Έτρωγε κάθε μέρα χωρίς να πληρώνει – Πώς ένας άνεργος εκμεταλλεύτηκε κενό σε εφαρμογή delivery
Για δύο χρόνια, ο Τάκουγια Χιγκασίμοτο έτρωγε χωρίς να πληρώνει, εκμεταλλευόμενος ένα κενό στην εφαρμογή Demae-can
Ένα πρωτοφανές περιστατικό απάτης αποκαλύφθηκε στην Ιαπωνία, όπου ένας 38χρονος άνεργος άνδρας, ο Takuya Higashimoto, κατάφερε να «ξεγελάσει» ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα διανομής φαγητού της χώρας, το Demae-can, αποσπώντας περισσότερα από 3,7 εκατομμύρια γιεν — δηλαδή πάνω από 24.000 δολάρια — μέσα σε διάστημα σχεδόν δύο ετών.
Ο Higashimoto, ο οποίος ζει στη Ναγκόγια, φέρεται να εκμεταλλεύτηκε ένα κενό στο σύστημα ακυρώσεων της εφαρμογής. Δημιουργούσε δεκάδες ψεύτικους λογαριασμούς και, αφού παραλάμβανε το φαγητό, δήλωνε ότι «η παραγγελία δεν είχε φτάσει ποτέ». Με αυτόν τον τρόπο λάμβανε επιστροφή χρημάτων, ενώ είχε ήδη απολαύσει το γεύμα του.
Σύμφωνα με την αστυνομία, ο δράστης χρησιμοποίησε 124 διαφορετικούς λογαριασμούς, πολλούς εκ των οποίων ήταν εγγεγραμμένοι με ψευδή ονόματα και ανύπαρκτες διευθύνσεις. Οι παραγγελίες του κάλυπταν τα πάντα — από παγωτά και σνακ, μέχρι τηγανητό κοτόπουλο και πλήρη γεύματα.
«Το δοκίμασα μια φορά και δεν μπορούσα να σταματήσω», φέρεται να είπε στους ανακριτές. «Στην αρχή το έκανα για πλάκα, αλλά μετά είδα ότι λειτουργεί και συνέχισα».
Για να αποφύγει τον εντοπισμό, χρησιμοποιούσε προπληρωμένες κάρτες και έσβηνε κάθε λογαριασμό μόλις λάμβανε την επιστροφή χρημάτων. Δημιουργούσε έναν νέο προφίλ κάθε λίγες ημέρες, ακυρώνοντας τις συνδρομές του πριν το σύστημα μπορέσει να εντοπίσει την απάτη.
Η αστυνομία της Ναγκόγια κατάφερε τελικά να τον εντοπίσει μετά από μακροχρόνια ψηφιακή έρευνα και να τον συλλάβει στις αρχές του μήνα.
Μετά το περιστατικό, η εταιρεία Demae-can ανακοίνωσε ότι προχωρά σε αναβάθμιση του συστήματος ασφαλείας της εφαρμογής, με νέους αλγορίθμους ανίχνευσης ύποπτης δραστηριότητας και προειδοποιητικά μηνύματα προς τους χρήστες που προχωρούν σε αλλεπάλληλες ακυρώσεις.







