Καταγγελία-«φωτιά» της ΠΟΕ-ΟΤΑ για την καθαριότητα στο Ηράκλειο – Στο στόχαστρο η Δημοτική Αρχή
Τη Δημοτική Αρχή Ηρακλείου καταγγέλλει η ΠΟΕ-ΟΤΑ, κάνοντας λόγο για αντεργατική συμπεριφορά και αποφάσεις που, σύμφωνα με την Ομοσπονδία, ευνοούν ιδιώτες εργολάβους σε βάρος των εργαζομένων του Δήμου και των δημοτών.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης επικαλείται ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων Καθαριότητας και Εργατοτεχνιτών του Δήμου Ηρακλείου, σύμφωνα με την οποία η Δημοτική Αρχή προχωρά σε παραχωρήσεις και αποφάσεις που, όπως υποστηρίζεται, καλύπτουν τον ιδιώτη ανάδοχο στον τομέα της καθαριότητας.
Σύμφωνα με την ΠΟΕ-ΟΤΑ, στον ιδιώτη έχει ανατεθεί έργο στην 1η Δημοτική Κοινότητα, με μηνιαία αμοιβή 700.000 ευρώ. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι το έργο δεν υλοποιείται όπως προβλέπεται, με αποτέλεσμα να επιστρατεύονται εργαζόμενοι και μηχανολογικός εξοπλισμός του Δήμου για εργασίες που, βάσει σύμβασης, θα έπρεπε να εκτελούνται από τον ανάδοχο.
Όπως αναφέρει ο Σύλλογος Εργαζομένων, υπογράφονται εντολές πορείας για απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων, παρότι η συγκεκριμένη εργασία, σύμφωνα με τη σύμβαση, αποτελεί υποχρέωση του αναδόχου. Παράλληλα, καταγγέλλεται ότι χρησιμοποιούνται δημοτικά οχήματα, δημοτικά καύσιμα και δημοτικό προσωπικό για εργασίες που θα έπρεπε να γίνονται με μέσα, προσωπικό και εξοπλισμό του ιδιώτη.
Οι εργαζόμενοι κάνουν ακόμη λόγο για ανισότητες στη διαχείριση της καθαριότητας. Όπως υποστηρίζουν, όταν πρόκειται για την 1η Δημοτική Κοινότητα, όπου έχει εμπλακεί ο ιδιώτης εργολάβος, τα προβλήματα στον μηχανολογικό εξοπλισμό επιλύονται άμεσα, ενώ σε άλλες περιοχές οι επισκευές οχημάτων και άλλες παρεμβάσεις καθυστερούν για μήνες.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ αναφέρεται επίσης σε καταγγελίες για τη συμπεριφορά του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, υποστηρίζοντας ότι σε δημόσια ραδιοφωνική συζήτηση, όπου συμμετείχαν και εκπρόσωποι των εργαζομένων, όταν του επισημάνθηκε η φερόμενη ευνοϊκή μεταχείριση προς τον ιδιώτη, επιτέθηκε στους εργαζόμενους και, όπως αναφέρεται, «σπίλωσε προσωπικότητες».
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι επισημαίνουν καθυστερήσεις στη χορήγηση των Μέσων Ατομικής Προστασίας και μη καταβολή υπερωριακής απασχόλησης.
Η Ομοσπονδία καλεί τη Δημοτική Αρχή Ηρακλείου να αναλάβει τις ευθύνες της και να δώσει λύσεις στα προβλήματα των εργαζομένων, αντί, όπως σημειώνει, να ευνοεί τον ιδιώτη εργολάβο.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ τονίζει ότι ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αδιαπραγμάτευτος και δηλώνει τη στήριξή της στον Σύλλογο Εργαζομένων Καθαριότητας και Εργατοτεχνιτών του Δήμου Ηρακλείου.
Η ανακοίνωση της ΠΟΕ – ΟΤΑ
Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.) καταγγέλλει την Δημοτική Αρχή Ηρακλείου Κρήτης για αντεργατική συμπεριφορά και αποφάσεις που ευνοούν τους ιδιώτες-εργολάβους σε βάρος των εργαζομένων του Δήμου, αλλά και των Δημοτών οι οποίοι και καλούνται να πληρώσουν τα… σπασμένα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Σύλλογος Εργαζομένων Καθαριότητας και Εργατοτεχνιτών του Δήμου Ηρακλείου, από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής γίνονται εξόφθαλμες παραχωρήσεις και λαμβάνονται αποφάσεις πριμοδότησης και κάλυψης του ιδιώτη-εργολάβου στον οποίο ανατέθηκαν έναντι αδράς αμοιβής (700.000 ευρώ το μήνα) συγκεκριμένες αρμοδιότητες στον τομέα της καθαριότητας.
Το έργο που ανατέθηκε στον ιδιώτη, και αφορά στην 1η Δημοτική Κοινότητα, όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εργαζομένων δεν υλοποιείται. Αντιθέτως, η Δημοτική Αρχή έχει επιστρατεύσει εργαζόμενους και μηχανολογικό εξοπλισμό του Δήμου προκειμένου να φέρουν σε πέρας το έργο που προβλέπει η σύμβαση του αναδόχου.
«Οι εργαζόμενοι βλέπουν να υπογράφονται εντολές πορείας για εργασίες απομάκρυνσης ογκωδών, οι οποίες σύμφωνα με τη σύμβαση αποτελούν υποχρέωση του αναδόχου. Βλέπουν Δημοτικά οχήματα, Δημοτικά καύσιμα και Δημοτικό προσωπικό να συνεχίζουν να εκτελούν εργασίες, ενώ η σύμβαση προβλέπει αυτές θα πρέπει να εκτελούνται από τον ανάδοχο με δικά του μέσα, δικό του προσωπικό και δικό του εξοπλισμό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ανακοίνωση του.
Μάλιστα, οι εργαζόμενοι καταλογίζουν στη Δημοτική Αρχή κραυγαλέες ανισότητες όσον αφορά στη διαχείριση του τομέα Καθαριότητας του Δήμου. Όταν πρόκειται για την 1η Δημοτική Κοινότητα στην οποία έχει εμπλακεί ο ιδιώτης-εργολάβος τα προβλήματα που αφορούν στον μηχανολογικό εξοπλισμό επιλύονται αμέσως, ενώ όταν πρόκειται για τις υπόλοιπες περιοχές περνούν μήνες για την επισκευή των οχημάτων και όχι μόνο.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων Καθαριότητας και Εργατοτεχνιτών του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης καταγγέλλει τέλος την συμπεριφορά του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, που σε Δημόσια συζήτηση (ραδιοφωνική εκπομπή), στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι των εργαζομένων, όταν του επισημάνθηκε η ευνοϊκή μεταχείριση στον ιδιώτη-εργολάβο άρχισε να επιτίθεται στους εργαζόμενους, σπιλώνοντας προσωπικότητες, όταν μάλιστα υπάρχουν καθυστερήσεις στην χορήγηση των Μέσων Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) και δεν έχει πληρωθεί υπερωριακή απασχόληση.
Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλεί την Δημοτική Αρχή Ηρακλείου Κρήτης να αναλάβει τις ευθύνες της και να δώσει λύση στα προβλήματα των εργαζομένων, αντί να «χαϊδεύει» τα αυτιά του ιδιώτη-εργολάβου, πιθανώς, καλοβλέποντας και άλλες ιδιωτικοποιήσεις. Η Ομοσπονδία έχει τονίσει επανειλημμένα πώς ο Δημόσιος και Κοινωνικός χαρακτήρας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αδιαπραγμάτευτος και σε αυτή την κατεύθυνση στηρίζει κάθε Σύλλογο που αγωνίζεται για την προάσπιση του, όπως στην προκειμένη περίπτωση και τον Σύλλογο Εργαζομένων Καθαριότητας και Εργατοτεχνιτών του Δήμου Ηρακλείου.






