Σημαντικά μέτρα για τη μείωση των τροχαίων στον ΒΟΑΚ – Ξεκινούν οι εργασίες στα πρώτα επικίνδυνα σημεία

Στόχος η μείωση των τροχαίων έως την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου – Χαμηλού κόστους και άμεσης εφαρμογής τα μέτρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών.
Σε εφαρμογή τίθεται το νέο πρόγραμμα άμεσων τεχνικών παρεμβάσεων με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), σύμφωνα με όσα παρουσίασε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ειδική εκδήλωση στα Χανιά.
Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας, οι πρώτες παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε δύο καίρια τμήματα του δρόμου: Κολυμπάρι – Χανιά και ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα. Οι επεμβάσεις κρίνονται απαραίτητες, δεδομένου ότι η ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου απαιτεί σημαντικό χρονικό ορίζοντα.
Τι προβλέπουν οι εργασίες
Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν επτά βασικούς άξονες, βασισμένους σε πρότυπα που εφαρμόστηκαν επιτυχημένα στον άξονα Πάτρα – Πύργος, όπου παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων και σοβαρών τραυματισμών.
Μεταξύ των προβλεπόμενων έργων είναι:
-
Ανακατασκευή του οδοστρώματος, με ασφαλτικές στρώσεις και νέα αντιολισθητική επικάλυψη.
-
Διαμόρφωση τριών λωρίδων κυκλοφορίας (τύπου β2+1) με εναλλασσόμενες ζώνες προσπέρασης.
-
Καθαρισμός ερεισμάτων, αποψίλωση βλάστησης και αποκατάσταση ορατότητας.
-
Δημιουργία νέων κόμβων σε Γεροπόταμο και ΧΥΤΑ Ηρακλείου.
-
Αναδιαμόρφωση 56 υφιστάμενων κόμβων, σταθμών εξυπηρέτησης και εξόδων.
-
Τοποθέτηση φωτεινής σηματοδότησης, όπου απαιτείται, και ενίσχυση του φωτισμού.
-
Τοποθέτηση πλαστικών κολωνών διαχωρισμού σε όλο το μήκος των παρεμβάσεων.
Επιπλέον, το έργο προβλέπει νέα διαγράμμιση, τοποθέτηση σήμανσης με πινακίδες αρχής και τέλους λωρίδων, καθώς και αντικατάσταση κατεστραμμένων στηθαίων. Στις νέες και υφιστάμενες κατασκευές θα τοποθετηθούν αντανακλαστικά σημεία για τη βελτίωση της νυχτερινής ορατότητας.
Ποσοστό ασφαλούς προσπέρασης – Από το 15% στο 34%
Σήμερα, μόλις το 15% του υφιστάμενου οδικού άξονα επιτρέπει πραγματική και ασφαλή προσπέραση. Με την εφαρμογή των νέων διατομών, αυτό το ποσοστό θα ανέλθει στο 34%, ξεπερνώντας και το ελάχιστο θεσμοθετημένο ευρωπαϊκό όριο του 25%.
Το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων
Σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου, οι πρώτες παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν:
-
Κολυμπάρι – Χανιά
-
ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα
Κατά τη διάρκεια του 2025, προγραμματίζονται ακόμη πέντε κρίσιμα έργα στα εξής σημεία:
-
Χανιά – Γεωργιούπολη
-
Πετρές – Ατσιπόπουλο
-
Κίσσαμος – Κολυμπάρι
-
Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
-
Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου
Τα έργα χαρακτηρίζονται από χαμηλό κόστος και άμεση υλοποίηση, καθώς δεν απαιτούνται περιβαλλοντικές μελέτες ή απαλλοτριώσεις, συντομεύοντας σημαντικά τις διαδικασίες έναρξης.
Παρουσίες στην εκδήλωση
Το παρών στην εκδήλωση στα Χανιά έδωσαν μεταξύ άλλων:
-
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης
-
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος
-
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος
-
Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης
-
Ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης
Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου τόνισαν ότι το πρόγραμμα αποτελεί μέρος ενός συνολικού σχεδίου για πιο ασφαλείς και λειτουργικές οδικές υποδομές σε όλη την Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση στη μετατροπή του ΒΟΑΚ σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.

