Eurostat: Αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα λόγω των χαμηλότερων ποσοστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιστοιχούσαν το 2023 στο 1,73% του συνολικού στόλου, με την Ελλάδα να εμφανίζει από τα χαμηλότερα ποσοστά σε 11 περιφέρειες, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Eurostat.
Συνολικά, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ ανήλθε στα 4,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση περίπου 1,4 εκατομμυρίων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα μεγαλύτερα ποσοστά διείσδυσης (άνω του 4%) καταγράφονται σε 17 περιφέρειες της ΕΕ. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν πέντε περιοχές της Δανίας και ισάριθμες της Σουηδίας, τρεις της Ολλανδίας, δύο του Βελγίου, καθώς και η περιοχή του Ελσίνκι στη Φινλανδία και το Λουξεμβούργο.
Πρωταθλήτρια σε ολόκληρη την ΕΕ αναδεικνύεται η ολλανδική περιφέρεια Flevoland, με το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αγγίζει το 17,07%, πιθανότατα λόγω της παρουσίας μεγάλων εταιρειών leasing. Η Στοκχόλμη ακολουθεί με διψήφιο ποσοστό (10,74%), ενώ υψηλές επιδόσεις σημειώνουν και το Χόβεντσταντεν στη Δανία (8,64%) και η επαρχία Φλάμαν-Μπραμπάν στο Βέλγιο (7,60%).Στον αντίποδα, 46 περιφέρειες της ΕΕ εμφανίζουν ποσοστά κάτω από 0,25%, μεταξύ αυτών έντεκα της Ελλάδας, 14 της Πολωνίας, έξι της Ιταλίας και τέσσερις της Ισπανίας, καθώς και περιφέρειες της Σλοβακίας, της Ρουμανίας και της Κροατίας. Τις χειρότερες επιδόσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο καταγράφουν δύο ελληνικές περιφέρειες: η Θεσσαλία και η Ανατολική Μακεδονία – Θράκη.
Συνολικά, σε 121 από τις 215 περιφέρειες με διαθέσιμα δεδομένα, το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, κάτι που δείχνει ότι εθνικές πολιτικές, επιδοτήσεις και κίνητρα διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων.







