ASKOMET ΑΦΟΙ ΑΣΚΟΞΥΛΑΚΗ Α.Ε
Ηράκλειο: Οδηγός αστικού ΚΤΕΛ ξεσπά – «Οδηγείτε λες και δεν υπάρχουν άλλοι στο δρόμο» - Ένα μάθημα ζωής από έναν επαγγελματία

Ηράκλειο: Οδηγός αστικού ΚΤΕΛ ξεσπά – «Οδηγείτε λες και δεν υπάρχουν άλλοι στο δρόμο» – Ένα μάθημα ζωής από έναν επαγγελματία

Παράνομη στάθμευση, επιθετική οδήγηση, πλήρης άγνοια κινδύνου – ένα άρθρο που πρέπει να διαβαστεί από κάθε κάτοικο της πόλης. - Το χάος στους δρόμους μέσα από τα μάτια ενός οδηγού αστικού λεωφορείου

Μια άκρως αποκαλυπτική ανάρτηση στην ομάδα Ηράκλειο Κουασιμόδεια πόλη από οδηγό αστικού λεωφορείου του ΚΤΕΛ Ηρακλείου φέρνει στο προσκήνιο τις επικίνδυνες καταστάσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι επαγγελματίες οδηγοί στην πόλη.

Με λόγο άμεσο και αιχμηρό, ο οδηγός καταγράφει όσα «βλέπει από το τιμόνι» στους δρόμους του Ηρακλείου Κρήτης, καλώντας τους πολίτες να δείξουν μεγαλύτερη ευθύνη και σεβασμό στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Επτά κρίσιμα σημεία που αγνοούνται καθημερινά

Ο οδηγός επισημαίνει σοβαρά λάθη και συμπεριφορές που παρατηρούνται συστηματικά και αποτελούν άμεσες απειλές για την ασφάλεια όλων:

  1. Ανεξέλεγκτες προσπεράσεις λεωφορείων, χωρίς ορατότητα – ειδικά όταν είναι σταματημένα.

  2. Πεζοί με ακουστικά, που δεν αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους, δημιουργούν κινδύνους.

  3. Ποδηλάτες και χρήστες πατινιών που κινούνται μπροστά από λεωφορεία, επιβραδύνοντας δραματικά τη ροή κυκλοφορίας.

  4. Κακή χρήση των διαβάσεων πεζών, χωρίς έλεγχο της κυκλοφορίας ή σε αργούς ρυθμούς, ενίοτε με φωτογράφιση ή αδιαφορία.

  5. Άσκοπη χρήση Ι.Χ. ακόμη και με ψιλόβροχο, που επιβαρύνει το ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο.

  6. Παράνομη στάθμευση σε σημεία-κλειδιά, όπως στον Πόρο, Πατέλες, Ιωνίας, 62 Μαρτύρων, Θερίσσου, δυσκολεύοντας τη διέλευση οχημάτων βαρέου τύπου.

  7. Ελλιπής συνείδηση της δυναμικής ενός λεωφορείου, που δεν επιταχύνει ούτε σταματά απότομα – πράγμα που συχνά αγνοείται από πεζούς ή άλλους οδηγούς.

«Το λεωφορείο δεν είναι φίδι – έχει 12 μέτρα μήκος»

Με τη χαρακτηριστική του φράση, ο οδηγός ζητά στοιχειώδη κατανόηση του μεγέθους και της λειτουργίας ενός λεωφορείου. Τονίζει πως δεν είναι δυνατόν να ελιχθεί σε στενά δρομάκια όταν τα Ι.Χ. είναι παρκαρισμένα ανεξέλεγκτα ή όταν οι οδηγοί επιχειρούν επικίνδυνες ελιγμούς μπροστά του.

Ορατός κίνδυνος – Αόρατη ευθύνη

Σύμφωνα με την ανάρτηση, κάθε μέρα αποφεύγονται δεκάδες ατυχήματα, αποκλειστικά χάρη στην εμπειρία και την ψυχραιμία των επαγγελματιών οδηγών. Υπογραμμίζεται ότι η προσοχή όλων είναι αναγκαία και πως οι επιβάτες ενός λεωφορείου είναι συχνά «οι δικοί μας άνθρωποι» – συγγενείς, φίλοι, παιδιά.

Ηράκλειο: Οδική καθημερινότητα χωρίς υποδομές

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στην έλλειψη υποδομών, όπως ποδηλατόδρομοι ή χώροι για εναλλακτική μετακίνηση, κάτι που δημιουργεί περισσότερη ένταση στους δρόμους της πόλης. Η έκκληση του οδηγού δεν είναι μόνο έκφραση αγανάκτησης, αλλά μια πρόσκληση για αλλαγή νοοτροπίας.

Η ανάρτηση του αναφέρει: «

Είμαι οδηγός αστικού λεωφορείου ΚΤΕΛ Ηρακλείου. Ένιωσα την ανάγκη να γράψω ορισμένα σοβαρά πράγματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά όλοι οι οδηγοί ΚΤΕΛ.

  1. Μην κάνετε προσπεράσεις σε λεωφορεία χωρίς να έχετε ορατότητα, ούτε από δεξιά ούτε από αριστερά.

  2. Μην κάνετε προσπέραση σε λεωφορείο όταν είναι σταματημένο.

  3. Οι πεζοί μην φοράνε ακουστικά και στα δύο αυτιά.

  4. Οι ποδηλάτες και τα πατίνια να κάνουν στην άκρη όταν βλέπουν λεωφορείο πίσω τους. Δεν είναι υποχρεωμένα 100 άτομα να πηγαίνουν με το πετάλι του ποδηλάτη, ούτε τα δεκάδες, εκατοντάδες αυτοκίνητα που μαζεύονται πίσω από το λεωφορείο. Δεν υπάρχει ποδηλατόδρομος, ούτε καμία υποδομή υπάρχει να πάρει κάποιος το ποδήλατό του να κάνει βόλτες στο Ηράκλειο.

  5. Σε διάβαση πεζών, για να περάσουμε απέναντι το δρόμο, ελέγχουμε αριστερά και δεξιά άσχετα αν είναι μονόδρομος (υπάρχουν και τα πατίνια και τα ποδήλατα που κινούνται όπως γουστάρουν). Περνάμε με γοργό βηματισμό.

Δεν βγάζουμε φωτογραφίες τη μούρη μας. Δεν σέρνουμε τα πόδια μας και καλά «είσαι υποχρεωμένος να περιμένεις όση ώρα γουστάρω εγώ να περάσω 5 μέτρα».

Δεν πεταγόμαστε στο δρόμο νομίζοντας ότι έχουμε προτεραιότητα σαν πεζοί, χωρίς να ελέγξουμε το δρόμο και να προειδοποιήσουμε το διερχόμενο όχημα.

  1. Δεν παίρνουμε το αυτοκίνητό μας όταν ρίξει μία ψιχάλα να κάνουμε βόλτες στο Ηράκλειο άσκοπα.

  2. Δεν σταθμεύουμε το αυτοκίνητό μας όπου βρούμε — Πόρος, Πατέλες, Ιωνίας: δραματική κατάσταση. 62 Μαρτύρων, που είναι ντροπή να λέγεται λεωφόρος… Θερίσσου…

Δεν σταθμεύουμε τα αυτοκίνητά μας όπου μας καπνίσει. Το λεωφορείο είναι 12 μέτρα, δεν είναι μπίλια ούτε φίδι.

  1. Το λεωφορείο και το φορτηγό είναι αρκετοί τόνοι. Δεν επιταχύνει γρήγορα, ούτε ακινητοποιείται γρήγορα. Δεν πεταγόμαστε, είτε πεζοί είτε με όχημα, μπροστά του. Φροντίζουμε όταν είμαστε με όχημα να είναι κενός ο δρόμος για να φύγουμε. Μην περισσεύει το μισό αυτοκίνητο πίσω — στην ουσία του κλείνουμε το δρόμο.

Όλα αυτά απαγορεύονται δια ροπάλου. Από καθαρή τύχη, με τη βοήθεια του Θεού και την εμπειρία των οδηγών ΚΤΕΛ, σώζονται κάθε μέρα εκατοντάδες ζωές.

Αποφεύγονται εκατοντάδες ατυχήματα. Ο δρόμος χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Εύχομαι έστω και ένας να αλλάξει τρόπο οδηγικής συμπεριφοράς με αυτά που διάβασε — θα είμαι ευχαριστημένος.

Οι υπόλοιποι μπορείτε να σκεφτείτε πόσες φορές σας απέφυγε λεωφοριατζής, σας έκανε νόημα να μην γίνει ατύχημα… Να έχεις σταματήσει σε διάβαση και να περνάει το μηχανάκι είτε από αριστερά είτε από δεξιά βολίδα. Πόσες φορές έπαιξε κόρνα και έβγαλε τα χέρια του έξω από το παράθυρο και να φωνάζει

Η κατάσταση αυτή που επικρατεί στο κέντρο του Ηρακλείου και γύρω-γύρω είναι η χειρότερη τουλάχιστον στην Ελλάδα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν θέλετε, όλοι μαζί μπορούμε να τη διορθώσουμε και να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες ατυχήματος.

Στο λεωφορείο μπορεί να είναι τα παιδιά σας, τα ανίψια σας, θείος, θεία, αδέρφια, φίλοι σας. Δεν σημαίνει ότι επειδή εσείς είσαστε στο αυτοκίνητό σας, πρέπει να κόψετε το λεωφορείο να περάσετε πρώτη. Να πάτε πού;;;; Πέντε μέτρα παρακάτω πιο μπροστά;;;; Ποιο είναι το όφελος;;;;

Είναι τόσο δύσκολο με το επιβατικό αυτοκίνητό σας να κατεβείτε στο Ηράκλειο; Φανταστείτε το λεωφορείο που όλη μέρα είναι στο κέντρο του Ηρακλείου

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις