Στα άκρα οι οδηγοί ταξί στο Ηράκλειο: Προχωρούν σε 48ωρη απεργία – Σκληρή ανακοίνωση κατά της κυβέρνησης
Με σκληρή ανακοίνωση, ο Σύλλογος ΤΑΞΙ Ηρακλείου κάνει λόγο για «υποκλοπή μεταφορικού έργου» και «αφανισμό του επαγγέλματος», προειδοποιώντας με μπλόκο στους δρόμους στις 2 και 3 Δεκεμβρίου
Κλιμακώνουν τις αντιδράσεις τους οι επαγγελματίες ταξί του Ηρακλείου, με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων ΤΑΞΙ Ηρακλείου να καταγγέλλει, μέσω μιας ιδιαίτερα αιχμηρής ανακοίνωσης, ότι ο κλάδος βρίσκεται πλέον «στο χείλος του αφανισμού». Όπως τονίζεται, η δραστηριότητα των Ι.Χ. με οδηγό, τα οποία χαρακτηρίζονται ως «πειρατικά ταξί», έχει δημιουργήσει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που –κατά τους επαγγελματίες– υπονομεύουν ευθέως το εισόδημά τους.
Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για «εμπαιγμό χωρίς όρια» από την πλευρά της κυβέρνησης, η οποία, σύμφωνα με τον Σύλλογο, αγνοεί συστηματικά τις προτάσεις και τα αιτήματα του κλάδου, ενώ παράλληλα δεν λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση των παραβάσεων στην επιβατική μεταφορά. Όπως υποστηρίζεται, η ανοχή απέναντι σε πλατφόρμες και ιδιωτικά οχήματα που εκτελούν μεταφορικό έργο χωρίς να τηρούν τη νομοθεσία έχει οδηγήσει σε «υποκλοπή έργου» εις βάρος των ΤΑΞΙ.
Με αυτά τα δεδομένα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου αποφάσισε ομόφωνα, στη συνεδρίαση της 25ης Νοεμβρίου 2025, την προκήρυξη 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 2 και 3 Δεκεμβρίου. Οι οδηγοί ΤΑΞΙ δηλώνουν πως κατά τη διάρκεια αυτών των δύο ημερών δεν θα κυκλοφορήσει κανένα ταξί στην πόλη, ενώ έχουν προγραμματίσει και πορείες προς το κέντρο του Ηρακλείου. Όπως επισημαίνεται, θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά επείγοντα περιστατικά υγείας.
Παράλληλα, ο Σύλλογος ζητά συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την αναστάτωση, αποδίδοντας όμως «αποκλειστικά στην κυβέρνηση» την ευθύνη για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Στόχος –όπως υπογραμμίζεται– είναι η προστασία της εργασίας τους, η διασφάλιση της νομιμότητας και η ασφάλεια στις επιβατικές μεταφορές.
Στα αιτήματα που προβάλλει ο κλάδος περιλαμβάνονται μέτρα για την άμεση καταπολέμηση της παραβατικότητας και της πειρατείας, όπως:
• Νομοθετική ρύθμιση για ελάχιστη μίσθωση Ε.Ι.Χ. 4 ωρών με κατώτατο τίμημα 180 ευρώ και ξεκάθαρες υπουργικές αποφάσεις χωρίς «παραθυράκια».
• Καθορισμός ανώτατου αριθμού Ε.Ι.Χ. ανά Περιφέρεια, στο 40% του στόλου των ΤΑΞΙ.
• Υποχρεωτική καταχώρηση σύμβασης δύο ώρες πριν την εκτέλεση της διαδρομής, ώστε να αποτραπεί η παροχή υπηρεσιών τύπου «on-demand».
• Πρόστιμο 10.000 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων για έξι μήνες σε περιπτώσεις υποκλοπής έργου.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στο πλαίσιο λειτουργίας των πολυεθνικών ψηφιακών πλατφορμών, με τον Σύλλογο να ζητά:
• Εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά την απαγόρευση παράνομων εκπτώσεων και την τήρηση του κρατικού τιμολογίου.
• Άμεση εφαρμογή του άρθρου 75 του Ν. 4607/2019, που απαγορεύει την είσπραξη κομίστρου από διαμεσολαβητικές εταιρίες.
Στο φορολογικό επίπεδο, οι επαγγελματίες απαιτούν επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης και κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης, ενώ στο κεφάλαιο της ανανέωσης στόλου ζητούν:
• Μετάθεση της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών ΤΑΞΙ από το 2026 στο 2035 για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
• Νέο πρόγραμμα γενναιόδωρων επιδοτήσεων (30%-40%) για την αντικατάσταση οχημάτων με ηλεκτρικά ή υβριδικά νέας τεχνολογίας.
Με φόντο τα παραπάνω, ο Σύλλογος εμφανίζεται αποφασισμένος να συνεχίσει τον αγώνα του εφόσον δεν υπάρξει άμεση ανταπόκριση, τονίζοντας πως η «υπομονή έχει εξαντληθεί» και πως το μέλλον του κλάδου βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι.







