Ακατάλληλες υποδομές για ΑμεΑ στο αεροδρόμιο Ηρακλείου – Εκτός λειτουργίας το σύστημα άμεσης βοήθειας

Χωρίς φωνή και βοήθεια μένουν οι πιο ευάλωτοι ταξιδιώτες – Τι καταγγέλλει πολίτης για τη λειτουργία του “Νίκος Καζαντζάκης”
Σοβαρές ανεπάρκειες στις βασικές υποδομές εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) εντοπίζονται στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου, προκαλώντας αντιδράσεις πολιτών και ερωτήματα για τις ευθύνες της διοίκησης.
Όπως κατήγγειλε πολίτης μέσω σχετικής ανάρτησης στα κοινωνικά δίκτυα, το σύστημα κλήσης βοήθειας που έχει τοποθετηθεί στις θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ, ακριβώς μπροστά στον αεροσταθμό, δεν λειτουργεί. Ο ίδιος συνόδευε φίλο του με κινητικά προβλήματα, ο οποίος ταξίδευε με αναπηρικό αμαξίδιο, και διαπίστωσε από πρώτο χέρι την παντελή απουσία λειτουργικής υποστήριξης από την υποδομή του αεροδρομίου.
Παρότι τοποθετημένο σύστημα βοήθειας είναι εμφανές στον χώρο στάθμευσης, κανένα σήμα δεν ενεργοποιήθηκε κατά την πίεση του κουμπιού, ούτε εμφανίστηκε προσωπικό για υποστήριξη, όπως συμβαίνει σε όλα τα διεθνή αεροδρόμια που σέβονται τις διεθνείς προδιαγραφές προσβασιμότητας. Όπως αναφέρει ο ίδιος, ακόμα και σε αεροδρόμια της Ινδίας, η παροχή βοήθειας στα ΑμεΑ είναι πιο άμεση και αξιόπιστη από ό,τι στο “διεθνές” αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Ο πολίτης, βλέποντας την αδράνεια, αναγκάστηκε να αναζητήσει υπάλληλο αεροπορικής εταιρείας. Από το προσωπικό της Aegean, του επισημάνθηκε ότι το κουμπί δεν λειτουργεί εδώ και καιρό, κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, γνώριζαν καλά όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, αλλά παρέμενε αντιμετωπιζόμενο με σιωπή και αδιαφορία.
Όπως αναφέρει: «Αυτό στη φωτογραφία είναι ένα σύστημα που έχουν σε όλα τα αεροδρόμια στις θέσεις ΑΜΕΑ για να πάει βοήθεια στο parking. Μαντέψτε σε ποιο αεροδρόμιο δε δουλεύει. Σήμερα είχα τη “χαρά” να διαπιστώσω από πρώτο χέρι την “εμπειρία” που προσφέρει το “Διεθνές” Αεροδρόμιο Ηρακλείου και στους επιβάτες ΑΜΕΑ.
Το ΣΚ είχαμε φιλοξενούμενο ο οποίος για την κίνησή του χρειάζεται αμαξίδιο. Επειδή κάνει πολλά ταξίδια, σε σχετική ερώτησή μου για τα αεροδρόμια με ενημέρωσε ότι υπάρχει το σχετικό σύστημα που ζητάς βοήθεια και λειτουργεί όπου και αν έχει πάει, ακόμα και στην Ινδία. Πού να ήξερε…
Φτάνοντας σήμερα το πρωί στο αεροδρόμιο είδα το σχετικό κουδούνι στις θέσεις ΑΜΕΑ και χάρηκα, σκέφτηκα δουλεύει και κάτι σε αυτό το χαλί. Υπολόγιζα χωρίς τον ξενοδόχο. Βλέποντας πως δεν απαντάει κανείς πήγα μέχρι την Aegean να τους ενημερώσω ώστε να στείλουν κάποιον. Με μεγάλη έκπληξη άκουσα την υπάλληλο να μου λέει πως δε δουλεύει το κουδούνι. Εννοείται δεν είναι ευθύνη τους αλλά του αεροδρομίου, αλλά, είσαι εταιρεία με μεγάλο όγκο επιβατών, γιατί δε κοιτάς να φτιαχτεί; Ισχύει για την κάθε εταιρεία. Ακόμα και για αυτές που προσφέρουν υπηρεσίες εδάφους, για να μη λέμε μόνο για τις αεροπορικές. Γιατί όλοι όσοι εργάζονται στο αεροδρόμιο και γνωρίζουν δε μιλάνε; Γιατί;
Ο φίλος μας ευτυχώς είχε εμάς για βοήθεια. Αν είχε πάει μόνος του στο αεροδρόμιο όπως έχει κάνει τόσες φορές σε άλλα αεροδρόμια, τι θα γινόταν; Θα έψαχνε ο ταξιτζής κάποιον να βοηθήσει; Γιατί πρέπει κάποιος να μπει σε αυτή τη διαδικασία; Αν ήταν ένας ξένος;
Εγώ προσωπικά να δώσω πολλά “συγχαρητήρια” σε αυτόν που είναι υπεύθυνος. Είναι ο αερολιμενάρχης; Είναι κάποιος άλλος; Όποιος και αν είναι. Στα πολλά αρνητικά ήρθε να προστεθεί και αυτό για το “καταπληκτικό” μας αεροδρόμιο. Μπράβο σας, πρέπει να είστε περήφανοι. Θα μπορούσα να ευχηθώ πολλά αλλά είναι μηνύσιμα. Το θέμα θα πάει εκεί που πρέπει να πάει.
Τελικά για να διαπιστώσεις κάτι πρέπει να το ζήσεις».

