Πρόστιμο «μαμούθ» σε πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία!
Πρόστιμο «μαμούθ» σε πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία!

Πρόστιμο «μαμούθ» σε πασίγνωστη αεροπορική εταιρεία!

Η ιταλική αρχή ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο 256 εκατομμυρίων ευρώ σε γνωστή αεροπορική εταιρεία, κρίνοντας ότι η εταιρεία κακοποίησε τη δεσπόζουσα θέση της στην αγορά προκειμένου να περιορίσει τις πωλήσεις εισιτηρίων μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων και να ευνοήσει την άμεση πώληση μέσω της δικής της ιστοσελίδας.

Η αρχή κατήγγειλε ότι η αεροπορική εταιρεία «εφάρμοσε καταχρηστική στρατηγική για να εμποδίσει τα ταξιδιωτικά γραφεία» και περιέγραψε μια «περίπλοκη στρατηγική» τεχνικών εμποδίων που στόχευε τόσο τους πράκτορες όσο και τους επιβάτες. Το πρόστιμο αφορά τακτικές που, σύμφωνα με την απόφαση, εφαρμόσθηκαν μεταξύ Απριλίου 2023 και τουλάχιστον Απριλίου 2025, και συνιστά το συμπέρασμα έρευνας που καταγράφει μπλοκαρίσματα στις διαδικασίες κράτησης, περιορισμούς στις μεθόδους πληρωμής και την μαζική διαγραφή λογαριασμών συνεργαζόμενων πρακτόρων.

Στο κείμενο της απόφασης αναφέρονται συγκεκριμένες πρακτικές: η εφαρμογή διαδικασιών αναγνώρισης προσώπου για αγοραστές εισιτηρίων που χρησιμοποιούσαν τρίτους ως δήθεν μέτρο ασφαλείας, μπλοκάρισμα ή προσωρινή αναστολή προσπαθειών κράτησης από ταξιδιωτικά πρακτορεία, αποκλεισμός μεθόδων πληρωμής και η διαγραφή λογαριασμών σε μεγάλη κλίμακα. Επιπλέον η εταιρεία επέβαλε όρους συνεργασίας σε πρακτορεία οι οποίοι απαγόρευαν τη διάθεση των προϊόντων της σε συνδυασμό με προσφορές άλλων αερομεταφορέων, περιορίζοντας πρακτικά τη δυνατότητα συγκριτικής πώλησης.

Η αιφνιδιαστική αφαίρεση των πτήσεων της από ιστοσελίδες πρακτόρων στα τέλη του 2023 κατέγραψε πτώση στις πωλήσεις της εταιρείας, με επιπτώσεις στα κέρδη, αν και η ιταλική αρχή σημειώνει ότι η πτώση δεν ήταν τέτοια που να καταστρέψει συνολικά τη χρηματοοικονομική της θέση. Η αρχή αναφέρει επίσης ότι οι συγκεκριμένες πρακτικές δυσχέραναν την πρόσβαση των καταναλωτών σε συγκριτικές τιμές και έθεσαν εμπόδια στην ομαλή λειτουργία της αγοράς ταξιδιών. Η έρευνα βασίστηκε σε καταγγελίες πρακτόρων και σε τεχνικό έλεγχο των συστημάτων κράτησης. Η απόφαση περιλαμβάνει λεπτομερή τεκμηρίωση των ενεργειών και των χρόνων εφαρμογής τους.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει αμέσως έφεση κατά της απόφασης, χαρακτηρίζοντας την «νομικά ελαττωματική». Ο διευθύνων σύμβουλος Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε επανειλημμένα ότι είχε κηρύξει «πόλεμο» στους, όπως τους χαρακτηρίζει, «πειρατικούς» του διαδικτύου, μεταξύ των οποίων ανέφερε ονόματα όπως Booking.com, Kiwi και Kayak, και κατήγγειλε ότι οι ενδιάμεσοι επιβαρύνουν καταναλωτές με πρόσθετα τέλη και προσαυξήσεις. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, ο στόχος των μέτρων ήταν να προστατευτούν οι καταναλωτές και να μειωθούν οι αδιαφανείς χρεώσεις, ενώ εκτελεστικά στελέχη επισημαίνουν ότι αποδέχθηκαν ενδεχόμενη μείωση πωλήσεων ως κόστος για τον περιορισμό πρακτικών που θεωρούνται επιζήμιες.

Η απόφαση της ιταλικής αρχής, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Guardian, συμπίπτει με τη φάση κατά την οποία η εταιρεία έλαβε μέτρα τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους που επιτρέπουν σε τρίτους να ανταγωνιστούν την απευθείας πώληση. Ο Ο’Λίρι, γνωστός για τον επιθετικό λόγο του, σχεδιάζει να παραδώσει τον έλεγχο της επιχείρησης σε διάδοχο μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια και θα λάβει μετοχές αξίας 111 εκατομμυρίων ευρώ εφόσον παραμείνει στην εταιρεία έως το τέλος Ιουλίου 2028. Σύμφωνα επίσης με οικονομικά δεδομένα, ήταν ήδη δισεκατομμυριούχος στα χαρτιά λόγω της συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κόσμος - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις