Σανγκάη: Το «ντόμινο» από το δυστοπικό lockdown στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και στην παγκόσμια οικονομία (vids)
Η εικόνες παραφροσύνης από τη Σαγκάη, με το lockdown-φυλακή για την ανάσχεση του κορωνοϊού, ενδέχεται να προκαλέσει παγκόσμια κρίση στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Οι εφιαλτικές στιγμές που βιώνουν οι πολίτες της Σαγκάης και τους έχουν εξοργίσει ξεπερνώντας τα όριά τους, κάνουν το γύρο του κόσμου. Βία άνευ λόγου και λογικής, ανεξέλεγκτες μέθοδοι καταστολής και μία καραντίνα… δυστοπίας που έχει μετατρέψει σε «φυλακές» lockdown τα σπίτια του λαού, στο όνομα των μηδενικών κρουσμάτων και της αποτελεσματικής αντιμετώπισης του νέου «κύματος» κορωνοϊού, λόγω της μετάλλαξης Όμικρον.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη πρακτική που έχει επιλέξει η κυβέρνηση της Κίνας για να καταπολεμήσει την έξαρση του κορωνοϊού στη Σαγκάη, ενδέχεται να προκαλέσει παγκόσμιο εφοδιαστικό «ντόμινο»! Πώς;
Οπως αναφέρουν ειδικοί στο Sky News, το lockdown της Σαγκάης και η πολιτική μηδενικών κρουσμάτων της Κίνας θα μπορούσαν να έχουν «τεράστιες παγκόσμιες επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού».
Καθυστερήσεις στην τροφοδοσία προϊόντων, αύξηση στο κόστος
Ο Κάμερον Τζόνσον, επικεφαλής Ασίας-Ειρηνικού στην FAO Global, εταιρεία συμβούλων που ειδικεύεται στην Κίνα, δήλωσε: «Είναι ένα χτύπημα σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Αυτό που θα δείτε αν συνεχιστεί αυτό (σ.σ. το lockdown), είναι ότι θα επηρεάσει τις επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μπορεί να καθυστερήσει η παράδοση κατά έναν ή δύο μήνες ή ακόμη και να αυξηθεί το κόστος!».
Το λιμάνι της Σαγκάης συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά με σύστημα «κλειστού βρόχου» και είναι σφραγισμένο από την πόλη, ωστόσο προέκυψαν σημαντικές δυσκολίες με την είσοδο – έξοδο φορτηγών, με συνέπεια καθυστερήσεις.
«Μπορεί να είναι μια πρόκληση -μπορεί να έχετε χρόνους αναμονής, μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης, καθυστερήσεις αποστολής», είπε ο Τζόνσον.
Υπάρχουν ήδη καθυστερήσεις στην Ευρώπη
Μάλιστα, έχουν ήδη παρατηρηθεί καθυστερήσεις στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Τζος Μπραζίλ, αντιπρόεδρο στην επίβλεψη εφοδιαστικής αλυσίδας του «project44», το οποίο παρακολουθεί τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
«Βλέπουμε όντως τις καθυστερήσεις αποστολών σε μεγάλα λιμάνια, όπως το Αμβούργο και το Ρότερνταμ να αυξάνονται», είπε στο Sky News ο κ. Μπραζίλ, προσθέτοντας ότι «αντιμετωπίζουμε καθυστερήσεις 10-12 ημερών που έρχονται σε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια».
Αύξηση στο κόστος παραγωγής, αύξηση στις τιμές και άνοδος πληθωρισμού
«Είδαμε ήδη τις τιμές προϊόντων από την Κίνα να αυξάνονται. Το κόστος παραγωγής αυξάνεται, το κόστος των αγαθών που πωλούνται στην Κίνα ήδη αυξάνεται, επομένως ο πληθωρισμός είναι ήδη σε άνοδο και αυτού του είδους οι καθυστερήσεις στα προϊόντα μεταποίησης δεν βοηθούν».
Οι ευρωπαϊκές μεταποιητικές επιχειρήσεις στη Σαγκάη αντιμετωπίζουν δυσκολίες, τόσο με το lockdown, όσο και με τις καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, σύμφωνα με την Bettina Schoen-Behanzin, αντιπρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου της ΕΕ στη Σαγκάη, όπως αναφέρει το iefimerida.gr.
Μεγάλο αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία
«Μακροπρόθεσμα, θα έχει πραγματικά μεγάλο αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία και ο πληθωρισμός σίγουρα θα ανέβει», τόνισε στο Sky News η κ.Schoen-Behanzin.
«Δεν ξέρουμε πόσο θα διαρκέσει αυτό το lockdown και αυτό είναι το βασικό ερώτημα. Είναι σημαντικό να βρούμε μια διέξοδο, διότι η μεγαλύτερη ανησυχία είναι ότι, δεδομένης της επιμονής της Κίνας στην πολιτική μηδενικών κρουσμάτων, τα lockdown θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλα σημεία της παραγωγής», υπογράμμισε.
«Εάν η Σαγκάη συνεχίσει να παραμένει εκτός σύνδεσης, εάν μια άλλη περιοχή είναι εκτός (εφοδιαστικής) σύνδεσης, τότε θα αρχίσετε να βλέπετε τεράστιες παγκόσμιες επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού. Και δεν θα επιλυθεί εύκολα», υποστήριξε κλείνοντας ο Κάμερον Τζόνσον και συμπλήρωσε με νόημα:
«Δεν θα είναι καθόλου όμορφο…».