Σάλος με αεροπορική εταιρεία: Τέλος οι δωρεάν έξτρα θέσεις για plus size επιβάτες – Πληρώνουν διπλά από το 2026

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της Southwest Airlines να βάλει τέλος στη δωρεάν δεύτερη θέση για ταξιδιώτες που δεν χωρούν άνετα σε μία
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση της Southwest Airlines να αλλάξει την πολιτική της για τους επιβάτες που χρειάζονται περισσότερες από μία θέσεις, ενόψει της μετάβασης στο νέο σύστημα με προκαθορισμένες θέσεις που τίθεται σε ισχύ στις 27 Ιανουαρίου 2026.
Μέχρι σήμερα, η εταιρεία χαμηλού κόστους επέτρεπε σε plus size ταξιδιώτες να ζητήσουν μία επιπλέον θέση στο αεροδρόμιο χωρίς χρέωση, ή να την αγοράσουν εκ των προτέρων με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων. Με τη νέα πολιτική, οι επιβάτες θα πρέπει πλέον να πληρώνουν εξ αρχής την πρόσθετη θέση κατά την κράτηση, χωρίς εγγύηση επιστροφής χρημάτων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας:
-
Η επιστροφή χρημάτων θα γίνεται μόνο αν η πτήση δεν είναι πλήρως κρατημένη κατά την αναχώρηση και εφόσον τα δύο εισιτήρια έχουν αγοραστεί μαζί.
-
Το αίτημα πρέπει να κατατεθεί εντός 90 ημερών από την πτήση.
-
Όσοι δεν έχουν προαγοράσει την επιπλέον θέση, θα υποχρεώνονται να την πληρώνουν στο αεροδρόμιο, πιθανώς με διαφορετική τιμή.
-
Αν η πτήση είναι πλήρης και δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση, ο επιβάτης θα μεταφέρεται σε επόμενη πτήση.
Σφοδρές αντιδράσεις από ακτιβιστές και επιβάτες
Η απόφαση έχει προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια οργανώσεων που υπερασπίζονται τα δικαιώματα των plus size ατόμων. Η Tigress Osborn, εκτελεστική διευθύντρια του Εθνικού Συνδέσμου για την Προώθηση της Αποδοχής του Λίπους, δήλωσε στην Washington Post:
«Κάποιοι άνθρωποι δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να ταξιδεύουν αεροπορικώς».
Αντίστοιχα, ο Jason Vaughn, ταξιδιωτικός πράκτορας από το Ορλάντο που διαχειρίζεται τον ιστότοπο Fat Travel Tested, σχολίασε:
«Νομίζω ότι θα κάνει την εμπειρία της πτήσης χειρότερη για όλους».
Η θέση της εταιρείας
Η Southwest, μιλώντας στο UNILAD, υπερασπίστηκε την απόφαση λέγοντας:
«Ενημερώνουμε τις πολιτικές μας, καθώς προετοιμάζουμε την εταιρεία, τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας για το νέο σύστημα θέσεων. Για να διασφαλίσουμε χώρο, επικοινωνούμε με όσους έχουν χρησιμοποιήσει την πολιτική επιπλέον θέσης, ώστε να την αγοράσουν κατά την κράτηση».
Παρά τις εξηγήσεις, η πολιτική έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις στο διαδίκτυο, με αρκετούς να κάνουν λόγο για διάκριση και για περιορισμό του δικαιώματος μετακίνησης σε μια κοινωνική ομάδα που ήδη αντιμετωπίζει εμπόδια στην καθημερινότητά της.

