Συγκυβέρνηση ΝΔ–ΠΑΣΟΚ «στη σκιά των εργολάβων» βλέπει ο ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου για τον ΒΟΑΚ

Με σκληρές εκφράσεις καταγγέλλεται σύμπλευση ΝΔ–ΠΑΣΟΚ στο έργο του ΒΟΑΚ και «πρόβα συγκυβέρνησης με σπόνσορες τους εργολάβους»
Έντονη πολιτική αντιπαράθεση πυροδότησε η πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή για την κύρωση της σύμβασης του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να στρέφεται με δριμύτητα κατά της Νέας Δημοκρατίας αλλά και του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, κάνοντας λόγο για «πρόβα συγκυβέρνησης εις βάρος των πολιτών της Κρήτης».
Η ανακοίνωση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια συμφωνία η οποία δεν προστατεύει το δημόσιο συμφέρον και εξυπηρετεί συγκεκριμένα εργολαβικά συμφέροντα, με επαχθείς όρους για τους φορολογούμενους.
Μεταξύ άλλων, η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως:
- Το κόστος του έργου διπλασιάστηκε, από 1,5 δισ. ευρώ όπως είχε προγραμματιστεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
- Επιβάλλονται σκιώδη διόδια, ακόμα και προκαταβολικά, χωρίς ουσιαστική ανταποδοτικότητα για τους κατοίκους της Κρήτης.
- Εφαρμόζονται διόδια σε νησί, κάτι που θεωρείται αντίθετο τόσο με το Σύνταγμα όσο και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
- Οι Δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου αντιμετωπίζουν αποκλεισμό από την κεντρική χάραξη.
- Το Δημόσιο υποχρεούται να ολοκληρώσει απαλλοτριώσεις εντός 12 μηνών, διαφορετικά θα πληρώνει υψηλές ρήτρες καθυστέρησης.
- Λείπουν μελέτες περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων, γεγονός που γεννά σοβαρά ερωτήματα.
Η ανακοίνωση επικρίνει τη στάση του ΠΑΣΟΚ, το οποίο –παρά τις αρχικές ενστάσεις του– υπερψήφισε τη σύμβαση στη Βουλή, εγείροντας ερωτήματα για το πολιτικό του στίγμα και τη στάση του απέναντι σε καίρια ζητήματα διαφάνειας και διακυβέρνησης.
«Το ΠΑΣΟΚ λειτουργεί ως ‘μικρός εταίρος’ της ΝΔ, στηρίζοντας ένα έργο που επιβλήθηκε με αδιαφανείς όρους, σε πλήρη αντίθεση με τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας», αναφέρει μεταξύ άλλων η Ν.Ε. Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ.
Το κόμμα επισημαίνει πως κατά τη διάρκεια της δικής του διακυβέρνησης, το έργο του ΒΟΑΚ είχε φτάσει στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, ωστόσο επί έξι χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, δεν υπήρξε καμία πρόοδος, παρά μόνο επιβαρυντικές τροποποιήσεις.
Ιδιαίτερη αιχμή αφήνεται και προς τους τοπικούς βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, που, όπως αναφέρεται, «συντάχθηκαν πλήρως με την κυβερνητική επιλογή, αντί να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των πολιτών που τους εξέλεξαν».
Η ανακοίνωση: «Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέστησε σαφές στην πρόσφατη συζήτηση στη βουλή για την κύρωση της σύμβασης του Β.Ο.Α.Κ. ότι πάνω από όλα, στα έργα αυτά πρέπει να διασφαλίζεται το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ! Αυτό επιτάσσει το σύνταγμα, η δικαιοσύνη και ο σεβασμός στον πολίτη. Διασφαλίζεται αυτό με την κυβέρνηση Μητσοτάκη; Επτά βασικά στοιχεία μόνο αρκούν:
1. Διπλασιασμός κόστους ενός έργου ήδη προϋπολογισμένου από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με όλες τις απαραίτητες τεχνοοικονομικές μελέτες, με ποσό της τάξεων των 1,5 δις € για ολόκληρο το έργο.
2. Παγκόσμια πρωτοτυπία επιβολής σκιωδών και προκαταβαλλόμενων διοδίων για τον κρητικό λαό!
3. Πρωτοτυπία επιβολής διοδίων σε νησί, ενάντια σε συνταγματικές διατάξεις και στις διατάξεις της ΕΕ.
4. Διχοτόμηση και αναπτυξιακός «στραγγαλισμός» των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου
5. Όρος υποχρέωσης του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους για απαλλοτριώσεις σε χρόνο ρεκόρ 12 μηνών! Οι φορολογούμενοι θα καλεστούν να πληρώσουν ρήτρες εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ, για κάθε καθυστέρηση με υπαιτιότητα του δημοσίου (σταλίες)!
6. Απουσία προσαρτήματος Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο
7. Απουσία προσαρτήματος χρηματοοικονομικής μελέτης
Έρχεται τώρα το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ του χρέους των 450 εκατ. € (μαζί με τη ΝΔ φιγουράρουν στις δύο πρώτες θέσεις σε όλη την ΕΕ) και επιλέγει να ψηφίσει στη βουλή ένα έργο, που δε διασφαλίζει επουδενί λόγω το δημόσιο συμφέρον. Με αδιαφανείς όρους για σημαντικές του παραμέτρους και ενώ θεωρητικά έχει ξιφουλκήσει ενάντια στη σύμβαση. Γιατί άραγε αυτή η αλλαγή πλεύσης στη βουλή την κρίσιμη ώρα;
Κάνουν πρόβες συγκυβέρνησης πάλι ως ο «μικρός αδελφός» της ΝΔ στις πλάτες του κρητικού λαού, με προξενητές τους μεγαλοεργολάβους… Αυτό λέγεται υπεύθυνη, σοβαρή αντιπολίτευση; Που πήγαν τα ωραία γραφιστικά με τις αντιστασιακές πομφόλυγες για το έργο και τα διόδια; Αν’ αυτού στάχτη στα μάτια του κρητικού λαού, που καλείται να πληρώσει βαρύ τίμημα για μια «λεόντεια συμφωνία», που ούτε οι ίδιοι οι παραχωρισιούχοι δε θα μπορούσαν να συγγράψουν καλύτερα.
Ποια είναι η αλήθεια; Στα λίγα χρόνια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ διανύθηκε απόσταση 30 και πλέον χρόνων. Παίρνοντας το έργο ήδη στη δεύτερη φάση διαγωνιστικής διαδικασίας, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν προχώρησε ούτε ένα βήμα. Έξι ολόκληρα χρόνια αδράνησε. Τελικά έρχεται να εφαρμόσει ακριβώς το σχέδιο που βρήκε και κατηγορούσε ως «πρόχειρο γονατογράφημα» sic, με μόνη διαφορά την εκτίναξη του κόστους και την επιβολή διοδίων. Ούτε καν οι απαλλοτριώσεις δεν ξεκίνησαν όλο αυτό το διάστημα της ηθελημένης αδράνειας. Γιατί άραγε;
Και όλα αυτά τα ψηφίζουν οι τοπικοί βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σε απόλυτη σύμπλευση με την κυβέρνηση Μητσοτάκη; Αυτό το έργο βρήκαν για την πρόβα συγκυβέρνησης; Σε ποιους δίνουν εξετάσεις επιτέλους; Και επίσης : Περιμένουμε την ουσιαστική αντίδραση των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Όχι άλλο Πόντιοι Πιλάτοι, και χειροκροτητές στις πλάτες του κρητικού λαού!
Όσοι επέλεξαν να ψηφίσουν και να χειροκροτήσουν άκριτα αυτήν την σύμβαση υποτέλειας στα εργολαβικά συμφέροντα έχουν τεράστιες ευθύνες. Πρέπει να εξηγήσουν στον κρητικό λαό γιατί το έκαναν και δε μπορούν να ξεφύγουν με γελοίες δικαιολογίες και την μπάλα μονίμως στην εξέδρα"».

