Τέμπη: Ανθρώπινο λάθος έφερε την τραγωδία – Τα ερωτήματα για τη σφοδρή σύγκρουση
Τέμπη: Ανθρώπινο λάθος έφερε την τραγωδία – Τα ερωτήματα για τη σφοδρή σύγκρουση

Τέμπη: Ανθρώπινο λάθος έφερε την τραγωδία – Τα ερωτήματα για τη σφοδρή σύγκρουση

H Ελλάδα θρηνεί, το Πανελλήνιο είναι συγκλονισμένο από το φοβερό σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει παγώσει τους πάντες. Αν και είναι ακόμη νωρίς για να αναζητήσουμε τα αίτια της τραγωδίας, τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι πολλά.

Ειδικά αν οι μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, επιβατών του τρένου είναι πραγματικές, τότε μιλάμε για ένα έγκλημα που ουσιαστικά είχε προαναγγελθεί.

Ένα μαζικό έγκλημα που οφείλεται, όπως όλα δείχνουν, σε τραγικό ανθρώπινο λάθος, αλλά και που τα «σημάδια» έδειχναν ότι ήταν αναπόφευκτο.

Στο ερώτημα τι είναι αυτό που μπορεί να οδήγησε στη σύγκρουση δύο τρένων που κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση, οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν έχουμε ανθρώπινο λάθος.

Κι όμως, το αδιανόητο να βρίσκονται δύο τρένα με αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή, έγινε. Η αμαξοστοιχία Inter City 62 της Hellenic Train και το εμπορικό τρένο βρέθηκαν ακριβώς στην ίδια γραμμή και κανείς δεν είδε κάτι ώστε με κάποιο τρόπο να μπορούσαν να σταματήσουν την τραγωδία.

Ενας επιβάτης κατήγγειλε ότι άκουσε στον ασύρματο: «Όταν ακούσαμε τον οδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο εισιτήριων και να λέει ‘πάμε και όπου βγει’, σίγουρα, είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν πάει καλά. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων, ‘πάμε και όπου βγει’. Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών, είπαν ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά, γιατί είναι μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω, δεν ήταν σωστά προγραμματισμένα».

Εφόσον η μαρτυρία είναι αληθινή τότε το ερώτημα είναι:

Γνώριζαν κάτι και μιλούσαν έτσι; Και μπορεί να ισχύει σε μια σύγχρονη χώρα το «πάμε κι όπου βγει;»

Ένα άλλο ερώτημα είναι ποιος έκανε το τραγικό λάθος, αυτό που έφερε την καταστροφή. Η εταιρεία, Hellenic Train δεν έχει απαντήσει επί της ουσίας.

Ποιος έδωσε λοιπόν την άδεια να κινηθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή ή ποιος άσκησε πλημμελώς τα καθήκοντά του με αποτέλεσμα να έρθει η μετωπική σύγκρουση;

Ηταν όντως τραγικό λάθος του σταθμάρχη ο οποίος δεν μπόρεσε να συνεννοηθεί μέσω ασυρμάτου την ώρα που λόγω βλάβης είχαν καταρρεύσει τα συστήματα και δεν υπήρχε ρεύμα;

Εγινε λάθος, λοιπόν, στην αλλαγή των σιδηροδρομικών γραμμών και τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια;

Ενα άλλο σενάριο που διαψεύστηκε στη συνέχεια ήταν ο εκτροχιασμός βαγονιών που έπεσαν πάνω στο άλλο, όμως, η σύγκρουση ήταν μετωπική και σφοδρή, οπότε αποκλείεται το πρώτο.

Γιατί υπήρξαν τέτοιες καθυστερήσεις;

Επιβάτες αναφέρουν: «Σε μια στιγμή ακούγαμε, μου λέει, καθυστέρηση 20 λεπτά, μισή ώρα, μετά μας λέει ο οδηγός καθυστέρηση μία ώρα και εκεί είναι που λέει υπάρχει σύγχυση στις γραμμές!».

«Ακούμε δύο κοπέλες, τώρα δεν ξέρω τον χαρακτηρισμό στα τρένα πώς λέγονται οι βοηθοί να λένε μα πού είναι αυτός ο προϊστάμενος, είναι πίσω, τι μαλ…ες είναι αυτές! Στο ένα λεπτό μπαμ!» είναι η συγκλονιστική μαρτυρία του επιβάτη.
Λίγες μόλις ώρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, η εταιρεία ενημέρωνε μέσω twitter ότι η αμαξοστοιχία Inter City (IC) 56 θα παρέμενε ακινητοποιημένη στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου λόγω τεχνικού προβλήματος καλωδίου ηλεκτροκίνησης. Ενώ η αμαξοστοιχία βρισκόταν σταθμευμένη στον Παλαιοφάρσαλο, σημειώθηκε έκρηξη στα ηλεκτροφόρα καλώδια πάνω από το τρένο, με αποτέλεσμα καλώδια των 25.000 volt να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία.

Τα μηνύματα της εταιρείας

Οι καθυστερήσεις ωστόσο αποτελούν τον κανόνα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως επιβεβαιώνεται από τα ειδικά ενημερωτικά κανάλια που έχει ανοίξει η Hellenic Train στο Telegram.

Μόνο χθες Τρίτη, ημέρα του δυστυχήματος, η σιδηροδρομική εταιρεία προχώρησε στις ακόλουθες ανακοινώσεις:

Στις 09:18: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, η αμαξοστοιχία με αριθμό IC 51 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) και ώρα αναχώρησης 07:08, παρουσιάζει 16 λεπτά καθυστέρηση από το σταθμό Λάρισα.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 10:43: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, η αμαξοστοιχία με αριθμό IC 53 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) και ώρα αναχώρησης 08:56, παρουσιάζει 15 λεπτά καθυστέρηση από το σταθμό Λάρισα.»

Στις 16:04: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα,Τρίτη 28/02/2023, το IC56 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) με ώρα αναχώρησης 13:22, βρίσκεται σταματημένο στο σταθμό του Παλαιοφαρσάλου.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 16:19: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα,Τρίτη 28/02/2023, το IC56 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) με ώρα αναχώρησης 13:22, παρουσιάζει καθυστέρηση.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 17:32: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα,Τρίτη 28/02/2023, το δρομολόγιο του IC56 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη-με ώρα αναχώρησης 13:22) θα πραγματοποιηθεί με λεωφορεία από τον Παλαιοφάρσαλο για τη Λάρισα, την Κατερίνη, το Πλατύ και τη Θεσσαλονίκη.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 18:09: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, το IC58 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) με ώρα αναχώρησης 15:22, αναχώρησε με 15 λεπτά καθυστέρηση από τον Παλαιοφάρσαλο.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 19:34: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, το IC63 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) με ώρα αναχώρησης 19:25, παρουσιάζει καθυστέρηση στην αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 19:56: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, το IC63 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) με ώρα αναχώρησης 19:25, παρουσιάζει 30 λεπτά καθυστέρηση στην αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 20:37: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, το IC63 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) με ώρα αναχώρησης 19:25, παρουσιάζει 70 λεπτά καθυστέρηση στην αναχώρηση από τη Θεσσαλονίκη (αντί των 30 λεπτών).

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 22:40: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, το IC63 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) με ώρα αναχώρησης 19:25, ταξιδεύει με 87 λεπτά καθυστέρηση (αντί των 70 λεπτών) από τη Λάρισα.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 22:48: «Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σήμερα, Τρίτη 28/02/2023, το IC62 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) με ώρα αναχώρησης 19:22, αναχώρησε με 48 λεπτά καθυστέρηση από τον Παλαιοφάρσαλο.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.»

Στις 02:26 τα ξημερώματα της Τετάρτης, η Hellenic Train ενημερώνει μέσω Telegram:

«Αγαπητοί Επιβάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι χθες, Τρίτη 28/02/2023, η αμαξοστοιχία IC 62 αναχώρησε από την Αθήνα με 431 επιβαίνοντες στις 19.22 και τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
Στο σταθμό της Λάρισας αποβιβάστηκαν 81 άτομα και η αμαξοστοιχία συνέχισε την πορεία της με 350 επιβάτες.
Στο ύψος του Ευαγγελισμού σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση με κατερχόμενη αμαξοστοιχία που μετέφερε εμπορεύματα.
Αναμένεται συνεχής ενημέρωση.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση»

Σχεδόν 10 ώρες μετά το δυστύχημα η εταιρεία δεν ήταν σε θέση να μιλήσει για τα αίτια της τραγωδίας, ούτε καν για τον αριθμό των επιβατών που ήταν στο μοιραίο τρένο.

«H Hellenic Train εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού.

Το προσωπικό της Hellenic Train, που εργάζεται από την πρώτη στιγμή επί τόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, των τραυματιών και όλων των επιβατών.

Η Hellenic Train θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών.

Η εταιρεία, με αίσθημα ευθύνης, ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης».

Μόνο αυτό…

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Πηγή in.gr
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις
ΚΟΚΚΙΝΑΚΗΣ 300×185