ΒΟΑΚ: Δρόμος-καρμανιόλα παρά τις υποσχέσεις και τα ευρωπαϊκά εκατομμύρια - Η Κρήτη με υποδομές σε αποσύνθεση
ΒΟΑΚ: Δρόμος-καρμανιόλα παρά τις υποσχέσεις και τα ευρωπαϊκά εκατομμύρια - Η Κρήτη με υποδομές σε αποσύνθεση

ΒΟΑΚ: Δρόμος-καρμανιόλα παρά τις υποσχέσεις και τα ευρωπαϊκά εκατομμύρια – Η Κρήτη με υποδομές σε αποσύνθεση

Η εικόνα που παρουσιάζει το οδικό δίκτυο της Κρήτης παραμένει αποκαρδιωτική, επιβεβαιώνοντας την υποβάθμιση των βασικών υποδομών σε ένα νησί που αποτελεί κομβικό πυλώνα του τουρισμού και της αγροτικής παραγωγής.

Οι πολίτες έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με επικίνδυνους δρόμους, κατεστραμμένα πεζοδρόμια, ανύπαρκτη διαγράμμιση και διαρκώς αυξανόμενα τροχαία ατυχήματα, ειδικά στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Η παθογένεια των υποδομών δεν είναι αποκλειστικά κρητικό φαινόμενο

Παρόμοιες συνθήκες καταγράφονται και σε άλλες περιοχές της χώρας, υποδεικνύοντας μια διαχρονική αδυναμία του κράτους να διαχειριστεί αποτελεσματικά τους δημόσιους πόρους. Οι πολίτες συνεχίζουν να πληρώνουν φόρους χωρίς να απολαμβάνουν τα αυτονόητα: ασφάλεια, ποιότητα ζωής, λειτουργικές υποδομές.

Ο ΒΟΑΚ: Ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους στην Ευρώπη

Ο ΒΟΑΚ παραμένει εδώ και δεκαετίες μια από τις πιο αιματοβαμμένες οδικές αρτηρίες της Ευρώπης. Παρά τις εξαγγελίες, τα έργα προχωρούν με αργούς ρυθμούς ή λιμνάζουν, ενώ τα τροχαία αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο. Ο όγκος της κίνησης, η ελλιπής σήμανση και η κακή συντήρηση τον καθιστούν θανατηφόρα παγίδα, για χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες.

Αστικές περιοχές σε παρακμή – “Μπαλώματα” αντί λύσεων

Οι αστικές ζώνες των πόλεων της Κρήτης, αλλά και άλλων περιοχών, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας. Οι κατά καιρούς παρεμβάσεις περιορίζονται σε πρόχειρες επιδιορθώσεις, χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό και αποτέλεσμα, με αποτέλεσμα οι δρόμοι, τα πεζοδρόμια και οι υποδομές να παραμένουν σε άθλια κατάσταση.

Χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε. – Πού κατέληξαν τα 300 δισ. ευρώ;

Από το 1981 έως σήμερα, η Ελλάδα έχει εισπράξει σχεδόν 300 δισεκατομμύρια ευρώ σε κοινοτικά κονδύλια με σκοπό τη βελτίωση των υποδομών και την τόνωση της οικονομίας. Παρ' όλα αυτά, τα αποτελέσματα είναι δυσανάλογα. Σιδηρόδρομοι χωρίς τηλεδιοίκηση, παλιά ασυντήρητα λεωφορεία, σχολεία που καταρρέουν και οδικά δίκτυα γεμάτα λακκούβες αποδεικνύουν ότι τα χρήματα δεν αξιοποιήθηκαν σωστά.

Ανάγκη για διαφάνεια και ευρωπαϊκό έλεγχο στη διαχείριση των πόρων

Η απουσία μηχανισμών ελέγχου και διαφάνειας στη διαχείριση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων είναι ένας από τους κύριους λόγους που η χώρα δεν έχει καταφέρει να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τα διαθέσιμα μέσα. Ένα σύστημα εποπτείας από τα ευρωπαϊκά όργανα κρίνεται πλέον απαραίτητο, ώστε οι αρμόδιοι φορείς – υπουργοί, στελέχη οργανισμών, τοπικές αρχές – να λογοδοτούν για κάθε ευρώ που διαχειρίζονται.

Η Ελλάδα χρειάζεται μεταρρυθμίσεις με στόχο τον πολίτη, όχι προσωρινές “λύσεις”

Μέχρι σήμερα, τα δομικά προβλήματα και η κακή διαχείριση καθιστούν αδύνατη τη βελτίωση των υποδομών. Μόνο με ουσιαστικές αλλαγές, ειλικρίνεια και λογοδοσία, μπορεί να αντιστραφεί η εικόνα. Το ερώτημα παραμένει επίκαιρο: πόσες ζωές θα χαθούν ακόμα, πόσα χρήματα θα χαθούν άσκοπα, μέχρι να αποκατασταθούν οι βασικές ανάγκες των πολιτών σε μια χώρα που έχει τις δυνατότητες, αλλά όχι την πολιτική βούληση να τις αξιοποιήσει.

Ακολουθήστε το Iraklionews σε Google News  και Facebook 
Κρήτη - Τελευταία Νέα
Περισσότερες Ειδήσεις