«Όλη η αλήθεια για τα πρόστιμα του ΒΟΑΚ – Πού βρίσκεται το Master Plan για τα θέματα του νερού της Κρήτης;»

Σημεία συνέντευξης του πρ. Υπουργού – Βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη στο Ράδιο Κρήτη 101,5 FM με τον Μανόλη Αργυράκη
Σαφή μηνύματα για τα μεγάλα έργα υποδομής της Κρήτης και την ανάγκη άμεσης δράσης στη διαχείριση των υδάτινων πόρων έστειλε ο πρώην Υπουργός και Βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξή του στο Ράδιο Κρήτη 101,5 FM με τον Μανόλη Αργυράκη.
Ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε εκτενώς στην πορεία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στα ζητήματα των απαλλοτριώσεων και αποζημιώσεων που καθυστερούν τα έργα, καθώς και στο ολοκληρωμένο Master Plan για τη διαχείριση των νερών της Κρήτης, που συνέταξε η ολλανδική εταιρεία HVA International.
Ακούστε τη συνέντευξη εδώ: http://bit.ly/3WCDKiF
Προχωρούν τα έργα στον ΒΟΑΚ, αλλά με εμπόδια
Όπως επεσήμανε, το τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» εκτελείται ως δημόσιο έργο, ενώ το «Χερσόνησος – Νεάπολη» υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Και στα δύο μέτωπα λειτουργούν ήδη εργοτάξια, κάτι που –όπως είπε– αποδεικνύει τη σταθερή πρόοδο των εργασιών.
Ωστόσο, παραμένουν καθυστερήσεις που σχετίζονται με απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες, οδηγώντας σε οικονομικές αξιώσεις από τους αναδόχους. Για το έργο «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» έχουν ήδη αναγνωριστεί θετικές ζημίες περίπου 20 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπει η νομοθεσία, ενώ για το «Χερσόνησος – Νεάπολη» ο ιδιωτικός φορέας έχει υποβάλει απαίτηση ύψους 124 εκατ. ευρώ.
«Το ποσό αυτό δεν αποτελεί οριστική αποζημίωση αλλά πρόταση του αναδόχου, που θα εξεταστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», υπογράμμισε ο βουλευτής, τονίζοντας ότι «όποιος συγχέει τις αξιώσεις με τα εγκεκριμένα ποσά, υποπίπτει σε προφανές σφάλμα».
Ο κ. Αυγενάκης χαρακτήρισε «αδιανόητο» το γεγονός ότι για τόσο μεγάλα έργα εξακολουθούν να υπάρχουν καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και ζήτησε καλύτερο συντονισμό μεταξύ Υπουργείων, Περιφέρειας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι εργασίες του ΒΟΑΚ.
Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη παράλληλης ανάπτυξης και του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ), που θα συνδέει το νέο Αεροδρόμιο Καστελίου με τη νότια πλευρά του νησιού. Όπως αποκάλυψε, «προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας» έχει προγραμματιστεί κρίσιμη σύσκεψη για τον ΝΟΑΚ με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, στελέχη του ΟΑΚ και τους δημάρχους Φαιστού, Γόρτυνας και Βιάννου.
Το Master Plan για τα νερά της Κρήτης – «Ένα σχέδιο-ευαγγέλιο που πρέπει να τηρηθεί»
Ο πρώην Υπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στη μελέτη της HVA International για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων της Κρήτης, που χρηματοδοτήθηκε με 1,2 εκατ. ευρώ από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το σχέδιο, όπως είπε, καταρτίστηκε την περίοδο που ο ίδιος ηγείτο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, με στόχο να προταθούν ρεαλιστικές και επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις για τη λειψυδρία και τα πλημμυρικά φαινόμενα.
Η μελέτη, η οποία έχει ολοκληρωθεί, απομένει να παραληφθεί επισήμως από επιτροπή που θα συγκροτηθεί από τα Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης, Υποδομών, Περιβάλλοντος και την Περιφέρεια Κρήτης. Ο κ. Αυγενάκης επισήμανε ότι η εφαρμογή του σχεδίου προϋποθέτει ουσιαστική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και σαφείς αποφάσεις και προτεραιότητες.
«Το Master Plan πρέπει να αποτελέσει το “ευαγγέλιο” της υδατικής πολιτικής της Κρήτης, με ενιαία στρατηγική για όλους τους Δήμους και τους φορείς», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος προειδοποίησε ότι «το πρόβλημα της λειψυδρίας είναι εντονότατο και δεν επιδέχεται άλλες καθυστερήσεις», καλώντας την Περιφέρεια Κρήτης και την ΠΕΔ Κρήτης να προχωρήσουν άμεσα στην δημόσια διαβούλευση και εφαρμογή του σχεδίου.
«Χρειαζόμαστε ένα σταθερό πλαίσιο που θα τηρείται ανεξαρτήτως κυβερνήσεων ή προσώπων. Μόνο έτσι η Κρήτη θα μπορέσει να προχωρήσει μπροστά», κατέληξε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

