ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων: Πώς προστατεύονται οι επιβάτες – Οι αποζημιώσεις και τα δικαιώματα που δεν πρέπει να αγνοείς

Καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων: Πώς προστατεύονται οι επιβάτες – Οι αποζημιώσεις και τα δικαιώματα που δεν πρέπει να αγνοείς

Από 250 έως 600 ευρώ αποζημίωση, δωρεάν γεύματα, διανυκτέρευση και άλλα προνόμια που δικαιούσαι αν η πτήση σου καθυστερήσει ή ακυρωθεί

Οι καθυστερήσεις, οι ακυρώσεις πτήσεων και η απώλεια αποσκευών αποτελούν σημαντικές αιτίες ταλαιπωρίας για τους ταξιδιώτες, επηρεάζοντας αρνητικά την εμπειρία των διακοπών ή των επαγγελματικών ταξιδιών. Για αυτόν τον λόγο, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση που αντιμετωπίσουμε τέτοια προβλήματα.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει ότι τα δικαιώματα αυτά ισχύουν βάσει της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης όταν:

  • Η πτήση πραγματοποιείται από ή προς χώρα μέλος της Ε.Ε., ανεξάρτητα από τον αερομεταφορέα,

  • Η πτήση εκτελείται από τρίτη χώρα προς χώρα της Ε.Ε., με αερομεταφορέα ευρωπαϊκής χώρας,

  • Η πτήση ξεκινά από χώρα της Ε.Ε. προς τρίτη χώρα, με αερομεταφορέα είτε εντός είτε εκτός Ε.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό, περιλαμβάνονται τα 28 κράτη-μέλη της Ε.Ε., καθώς και η Ισλανδία, η Νορβηγία και η Ελβετία.

Άρνηση επιβίβασης
Σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβασή μας λόγω υπεράριθμων επιβατών ή λόγων ασφαλείας, προηγείται πρόσκληση προς εθελοντές να παραιτηθούν από τη θέση τους με αντάλλαγμα. Αν οι εθελοντές δεν επαρκούν, η εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την επιβίβαση. Στην περίπτωση αυτή, ο επιβάτης δικαιούται:

  • Αποζημίωση που κυμαίνεται από 250 έως 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης:

    • 250 ευρώ για πτήσεις έως 1.500 χλμ.,

    • 400 ευρώ για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και πτήσεις 1.500-3.500 χλμ.,

    • 600 ευρώ για πτήσεις εκτός των παραπάνω κατηγοριών.

Η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50% εάν προσφερθεί μεταφορά με άλλη πτήση και η καθυστέρηση φτάσει έως 2, 3 ή 4 ώρες, ανάλογα με την απόσταση.

Επιπλέον, η εταιρεία οφείλει να προσφέρει, κατά επιλογή:

  • Επιστροφή του αντιτίμου εισιτηρίου εντός 7 ημερών για το μη πραγματοποιηθέν ή άσκοπο πλέον ταξίδι, μαζί με πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησης,

  • Μεταφορά στον τελικό προορισμό με την πρώτη διαθέσιμη πτήση,

  • Μεταφορά σε μεταγενέστερη ημερομηνία, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις.

Σε όλη τη διάρκεια της αναμονής, οι επιβάτες δικαιούνται παροχές όπως δωρεάν γεύματα, αναψυκτικά, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, μεταφορές μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος και δυνατότητα επικοινωνίας.

Καθυστέρηση πτήσης
Η καθυστέρηση θεωρείται σημαντική όταν υπερβαίνει τις 2 ώρες για πτήσεις έως 1.500 χλμ., τις 3 ώρες για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και τις 4 ώρες για μεγαλύτερες αποστάσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ισχύουν οι ίδιες παροχές υποστήριξης όπως και σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης.

Αν η καθυστέρηση ξεπεράσει τις 5 ώρες, ο επιβάτης μπορεί να ζητήσει την επιστροφή του αντιτίμου, αρνούμενος να πραγματοποιήσει το ταξίδι.

Ματαίωση πτήσης
Σε περίπτωση ακύρωσης, ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να επιλέξει:

  • Επιστροφή πλήρους αντιτίμου εντός 7 ημερών, μαζί με πτήση επιστροφής αν χρειάζεται,

  • Μεταφορά στον προορισμό με την επόμενη διαθέσιμη πτήση,

  • Μεταφορά σε άλλη ημερομηνία, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα.

Επιπλέον, μπορεί να δικαιούται αποζημίωση από 250 έως 600 ευρώ, με τους ίδιους όρους απόστασης και μειώσεων όπως και στην άρνηση επιβίβασης.

Ωστόσο, αποζημίωση δεν δικαιούται ο επιβάτης αν έχει ενημερωθεί τουλάχιστον 2 εβδομάδες νωρίτερα ή υπό συγκεκριμένες συνθήκες έγκαιρης προσφοράς εναλλακτικής πτήσης, ή εάν η ματαίωση οφείλεται σε έκτακτες και απρόβλεπτες περιστάσεις.

Φθορά ή απώλεια αποσκευών
Η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται για ζημιές ή απώλειες αποσκευών που έχουν περάσει έλεγχο, εφόσον το συμβάν συνέβη κατά την ευθύνη της εταιρείας (εντός αεροσκάφους ή κατά τη διάρκεια διαχείρισης). Η αποζημίωση μπορεί να φτάσει έως τα 1.220 ευρώ. Δεν αποζημιώνεται η ζημία που οφείλεται σε ελαττώματα της αποσκευής. Για χειραποσκευές, η ευθύνη υφίσταται μόνο αν η ζημία προήλθε από υπαιτιότητα της εταιρείας.

Οι καταγγελίες για φθορά πρέπει να υποβληθούν εντός 7 ημερών από την παραλαβή αποσκευών, ενώ για καθυστερημένες αποσκευές εντός 21 ημερών. Αν η αποσκευή δεν εντοπιστεί εντός 21 ημερών θεωρείται χαμένη.

Άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή αναπηρία
Τα άτομα αυτά έχουν δικαίωμα σε ειδική φροντίδα στο αεροδρόμιο και κατά τη διάρκεια της πτήσης. Συνιστάται η ενημέρωση της αεροπορικής εταιρείας τουλάχιστον 48 ώρες πριν την αναχώρηση, ώστε να διασφαλιστεί η υποστήριξη από τους φορείς του αερολιμένα.

Οι εταιρείες δεν μπορούν να αρνηθούν την κράτηση ή επιβίβαση ατόμων με αναπηρία, εκτός αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι ασφαλείας ή φυσικοί περιορισμοί. Σε περίπτωση άρνησης, η εταιρεία οφείλει να ενημερώσει γραπτώς εντός 5 εργάσιμων ημερών τους επιβάτες ή τους συνοδούς τους, προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις όπως επιστροφή χρημάτων ή άλλη πτήση.

Η ενημέρωση για τα δικαιώματα των επιβατών και η γνώση των διαδικασιών διευκολύνει την αντιμετώπιση δυσκολιών και ενισχύει την προστασία των ταξιδιωτών, ειδικά σε περιόδους αυξημένης κινητικότητας.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Ελλάδα - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις