ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Αεροπορική τραγωδία με 270 νεκρούς στην Ινδία:: Το κάθισμα του κυβερνήτη προκάλεσε την αεροπορική συντριβή!

Αεροπορική τραγωδία με 270 νεκρούς στην Ινδία:: Το κάθισμα του κυβερνήτη προκάλεσε την αεροπορική συντριβή!

Η προκαταρκτική έκθεση των αρχών αποκαλύπτει ότι η αποκόλληση του καθίσματος προκάλεσε ασυνείδητο τράβηγμα των μοχλών ώθησης, οδηγώντας σε stall και συντριβή. 270 νεκροί.

Νέα δεδομένα έρχονται στο φως για την μοιραία πτήση AI-171 της Air India, μετά τη δημοσιοποίηση του προκαταρκτικού πορίσματος της Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), στις 25 Ιουνίου 2025. Το βασικό αίτιο της συντριβής του Boeing 787 εντοπίζεται σε μηχανική αστοχία του καθίσματος του κυβερνήτη κατά τη στιγμή της απογείωσης.

Το αεροσκάφος συνετρίβη κοντά σε κατοικημένη περιοχή, πέφτοντας πάνω σε ξενώνα όπου διέμεναν φοιτητές Ιατρικής, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 270 άνθρωποι, εκ των οποίων 242 ήταν επιβάτες.

Η κρίσιμη στιγμή της απογείωσης

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι, κατά τη φάση της περιστροφής (rotation) του αεροσκάφους, το κάθισμα του κυβερνήτη υποχώρησε ξαφνικά προς τα πίσω λόγω αστοχίας στον μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παρασυρθούν οι μοχλοί ώθησης των κινητήρων σε θέση «idle», προκαλώντας απώλεια ισχύος τη στιγμή που το αεροσκάφος επιχειρούσε να απογειωθεί.

Ο συγκυβερνήτης προσπάθησε να επαναφέρει τους μοχλούς στη σωστή θέση, όμως η πίεση του σώματος του κυβερνήτη εμπόδισε την ανάκτηση του ελέγχου.

Ακριβής καταγραφή των τελευταίων δευτερολέπτων

Η ανάλυση των δεδομένων από τον καταγραφέα πτήσης (FDR) και τον καταγραφέα ήχου θαλάμου διακυβέρνησης (CVR) αποκαλύπτει τη γρήγορη αλληλουχία των κρίσιμων γεγονότων:

  • +12’’: Έναρξη περιστροφής – ολίσθηση καθίσματος
  • +15’’: Απότομη μείωση ώθησης – αναφορά συγκυβερνήτη
  • +18’’: Αναστάτωση στο κόκπιτ – κραυγή κυβερνήτη
  • +26’’: Stall – προσπάθεια ανάκτησης
  • +38’’: Πρόσκρουση

Σημαντικά τεχνικά ευρήματα

Η επιτόπια έρευνα εντόπισε σπασμένους πείρους ασφάλισης (BACB30LN5S02) στο κάθισμα του κυβερνήτη, το οποίο είχε επισκευαστεί μόλις 11 ημέρες νωρίτερα λόγω δυσκολιών στην κίνηση. Ωστόσο, δεν είχε πραγματοποιηθεί λειτουργικός έλεγχος μετά τη συντήρηση.

Επιπλέον, οι ακραίες θερμοκρασίες περιβάλλοντος (43°C) την ημέρα του δυστυχήματος μείωσαν την απόδοση των κινητήρων, επιτείνοντας τις επιπτώσεις της αστοχίας.

Αδυναμία αντίδρασης από το πλήρωμα

Η αναφορά επισημαίνει επίσης παράγοντες που εμπόδισαν την ανάκτηση του αεροσκάφους, όπως:

  • Η έλλειψη εντολής GO-AROUND ή ενεργοποίησης STAB TRIM
  • Η απουσία μηχανισμού ασφαλείας στους μοχλούς ώθησης του Boeing 787, που θα εμπόδιζε την ακούσια μείωση ισχύος από κίνηση σώματος

Διεθνής κινητοποίηση και συνέπειες

Η προκαταρκτική έκθεση οδήγησε σε σειρά ενεργειών από διεθνείς ρυθμιστικούς φορείς και την ίδια την κατασκευάστρια εταιρεία:

  • Η FAA και η EASA εξέδωσαν εντολή για έκτακτη επιθεώρηση όλων των καθισμάτων πιλότου σε Boeing 787 εντός 72 ωρών
  • Η Air India ανέστειλε τις πτήσεις 12 αεροσκαφών με παρόμοιο ιστορικό συντήρησης
  • Η Boeing προανήγγειλε επανασχεδιασμό του μηχανισμού ασφάλισης καθίσματος και τροποποίηση στη δύναμη των thrust levers, με εφαρμογή από το γ΄ τρίμηνο του 2026

Η τελική έκθεση αναμένεται να δημοσιευθεί εντός των επόμενων μηνών, καθώς συνεχίζονται οι τεχνικές αναλύσεις και οι καταθέσεις πληρωμάτων εδάφους και συντήρησης. Το δυστύχημα θεωρείται ένα από τα σοβαρότερα συμβάντα στην ιστορία της Air India, με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη διεθνή αεροπορική ασφάλεια.

 

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κόσμος - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις