ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
«Το Ηράκλειο διψά»: Σφοδρή παρέμβαση Καραμαλάκη για τα προβλήματα υδροδότησης

«Το Ηράκλειο διψά»: Σφοδρή παρέμβαση Καραμαλάκη για τα προβλήματα υδροδότησης

Δώδεκα αιχμηρά ερωτήματα προς τον Δήμαρχο και τη ΔΕΥΑΗ ζητούν σαφείς απαντήσεις και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα παρεμβάσεων. «Το νερό δεν είναι πολυτέλεια, είναι δικαίωμα», τονίζει η αντιπολίτευση.

Στο προσκήνιο επανέρχεται το οξύ πρόβλημα υδροδότησης που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές του Δήμου Ηρακλείου, με την παράταξη «Ηράκλειο, Η Πόλη μας», υπό τον Μιχάλη Καραμαλάκη, να καταθέτει επίκαιρη παρέμβαση προς τη Δημοτική Αρχή.

Σε επιστολή που εστάλη στις 4 Αυγούστου 2025 προς τον Δήμαρχο Αλέξη Καλοκαιρινό, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης ζητά τεκμηριωμένες απαντήσεις για τη συνεχιζόμενη ταλαιπωρία των δημοτών και επισημαίνει πως το νερό είναι αναφαίρετο κοινωνικό δικαίωμα, όχι «προνόμιο».

Δώδεκα καίρια ερωτήματα προς Δήμο και ΔΕΥΑΗ

Η επιστολή περιλαμβάνει σειρά συγκεκριμένων ερωτήσεων προς τη Δημοτική Αρχή και τη ΔΕΥΑΗ, εστιάζοντας σε πτυχές όπως:

  • Η κατάσταση του υδρευτικού δικτύου και το ποσοστό απωλειών νερού, που κατά πληροφορίες ξεπερνά το 40%.

  • Η ύπαρξη ή όχι στρατηγικού σχεδιασμού για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας και των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

  • Τα έργα υποδομής που έχουν προγραμματιστεί ή ενταχθεί σε χρηματοδοτικά εργαλεία.

  • Οι ενέργειες για αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών (π.χ. βρόχινο νερό, αφαλάτωση, νέες γεωτρήσεις).

  • Η ποιότητα του νερού που φτάνει στους δημότες και η διαφάνεια στις μικροβιολογικές αναλύσεις.

  • Η επάρκεια προσωπικού και εξοπλισμού στη ΔΕΥΑΗ για αποκατάσταση βλαβών και ανταπόκριση στα παράπονα πολιτών.

  • Η ανάγκη για δίκαιη τιμολόγηση προς τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.

Ολόκληρη η επιστολή:

«Το Ηράκλειο διψά – ώρα για ευθύνη και λύσεις

Με αφορμή την απαράδεκτη εικόνα που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες του Ηρακλείου λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων στην υδροδότηση ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ηρακλείου, Μιχαήλ Καραμαλάκης, απέστειλε επιστολή προς τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Αλέξη Καλοκαιρινό. Στην από 04-08-2025 επιστολή του, μεταξύ άλλων, επισημαίνει: «Το νερό είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και προϋπόθεση αξιοπρεπούς ζωής. Δεν είναι πολυτέλεια»

Λαμβάνοντας υπόψη την επιδεινούμενη κατάσταση και την έντονη ανησυχία για την επάρκεια και ποιότητα του νερού, ζητούμε από τη Δημοτική Αρχή και τη ΔΕΥΑΗ συγκεκριμένες απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

  1. Ποια είναι η υφιστάμενη κατάσταση του δικτύου ύδρευσης του Δήμου Ηρακλείου;
    Υπάρχει επίσημη μελέτη ή έκθεση της ΔΕΥΑΗ για τις απώλειες νερού, τις βλάβες, τα προβλήματα ποιότητας και τις ανάγκες αναβάθμισης του δικτύου;
  2. Ποιος είναι ο συνολικός σχεδιασμός του Δήμου για την εξασφάλιση επάρκειας νερού τα επόμενα χρόνια;
    Υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός ή master plan που να απαντά στο πρόβλημα της λειψυδρίας, της υπεραντλήσεως υδροφορέων και της κλιματικής αλλαγής;
  3. Τι έργα υποδομής έχουν ενταχθεί ή πρόκειται να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα;
  4. Υπάρχει πρόβλεψη για την αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών νερού;
    Π.χ. Αξιοποίηση βρόχινου νερού, αφαλάτωση, δημιουργία ταμιευτήρων, ανόρυξη νέων γεωτρήσεων κλπ ;
  5. Τι προγραμματίζει η ΔΕΥΑΗ για τη μείωση των διαρροών και την αύξηση της αποδοτικότητας του δικτύου;

Πόσα χιλιόμετρα αγωγών έχουν αντικατασταθεί ή προβλέπεται να αντικατασταθούν μέσα στο 2025,2026 και τα επόμενα χρόνια;

  1. Υπάρχει σχεδιασμός για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων αγωγών νερού που τροφοδοτούν την πόλη μας από Μαλλιά και την Τύλισο;
  • Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός;
  • Με ποια χρηματοδοτικά εργαλεία πρόκειται να καλυφθούν οι σχετικές παρεμβάσεις;
  1. Ποια είναι η πραγματική σημερινή απώλεια νερού στο δίκτυο του Δήμου Ηρακλείου;
  • Αληθεύει ότι οι απώλειες ανέρχονται στο 40% ή και περισσότερο;
  • Ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό τους;
  1. Υπάρχει σχέδιο για την άμεση αποκατάσταση βλαβών και ζημιών στο δίκτυο;
  • Τι προγραμματισμός υπάρχει για τις άμεσες και έκτακτες παρεμβάσεις;
  • Υπάρχει επαρκές προσωπικό και εξοπλισμός στη ΔΕΥΑΗ για να ανταποκριθεί;
  1. Υπάρχει επαρκής ανταπόκριση της ΔΕΥΑΗ στις τηλεφωνικές αναφορές βλαβών και παραπόνων των δημοτών;
  • Λειτουργεί σύστημα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 24/7;
  • Τηρείται αρχείο καταγραφής αιτημάτων και χρόνων απόκρισης;
  • Έχουν τεθεί στόχοι βελτίωσης στην εξυπηρέτηση των πολιτών;
  1. Πώς διασφαλίζεται η ποιότητα του νερού που καταναλώνουν οι δημότες;
    Γίνονται τακτικοί έλεγχοι; Υπάρχουν επίσημα αποτελέσματα μικροβιολογικών και χημικών αναλύσεων διαθέσιμα στους πολίτες;
  2. Ποια είναι η στρατηγική του Δήμου για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών για την εξοικονόμηση νερού;
  3. Υπάρχει σκέψη για μείωση ή αναδιάρθρωση των τιμολογίων ύδρευσης για ευπαθείς ομάδες;
    Πώς διασφαλίζεται η κοινωνική δικαιοσύνη στην τιμολόγηση του νερού;

Παρακαλούμε για σαφείς και τεκμηριωμένες απαντήσεις. Τα προβλήματα στην ύδρευση δεν είναι απλώς τεχνικά ζητήματα· επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών, τη δημόσια υγεία και τη βιωσιμότητα της πόλης μας. Η Δημοτική Αρχή έχει την ευθύνη να παρουσιάσει ένα ξεκάθαρο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα έργων και παρεμβάσεων. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν διαπραγματευόμαστε το αυτονόητο. Το Ηράκλειο δεν μπορεί – και δεν πρέπει – να διψά».

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις