ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Αμφιλόχιος και Μητρόπολη Κυδωνίας: Οι φήμες, οι κανονισμοί και η στάση της Εκκλησίας της Κρήτης

Αμφιλόχιος και Μητρόπολη Κυδωνίας: Οι φήμες, οι κανονισμοί και η στάση της Εκκλησίας της Κρήτης

Τα σενάρια περί παραίτησης δεν επιβεβαιώνονται, καθώς ο Σεβασμιώτατος συνεχίζει κανονικά το έργο του

Έχουμε γράψει στο πρόσφατο παρελθόν για τα ονόματα που ακούγονται ως υποψήφιοι -και ως φαβορί- για την Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου και το πως μπορεί να “διεκδικήσει” τη χηρεύουσα Μητρόπολη ο Μητροπολίτης Κισσάμου και Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιος.

Τι γράφαμε λοιπόν; Στην περίπτωση του Μητροπολίτη Κισσάμου και Σελίνου, κ.κ. Αμφιλόχιου, η Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου μπορεί να “διεκδικηθεί” από τον ίδιο μόνο όμως αν παραιτηθεί από την Μητρόπολή του. Ο Σεβασμιότατος Κισσάμου και Σελίνου δεν έχει δείξει καμία τέτοια πρόθεση να αφήσει το ποίμνιό του, αντιθέτως συνεχίζει και ασχολείται ενεργά και σε καθημερινή βάση με ζητήματα της δικαιοδοσίας του. Και βέβαια, ποιος διασφαλίζει στον κ.κ. Αμφιλόχιο, ο οποίος δεν θα συμμετέχει στη διαδικασία ως Συνοδικός με δικαίωμα ψήφου, ότι θα ψηφιστεί από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες;

Το να διακινείται όμως μία φήμη περί παραίτησης του, προκειμένου να πρακαταβάλλουν ορισμένοι κάποιες καταστάσεις, μάλλον αποσκοπούν σε άλλα πράγματα και εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα. Κι αυτό γιατί ο Σεβασμιότατος Κισσάμου και Σελίνου είναι ένας πανέξυπνος άνθρωπος, που δεν πρόκειται να πάρει μία απόφαση εν θερμώ και με παρόρμηση, αν πρωτίστως δεν έχει σταθμίσει τα πάντα. Πολύ δε περισσότερο, μετά από όλα όσα έχουν συμβεί μετά την εκδημία του κυρού Δαμασκηνού.

Πρώτο και κύριο, ποιος διασφαλίζει στον Σεβασμιότατο την εκλογή του ως νέος Μητροπολίτης Κισσάμου και Σελίνου; Απολύτως κανείς. Και εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι…

Ακόμα κι αν εκλεγεί, η Κυβέρνηση θα υπογράψει το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα; Μπορεί και ναι, μπορεί και όχι! Το πιθανότερο είναι πως ΝΑΙ, γιατί είναι προφανές ότι δεν θέλει περαιτέρω ρήξη με την Εκκλησία της Κρήτης, ούτε να θεωρηθεί ότι πλέον θα παρεμβαίνει ακόμη πιο ενεργά! Δηλαδή, μετά την τροπολογία που πέρασε, να βάζει κατ’ ουσίαν… “χέρι” και στην εκλογή Μητροπολίτη. Αλλωστε, η θέση του… “κυβερνητικού επιτρόπου” στην Ιερά Σύνοδο έχει καταργηθεί εδώ και πολλά χρόνια!

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα εγκρίνει την εκλογή; Είναι δεδομένο ότι θα το κάνει, γιατί το προβλέπει ο Καταστατικός Χάρτης στο άρ.10/παρ.3 ότι είναι 100% αρμοδιότητα της Εκκλησίας της Κρήτης το να εκλέγει, να χειροτονεί και να καθιστά τους Επισκόπους της (δείτε παρακάτω).

Τα παραπάνω αποτελούν το καλό σενάριο, πάντα σε περίπτωση παραίτησης του Σεβασμιοτάτου Κισσάμου και Σελίνου και κατόπιν της υποψηφιότητάς του για Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου. Τι προβλέπει όμως και το όποιο… αρνητικό σενάριο αποδοχής της παραίτησης του κ.κ. Αμφιλόχιου;

Αν παραιτηθεί από την Μητρόπολή του, η Κυβέρνηση εκδίδει Προεδρικό Διάταγμα για την κένωση δύο πλέον χηρευουσών Μητροπόλεων.

Ως απόρροια του παραπάνω, θα πρέπει να συμπληρωθεί ο αριθμός των Αρχιερέων που θα εκλέξουν τους νέους Μητροπολίτες. Και αυτό μπορεί να να γίνει μόνο αν κατέβει από το Φανάρι εξαρχία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Κάτι που έχει συμβεί και στο παρελθόν (1975). Αυτό και μόνο δεν διασφαλίζει την εκλογή του κ.κ. Αμφιλόχιου, δεδομένου ότι πλέον υπάρχει ουσιαστική παρέμβαση του Πατριαρχείου στα της εκλογής Μητροπολιτών στην Εκκλησία της Κρήτης.

Ολα τα προαναφερθέντα μπορεί να συμβούν μόνο αν γίνει αποδεκτή η παραίτηση. Τι γίνεται σε αντίθετη περίπτωση; Ας σταθμίσουμε λοιπόν τα δεδομένα ως εξής… Ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Κρήτης ξεκαθαρίζει στο άρ.10/παρ.5 ότι η Ιερά Σύνοδος αποδέχεται ή απορρίπτει τις αιτήσεις παραίτησης Επισκόπων Κρήτης ή την παύση τους και υποβάλλει την απόφασή της προς έγκριση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Άρα, ακόμη και αν την κάνει αποδεκτή την παραίτηση η Εκκλησία της Κρήτης, ποιος προεξοφλεί ότι θα την κάνει δεκτή και το Φανάρι;

Και αν την κάνει αποδεκτή, ΔΕΝ μπορεί να συνέλθει Σύνοδος στην Κρήτη την 31η Οκτωβρίου για την εκλογή του πρώην Κισσάμου και Σελίνου ως νέου Μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου, όπως προβλέπεται στον Χάρτη (εκλογή Μητροπολίτη στην πρώτη Σύνοδο της Εκκλησίας της Κρήτης μετά την εκδημία Μητροπολίτη σε χηρεύουσα Μητρόπολη), αφού θα πρέπει να προηγηθεί Σύνοδος στο Φανάρι για την έκκληση αποδοχής της παραίτησής του!

Αμφιλόχιος και Μητρόπολη Κυδωνίας: Οι φήμες, οι κανονισμοί και η στάση της Εκκλησίας της Κρήτης

Αναφορικά τέλος με το ζήτημα της παραίτησης αυτής καθ’ αυτής, μία αίτηση μπορεί να γίνει δεκτή από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κρήτης για συγκεκριμένους και μόνο λόγους.

Τα άρθρα 38 έως 40 (δείτε παρακάτω) είναι ξεκάθαρα! Μία παραίτηση γίνεται δεκτή…

α) αν υπάρχει αμετάκλητη καταδίκη του ποιμαίνοντος Μητροπολίτη, είτε στην ποινή της εκπτώσεως από τον θρόνο είτε σε ισόβια αργία,

β) λόγω γήρατος ή χρόνιας ασθενείας, που εμποδίζει την εκτέλεση των καθηκόντων του και υφίσταται πλέον υπηρεσιακή ανεπάρκεια.

Προφανώς δηλαδή, η Ιερά Σύνοδος δεν μπορεί να δεχθεί μία αίτηση παραίτησης ενός Μητροπολίτη από την Μητρόπολή του, προκειμένου εν συνεχεία να “διεκδικηθεί” από τον ίδιο μία άλλη Μητρόπολη.

Αμφιλόχιος και Μητρόπολη Κυδωνίας: Οι φήμες, οι κανονισμοί και η στάση της Εκκλησίας της Κρήτης

Ας μην γράφονται λοιπόν… διάφορα επειδή το θέμα “πουλάει”, αν “πουλάει”. Η 31η Οκτωβρίου είναι κοντά και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κρήτης θα λάβει την απόφασή της. Και όποια και αν είναι, οφείλει το ποίμνιο να την εμπιστευτεί και να την κάνει αποδεκτή για να ηρεμήσουν… πράγματα και καταστάσεις! Και κυρίως η ψυχή του κυρού Δαμασκηνού…

 

parakritika.gr

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις