», συναντά ο επισκέπτης, ενώ πολλά από τα εκθέματα παρουσιάζονται για πρώτη φορά.
Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης για μεταφορά προϊόντων, ποδήλατο με ψυγείο διανομής παγωτού, παλιές στρατιωτικές μηχανές, παλιές μηχανές της Τροχαίας, στρατιωτικό ποδήλατο από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, δίκυκλα και αυτόματα μοτό-πενηνταράκια, είναι μερικά από τα κομμάτια της συλλογής.
Η έκθεση της «Λέσχης Κλασικής Μοτοσικλέτας» κεντρίζει το ενδιαφέρον και του πιο μη σχετικού με το αντικείμενο επισκέπτη, αφού και φέτος τα εκθέματα είναι εξαιρετικά. «Έχουμε πολλά νέα μηχανάκια, ανάμεσα τους και δίκυκλα από το "Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας" το οποίο και ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε», τονίζει ο κ. Τσουρουνάκης, που στάθηκε και σε μια σπάνια σειρά από παλιές BMW, η παλαιότερη των οποίων είναι μια μηχανή 500 κυβικών εκατοστών του 1928.
Το πιο παλιό μηχανάκι που υπάρχει στην έκθεση είναι του 1914, 225 κυβικών, ενώ το νεότερο έκθεμα είναι του 1994.
Τα εκθέματα ανήκουν σε ιδιώτες που τα συντηρούν για να είναι σε άριστη κατάσταση, ενώ σύμφωνα με τον κ. Τσουρουνάκη, η αποκατάσταση κυρίως των παλαιών μηχανών είναι το δυσκολότερο κομμάτι για κάθε συλλέκτη.
«Οι μηχανές που βρίσκονται εδώ, αποτελούν ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας. Εδώ μέσα από τα εκθέματα βλέπουμε διαφορές για παράδειγμα πώς ήταν οι αναρτήσεις, τι φρένα υπήρχαν παλιά, πώς γινόταν οι αλλαγές ταχυτήτων. Υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορές από χρόνο σε χρόνο», επισημαίνει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο κ. Τσουρουνάκης.
Η έκθεση είναι ανοιχτή καθημερινά μέχρι τις 28 Αυγούστου, από τις 19:30 μέχρι τα μεσάνυχτα.