ΕΛΤΑ: Κατεβάζουν ρολά 46 υποκαταστήματα – Έντονες αντιδράσεις και πολιτική θύελλα
				Σε εφαρμογή τέθηκε η απόφαση για το κλείσιμο 46 υποκαταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις σε όλη τη χώρα
Σε ισχύ τέθηκε από σήμερα η απόφαση της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) για την αναδιάρθρωση του δικτύου τους, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις σε ολόκληρη τη χώρα. Σύμφωνα με το σχέδιο, 46 υποκαταστήματα κατεβάζουν ρολά – 33 από αυτά στην Αττική – ενώ στην περιφέρεια ορισμένα γραφεία θα λειτουργούν προσωρινά για τρεις ακόμη μήνες.
Οι αντιδράσεις κατοίκων και τοπικών φορέων είναι έντονες, κυρίως στις μικρές πόλεις και τα χωριά όπου τα ταχυδρομεία αποτελούσαν βασικό σημείο εξυπηρέτησης. Ιδιαίτερα οι ηλικιωμένοι πολίτες εκφράζουν ανησυχία, επισημαίνοντας ότι τα ΕΛΤΑ ήταν ο πιο προσιτός τρόπος πληρωμής λογαριασμών και εξυπηρέτησης, καθώς πολλοί από αυτούς δυσκολεύονται με τις ψηφιακές συναλλαγές.
Το σκεπτικό της διοίκησης
Η διοίκηση των ΕΛΤΑ υποστηρίζει ότι η απόφαση βασίζεται σε οικονομικά δεδομένα και στη δραστική μείωση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα. Όπως τονίζεται, το 92% των συντάξεων και το 90% των δεμάτων παραδίδονται πλέον κατ’ οίκον από ταχυδρόμους, γεγονός που καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία πολλών υποκαταστημάτων, με το ετήσιο κόστος να αγγίζει τα 30,6 εκατομμύρια ευρώ.
Οι εργαζόμενοι των καταστημάτων που κλείνουν, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες ώστε να ενισχύσουν τη διανομή και τη συχνότητα εξυπηρέτησης των πολιτών.
Πολιτική αντιπαράθεση
Το «λουκέτο» στα ΕΛΤΑ έχει μετατραπεί σε εστία σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης. Η κυβέρνηση επιρρίπτει ευθύνες στη διοίκηση της εταιρείας για ανεπαρκή ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τον χρόνο και τον τρόπο υλοποίησης του σχεδίου.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε στο Open:
«Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα βιωσιμότητας, όπως έχουμε εξηγήσει στη Βουλή. Έγινε σύσκεψη με τους αρμόδιους υπουργούς και το Υπερταμείο, και συμφωνήθηκε να κινηθούμε προς μια κατεύθυνση εξυγίανσης. Ωστόσο, οι επικοινωνιακοί χειρισμοί για την ενημέρωση της κοινής γνώμης δεν ήταν επαρκείς».
Το Μέγαρο Μαξίμου υπενθυμίζει ότι η μείωση των ταχυδρομικών καταστημάτων είναι ευρωπαϊκή τάση: στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δανία τα φυσικά καταστήματα έχουν μηδενιστεί, στη Νορβηγία περιορίστηκαν από 300 σε 25, ενώ σε Πολωνία, Βέλγιο και Ολλανδία το δίκτυο μειώθηκε πάνω από 84%. Στην Ελλάδα, από το 2013 έως σήμερα, έχουν κλείσει 300 καταστήματα.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης διαβεβαίωσε πως:
«Κανένας συμπολίτης μας, καμία περιοχή, κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση. Το δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί με τρόπο αποτελεσματικό και σύγχρονο».
Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
Η αντιπολίτευση, ωστόσο, κάνει λόγο για αιφνιδιαστική απόφαση με σοβαρές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, χαρακτήρισε «ανεπαρκή» την τρίμηνη αναστολή λειτουργίας ορισμένων γραφείων, ζητώντας εξηγήσεις για την κρατική ενίσχυση των 250 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί πριν από πέντε χρόνια.
«Η περιφέρεια ερημώνει. Δεν μιλάμε πια για χωριά-φαντάσματα, αλλά για κωμοπόλεις που μένουν χωρίς βασικές υπηρεσίες», υπογράμμισε.
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ο εκπρόσωπος Τύπου Κώστας Ζαχαριάδης τόνισε:
«Είναι αδιανόητο να κλείνεις ταχυδρομεία χωρίς να έχεις ενημερώσει ούτε δημάρχους ούτε βουλευτές, ούτε καν στελέχη του ίδιου σου του κόμματος».
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε ερώτηση στην Κομισιόν, κάνοντας λόγο για «δήθεν εξορθολογισμό που οδηγεί σε συρρίκνωση του δημόσιου ταχυδρομικού δικτύου και παράδοση δραστηριοτήτων σε εργολάβους».
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, σχολίασε με οξύτητα:
«Αν το κλείσιμο των ΕΛΤΑ δικαιολογείται λόγω ελλειμμάτων, τότε ας κλείσει και το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας που έχει έλλειμμα 55 εκατομμύρια ετησίως».
Από το κόμμα “Νίκη”, ο Δημήτρης Νατσιός ζήτησε να παραμείνουν ανοικτά τα ταχυδρομεία στις ακριτικές περιοχές και τα νησιά, επικαλούμενος εθνικούς λόγους.
Το μέλλον των ΕΛΤΑ παραμένει στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, με την κυβέρνηση να επιδιώκει την οικονομική εξυγίανση του οργανισμού και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να προειδοποιούν για τον κίνδυνο αποκλεισμού χιλιάδων πολιτών από βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες.


			




