Λευτέρης Αυγενάκης: «Ώρα να αποκαταστήσουμε μια διαχρονική αδικία εις βάρος των αποφοίτων ΤΕΙ»

Την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής παρέμβασης για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών και επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των πρώην Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ), έθεσε με Ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη, ο π. Υπουργός και Βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης.
Όπως επισημαίνει, η ένταξη των ΤΕΙ στο πανεπιστημιακό σύστημα μέσα από τις νομοθετικές ρυθμίσεις των ετών 2018–2019 πραγματοποιήθηκε βεβιασμένα, χωρίς αξιολόγηση και χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν πάνω από 400.000 πτυχιούχοι ΤΕΙ στο «κενό», χωρίς επίσημη ακαδημαϊκή αντιστοίχιση με τα νέα πανεπιστημιακά τμήματα και χωρίς σαφώς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Παρόλο που τα πτυχία των ΤΕΙ κατατάσσονται επίσημα στο Επίπεδο 6 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και θεωρούνται τίτλοι ανώτατης εκπαίδευσης, στην πράξη αντιμετωπίζονται άνισα σε σχέση με τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά. Οι απόφοιτοι του Τεχνολογικού Τομέα βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα που αδικεί τα προσόντα τους και υπονομεύει την επαγγελματική τους προοπτική.
Ο κ. Αυγενάκης καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα σε θεσμικό διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς, ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα που χρονίζει. Παράλληλα, ζητά να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για:
1. Την έναρξη διαλόγου με στόχο την ακαδημαϊκή αναγνώριση των τίτλων σπουδών των αποφοίτων ΤΕΙ.
2. Τη νομοθετική ρύθμιση για την εξίσωση των πτυχίων τους με τα πανεπιστημιακά, με βάση διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα.
3. Την πλήρη και ξεκάθαρη κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων, ιδίως σε ειδικότητες και τμήματα με εκκρεμότητες, όπως στο ΕΛΜΕΠΑ και το ΠΑΔΑ.
«Δεν γίνεται να μιλάμε για μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς να αποκαταστήσουμε πρώτα αυτούς που η Πολιτεία άφησε πίσω», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Αυγενάκης, προσθέτοντας πως η Πολιτεία οφείλει να δείξει εμπιστοσύνη, δικαιοσύνη και σεβασμό στους πτυχιούχους που στήριξαν την τεχνολογική ανάπτυξη της χώρας.

