Ηράκλειο: Μαθητές «φυτεύουν» το μέλλον τους με δράσεις για το περιβάλλον!

Τριήμερες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τους μαθητές Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων του Δήμου Ηρακλείου στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, διοργάνωσε το Τμήμα Πρασίνου της Αντιδημαρχίας Καθαριότητας, Περιβάλλοντος & Ενέργειας σε συνεργασία με το Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας από τις 4/6 έως τις 6/6.

Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε Σχολικές Μονάδες και στο αγροκήπιο του Δήμου από τα επιστημονικά στελέχη της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Δήμου Ηρακλείου, παρουσία και του Αντιδημάρχου Καθαριότητας, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Νίκου Γιαλιτάκη.

Οι παρουσιάσεις και οι διαδραστικές ενέργειες που είχαν μεταξύ άλλων ως στόχο την ενημέρωση και την εξοικείωση των παιδιών με τα αυτοφυή φυτά του νησιού, είχαν τρεις θεματικές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα, παρουσιάστηκαν πληροφορίες για το τί είναι το περιβάλλον, γιατί υπάρχει η ανάγκη ευαισθητοποίησης καθώς και ποια είναι τα μέσα προστασίας του. Η δεύτερη ενότητα επικεντρώθηκε στις πυρκαγιές, στον τρόπο έναρξης τους, καθώς και στους τρόπους πρόληψης και περιορισμού τους κατά τους θερινούς μήνες.


Η τρίτη ενότητα αφορούσε στα αυτοφυή φυτά της Κρήτης, την αξία τους για το οικοσύστημα του νησιού και τους λόγους για τους οποίους πρέπει να προστατεύονται, καθώς και τα οφέλη που προσφέρουν στην τοπική κοινότητα. Στο τέλος των δράσεων διατέθηκαν στους μικρούς μαθητές και μαθήτριες γλαστράκια με αυτοφυή φυτά της Κρήτης όπως ο Κρητικός Έβενος, η Μαντζουράνα, το Φλισκούνι, ο Δίκταμος και πολλά άλλα, κάποια από τα οποία θα φυτευθούν στις αυλές των σχολείων.

Ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Νίκος Γιαλιτάκης εξέφρασε την ικανοποίηση του και δήλωσε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι όταν παρουσιάζουμε τις ενέργειες του Τμήματος Πρασίνου στους μικρούς μαθητές μέσα στα σχολεία και στο αγροκήπιο του Δήμου μας. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές γνωρίζουν την τοπική χλωρίδα και πώς να προστατεύουν το αστικό πράσινο, αποτελώντας παράλληλα μια ευκαιρία να συζητήσουμε για ευρύτερα ζητήματα προστασίας περιβάλλοντος. Έχει αποδειχθεί ότι οι μικροί μαθητές όταν έρχονται σε επαφή με τα φυτά και τα λουλούδια αποκτούν περισσότερη ενσυναίσθηση για το περιβάλλον».

