Σε ρυθμό Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο – ξεκίνησαν οι προσφορές
Η Black Friday είναι την επόμενη Παρασκευή 26 Νοεμβρίου και φέτος συμπληρώνονται 5 χρόνια από όταν το γνωστό στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες εμπορικό γεγονός ξεκίνησε να υλοποιείται και στην Ελλάδα.
Όμως ήδη σε στο ρυθμό της Black Friday ζει ήδη το λιανεμπόριο με κάποια καταστήματα να έχουν ξεκινήσει από τώρα τις προσφορές και τα περισσότερα να καλούν τους καταναλωτές να εγγραφούν στα ενημερωτικά δελτία τους (newsletters), να δηλώσουν από τώρα τις προτιμήσεις τους και να ενημερωθούν έτσι νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν. Με αυτή τη μέθοδο, την οποία ακολουθούν όλες οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών (Public – MediaMarkt, Κωτσόβολος, Πλαίσιο) δίνεται και μια ευκαιρία στις εταιρείες να προβούν σε ακόμη καλύτερη προετοιμασία, έχοντας μια εικόνα για τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση, έτσι ώστε να μην υπάρξουν σοβαρές ελλείψεις και δυσαρέσκεια των καταναλωτών.
Εκτός από το ενδεχόμενο ελλείψεων, ειδικά σε κάποια προϊόντα τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα και video games) ο άλλος μεγάλος «πονοκέφαλος» για το λιανεμπόριο είναι το πώς θα γίνεται όσο το δυνατόν ταχύτερα ο έλεγχος των πιστοποιητικών εμβολιασμού, νόσησης ή των rapid tests και τεστ μοριακού ελέγχου για τους μη εμβολιασμένους καταναλωτές καθώς και ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας. Ηδη τις προηγούμενες ημέρες, χωρίς να υπάρχει σημαντική κίνηση στην αγορά, σχηματίζονταν σε ορισμένες περιπτώσεις μικρές ουρές έξω από καταστήματα δημοφιλών αλυσίδων.Ακριβώς για τους παραπάνω λόγους, αλλά και διότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, σημαντικό τμήμα του τζίρου της Black Friday αναμένεται να γίνει μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Βέβαια, τόσο διότι τα φυσικά καταστήματα παραμένουν –τουλάχιστον για την ώρα– εν λειτουργία όσο και διότι πλέον οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις και οι εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν προετοιμαστεί καλύτερα, αναμένεται ότι φέτος δεν θα παρατηρηθούν οι τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφηκαν πέρυσι στη διεκπεραίωση των παραγγελιών και στην αποστολή των προϊόντων. Κάποιες αλυσίδες, μάλιστα, υπόσχονται παράδοση των προϊόντων που έχουν παραγγελθεί ηλεκτρονικά ακόμη εντός 24 ωρών από την παραγγελία ή ακόμη και την ίδια ημέρα.
Επίσης, οι επιχειρήσεις διαθέτουν πλέον και την εμπειρία του click away (παράδοση εκτός του καταστήματος), προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα κάποιους καταναλωτές που δεν είναι εμβολιασμένοι ή δεν επιθυμούν να βρεθούν σε κλειστούς χώρους με πολλά ακόμη άτομα, ενώ έστω και σε περιορισμένη έκταση έκαναν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα οι θυρίδες παραλαβής προϊόντων.
Συνολικά τον Νοέμβριο (με βάση τα στοιχεία για τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων) ο τζίρος του λιανεμπορίου διαμορφώνεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ. Πέρυσι, λόγω του lockdown, ο τζίρος των eshops την Black Friday αυξήθηκε κατά 43,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2019.
Πηγή: Καθημερινή