Η Γ. Γραμματέας της Αποκεντρωμένης διαψεύδει ότι ο προϋπολογισμός του Δήμου Γόρτυνας στερείτο νομιμότητας
Η Γ. Γραμματέας της Αποκεντρωμένης διαψεύδει ότι ο προϋπολογισμός του Δήμου Γόρτυνας στερείτο νομιμότητας

Η Γ. Γραμματέας της Αποκεντρωμένης διαψεύδει ότι ο προϋπολογισμός του Δήμου Γόρτυνας στερείτο νομιμότητας

Το πρόβλημα ήταν στην ψηφοφορία

«Η δημοτική αρχή Γόρτυνας με συνεχείς ανακοινώσεις και τηλεοπτικές συνεντεύξεις έχει επιδοθεί σε μια ατέρμονη κινδυνολογία και σε έναν ανεπίτρεπτο εκφοβισμό ότι δήθεν ο Δήμος Γόρτυνας βρίσκεται αντιμέτωπος με οικονομικό αδιέξοδο και στο «χείλος» του γκρεμού (!) γιατί υπάρχει μια καθυστέρηση μερικών ημερών στην ψήφιση του προϋπολογισμού για το τρέχον έτος.

Για πολλοστή φορά, κατά την πάγια τακτική της, η δημοτική αρχή προσπαθεί αποτυχημένα να επιρρίψει ευθύνες για την ακυρωτική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, με την πρόφαση ότι η «εναλλακτική πρόταση» που κατέθεσαν στερείτο νομιμότητας και δεν οδηγούσε σε ισοσκελισμένο προϋπολογισμό.

Μόνο που για άλλη μια φορά «πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι»!

Διαψεύστηκαν οικτρά στα όσα προσπάθησαν να «περάσουν» στην κοινή γνώμη ότι δήθεν η καθυστέρηση στην έγκριση του προϋπολογισμού του Δήμου για το 2023 οφείλεται στην «έλλειψη νομιμότητας» της εναλλακτικής και μάλιστα η διάψευση ήρθε εγγράφως αλλά και δια στόματος της Γενικής Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης κας. Κοζυράκη Μαρίας.

Σε τηλεοπτική της δήλωση σε σχετικό ρεπορτάζ η Γενική Γραμματέας δήλωσε ξεκάθαρα ότι το πρόβλημα που προέκυψε με τον προϋπολογισμό του 2023 του Δήμου Γόρτυνας έχει να κάνει με τη διαδικασία της ψηφοφορίας ( για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνος είναι ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Θανάσης Δεσδενάκης) από την οποία δεν προέκυψε πρόταση που να συγκεντρώνει την απαιτούμενη αυξημένη πλειοψηφία. Ως γνωστόν για να εγκριθεί ο προϋπολογισμός απαιτείται αυξημένη πλειοψηφία, ήτοι 13 ψήφοι υπέρ και στην προκειμένη περίπτωση υπήρξαν δύο προτάσεις που ισοψήφησαν με 10 ψήφους και μια τρίτη που συγκέντρωσε 2 ψήφους!

Απορίας άξιον πραγματικά και γιατί τέθηκαν προς ψήφιση τρεις προτάσεις, αφού επί της ουσίας οι προτάσεις ήταν δύο, η μια της οικονομικής υπηρεσίας δηλ της δημοτικής αρχής και η δεύτερη, η «εναλλακτική» των παρατάξεων μείζονος και ελάσσονος μειοψηφίας και των ανεξάρτητων δημοτικών συμβούλων, όπως κατατέθηκε εγγράφως και όπως τελικώς διορθώθηκε και τροποποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης.

Για διευκόλυνση της διαδικασίας και προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν λάθη της στιγμής είχε προταθεί από την αντιπολίτευση να υπάρξει αναβολή μιας ημέρας και επανάληψη της συνεδρίασης την επομένη, πρόταση η οποία δεν έγινε αποδεκτή από τη δημοτική αρχή, που έχει το αλάνθαστο (!) και που οδήγησε το θέμα σε ψηφοφορία την ίδια βραδιά και που εξ υπαιτιότητας του Προέδρου, όπως ρητά αναφέρεται και στο έγγραφο της Αποκεντρωμένης, δεν ολοκληρώθηκε μεταξύ των δύο προτάσεων που ισοψήφησαν, αφήνοντας το Δήμο χωρίς προϋπολογισμό!

Ποιος άλλος μπορεί να ευθύνεται για αυτό το «μπάχαλο» με την ψηφοφορία, αν όχι ο Πρόεδρος του Δ.Σ ; Γιατί εφόσον γνώριζε τι έκανε δεν προχώρησε στην ολοκλήρωση της διαδικασίας της ψηφοφορίας μεταξύ των προτάσεων που ισοψήφησαν μέχρι να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη απόλυτη πλειοψηφία;

Μην προσπαθείτε, λοιπόν, κύριοι της δημοτικής αρχής δικά σας λάθη και δικές σας παραλείψεις να τα χρεώσετε στην αντιπολίτευση, γιατί όχι μόνο εκτίθεστε αλλά και διαψεύδεστε και μάλιστα πανηγυρικά!

Στο όλο ζήτημα η μόνη αλήθεια την οποία και έχετε αναγκαστικά αποδεχτεί είναι ότι δεν διαθέτετε πλέον την πλειοψηφία μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο μετά και την ανεξαρτητοποίηση του δ.σ. Τίτου Χατζάκη, που ακολούθησε των ανεξαρτητοποιήσεων των δ.σ. Γιώργου Σταματάκη, Γιάννη Βρυσανάκη και την αρχική διαγραφή του δ.σ. Αρτέμη Βεϊσάκη που είχαν προηγηθεί.

Αν αυτό είναι κάτι που πραγματικά σας ενοχλεί και που σας δημιουργεί πρόβλημα, ας το αποδεχτείτε και ας φροντίσετε για όσο διάστημα απομένει μέχρι τη λήξη της θητείας σας να εκτελείτε και να εφαρμόζετε σωστά τον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να μην υπάρχουν άκυρες αποφάσεις»!

 

Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης και οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι

του Δήμου Γόρτυνας

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/7-6-2010), όπως αντικαταστάθηκαν και ισχύουν.

2. Τις διατάξεις των άρθρων 63 έως 67 του Ν.4954/2022 (ΦΕΚ 136/τ.Α/09-07-2022)
«Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών και του
Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799 της Επιτροπής για τη θέσπιση τεχνικών
προδιαγραφών για τα επιμέρους επιγραμμικά συστήματα συγκέντρωσης-Διατάξεις σχετικές με
την εκλογική διαδικασία και τον έλεγχο εσόδων και δαπανών κομμάτων, συνασπισμών και
υποψηφίων βουλευτών και αιρετών-Λοιπές επείγουσες διατάξεις».

3. Τις διατάξεις του Ν.3463/2006 «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων», όπως ισχύουν.

4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 136/2010 (ΦΕΚ 229/Α/27-12-2010) “Oργανισμός της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης Κρήτης», όπως ισχύουν.

5. Την αριθμ. 86774/19-12-2022 (ΦΕΚ 1183/τ. Υ.Ο.Δ.Δ./20-12-2022) απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών περί διορισμού της Μαρίας Κοζυράκη στη θέση της Γραμματέως Αποκεντρωμένης
Διοίκησης Κρήτης.

6. Την αριθμ.οικ.962/09-02-2023 απόφαση της Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Κρήτης (Φ.Ε.Κ. 676/τ.Β/09-02-2023) περί παροχής εξουσιοδότησης υπογραφής «με εντολή
Γραμματέα» αποφάσεων, εγγράφων και άλλων πράξεων στους προϊσταμένους των οργανικών
μονάδων του φορέα.

7. Τη με αρ. πρωτ. οικ. 49039/25-07-2022 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και
Οικονομικών «Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων,
οικονομικού έτους 2023-μερική τροποποίηση της υπ’αριθμ. 7028/2004 (Β’ 253) απόφασης» .

8. Τις διατάξεις του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α’ 167), όπως ισχύουν και ειδικότερα της παρ. 9 του
άρθρου 77 του Ν.4172/2013, όπως ισχύουν, σύμφωνα με τις οποίες «…Η πρόταση που
συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου
συνιστά τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη
πλειοψηφία……, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Τμήμα Προσωπικού
Λ. Ικάρου & Στ. Σπανάκη 2
71307, Ηράκλειο
Πληροφορίες: Μαρία Δρακωνάκη
Τηλέφωνο: 2810 278 438
Fax: 2810 278 456
e-mail: m.drakonaki@apdkritis.gov.gr
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Ηράκλειο, 12 /04 /2023
Αρ. Πρωτ. : 2953
Σχετ.: 2952, 2858, 2726
προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί
των παρόντων.»
9. Το με αρ. πρωτ. 3725/15-03-2023 έγγραφο του Δήμου Γόρτυνας, με το οποίο περιήλθε στην
υπηρεσία μας αντίγραφο της υπ’αριθμ. 39/2023 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου
Γόρτυνας, αναφορικά με την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος του 2023.
10. Το με αρ. πρωτ. 3898/17-03-2023 έγγραφο του Δήμου Γόρτυνας, με τα οποία περιήλθε στην
υπηρεσία μας αντίγραφο της αριθμ. 40/2023 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Γόρτυνας,
αναφορικά με την ψήφιση του Προϋπολογισμού και του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης του
Δήμου για το έτος 2023, καθώς και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.
-Το γεγονός ότι από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η συζήτηση και ψήφιση του
προϋπολογισμού διεξήχθη επί της εισήγησης της Οικονομικής Επιτροπής, της εναλλακτικής
πρότασης που υποβλήθηκε αρχικά από τους επικεφαλής της Μείζονος και Ελάσσονος
αντιπολίτευσης του Δήμου Γόρτυνας και της τροποποιημένης – βάσει των επισημάνσεων της
εισήγησης της Οικονομικής Υπηρεσίας – εναλλακτικής πρότασης που υποβλήθηκε από τον
επικεφαλής της Μείζονος αντιπολίτευσης. Από την καταμέτρηση των ψήφων προκύπτει ότι, , σε
σύνολο 25 παρόντων μελών, η πρόταση της Οικονομικής Επιτροπής συγκέντρωσε 10 θετικές
ψήφους, η αρχική εναλλακτική πρόταση της Μείζονος και Ελάσσονος αντιπολίτευσης του Δήμου
Γόρτυνας συγκέντρωσε 2 θετικές ψήφους και η τροποποιημένη εναλλακτική πρόταση της
αντιπολίτευσης συγκέντρωσε 10 θετικές ψήφους. Βάσει των διατάξεων του άρθρου 77 του
Ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α’ 167), όπως ισχύουν, εγκεκριμένο προϋπολογισμό συνιστά η πρόταση που
συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου. Αν
καμία καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία……, τότε η ψηφοφορία
επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η
πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων.
Για τους λόγους αυτούς,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Ακυρώνουμε την αριθμ. 40/2023 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Γόρτυνας που αφορά
στην ψήφιση του Προϋπολογισμού και του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης του Δήμου για το έτος
2023, καθώς τέθηκαν σε ψηφοφορία τρεις προτάσεις και καμία δε συγκέντρωσε την απαιτούμενη
απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών, ήτοι 13 ψήφους. Ειδικότερα, η πρόταση της Οικονομικής
Επιτροπής συγκέντρωσε 10 θετικές ψήφους, η αρχική εναλλακτική πρόταση της αντιπολίτευσης
συγκέντρωσε 2 θετικές ψήφους και η τροποποιημένη εναλλακτική πρόταση συγκέντρωσε 10 θετικές
ψήφους και
δεν επαναλήφθηκε η ψηφοφορία μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων, κατά παράβαση των
διατάξεων της παρ.9 του άρθρου 77 του Ν.4172/2013, όπως ισχύουν, όπου αναφέρεται «…Η πρόταση
που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά
τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία……, τότε
η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται
εγκεκριμένη η πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων.»
Κατά της απόφασης αυτής ο έχων έννομο συμφέρον μπορεί να προσφύγει, εντός ενός (1) μηνός από την
κοινοποίησή της, στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006 Ν. Ηρακλείου-Λασιθίου, που
εδρεύει στο κτίριο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης επί των οδών Ελευθέρνης και Συβρίτου 2, στο
Ηράκλειο.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185